Min uppfattning och erfarenhet av Aldrig ge upp veckan var jobbig, lång och hård. Men! Den var rolig, periodvis. Jag fick ut mycket av det jag ville under en militär utbildning, krävande, utmanande, långa dagar i skogen, strid osv.
Jag kan nämna två saker som jag hade svårast för under dessa 8 dygn.
- Sömn.
- Ordning och reda.
Sova dåligt kommer du att göra, finns ingen direkt lösning på problemet. Sov när du får tid, exempel. Jag och en kamrat stod post i 4 timmar mitt i natten, vi valde att turas om..2 timmar mitt i natten själv? Tråkigt, kräver mer uppmärksamhet. 2 timmar av sömn? Absolut värt det.
Jag brukade inte ha problem med just koll på min materiel, men just under aldrig ge upp veckan blir man seg i huvudet, du är trött, stressigt osv. Försök att lägga dina grejer på samma ställe hela tiden (Någon du redan bör ha börjat med) så du vet exakt att här är köket, här är skyddsglasögonen.
Fungera i grupp! Med dålig kost och sömn blir ni griniga, försök hålla samman. Upprätthåll din personliga mognad och försök att se och lösa dina problem, tillsammans med gruppen.
Aldrig ge upp är inte en skräck vecka, om du har klarat dig genom GMU fram till denna veckan, så klarar du denna Aldrig ge upp också, utan problem.
När det kommer till kosten, spara tills du känner att du verkligen behöver. Enkelt. Tryck inte i dig dina kex, nötter bara för att det är "gott att ha på kvällen".
Om du känner dig lite makt-beroende, kan du spela smart igenom att spara nötter osv för att ge till din griniga kamrat..som genast blir på bättre humör.