2013-10-05, 22:02
Medlem
DjPuttes avatar
Povetkin har redan problem med W.K:s räckvidd och gard försöker komma in från sida eller med upercuts, Och dessa reklam breaks
Citera
2013-10-05, 22:07
Medlem
Bestebrors avatar
Reklam istället för att visa reprisen
Citera
2013-10-05, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestebror
Reklam istället för att visa reprisen

Hjälp!!! Vart kan jag se matchen online??? Någon länk??????
Citera
2013-10-05, 22:14
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dasha
Hjälp!!! Vart kan jag se matchen online??? Någon länk??????
Den feeden ligger på VIAPLAY ca 1min efter.....
Inget synkat där inte tyvärr.......
Citera
2013-10-05, 22:24
Medlem
DjPuttes avatar
Povetkin är TOTALT utboxad av W.K i denna rond rakt av!
Citera
2013-10-05, 22:28
Medlem
DjPuttes avatar
Man ser W.K pacear sig rätt bra nu mot Povetkin, W.K går bara och väntar på ett läge att dra ut Povetkin!
Citera
2013-10-05, 22:49
Medlem
DjPuttes avatar
119-108 samtliga domare till W.K favör!
Povetkin var en statist rakt igenom!
Citera
2013-10-05, 23:30
Medlem
bravehs avatar
Klitscko hade jätterespekt för Povetkin och gjorde allt för att inte släppa in honom "inside". Det är ju Klitsckos jabb som vinner matchen. Trots att Povetkin har enormt bra fotarbete så klarar han inte jabben. Den jabben är helt otrolig!
Citera
2013-10-06, 00:08
Medlem
klitschko kramade till sig ytterligare en vinst. han borde ha diskats för allt hållande, knuffande och nertryckande. och att ringdomaren var mutad undgick väl ingen hoppas jag.
Citera
2013-10-06, 07:57
Medlem
KinkigaKerstins avatar
Cotto såg fräsch ut. Skulle vara intressant att se honom mot Pacquiao men då det känns uteslutet, The Ghost Guererro.
Citera
2013-10-06, 12:24
Medlem
Godzilla3s avatar
Hemsk hemsk fight Klitschko-Povetkin. Såg att någon hade räknat det till 180 clinches dvs 15 per rond där de kramades. Stilmässigt så borde man väl ha sett det komma, Povetkin kan inte nå Klitschko från utsidan och Klitschko kan inte fightas på insidan överhuvudtaget.

Tycker Povetkin såg bra ut första två ronderna fram till nedslagningen, en vacker snabb vänsterkrok rakt på tinningen. Bra huvudrörelse och fotarbete av Povetkin innan dess men han kom inte mycket längre än förbi jabben innan han blev låst. Jag tycker inte man enbart ska kritisera Kltischko för den här fighten, självklart var det han som initierade många av clinchningarna och borde ha blivit varnad flera gånger. Men vad gjorde Povetkin när de var i clinch? Absolut ingenting. Han borde köttat med uppercuts, korta slag mot kroppen. Verkligen få det ett helvete för Klitschko när han clinchar. Gör som Hopkins och bli lite smutsig. Jag hör många jämföra Hopkins stil med Klitschko och det tycker jag är löjligt, Hopkins arbetar till skillnad från Klitschko och Povetkin när han är i clinch. Men när det gäller nedtryckningarna så tycker jag Klitschko agerade helt rätt, som större man är det självklart att man ska trycka ner någon om denne kommer in med huvudet sänkt. Povetkin gjorde samma sak mot Huck och klagade på att bli slagen i bakhuvudet, en dålig ovana som straffade sig. De där nedtryckningarna tömde nog en hel del energi från Povetkin.

Klitschko såg inte speciellt vass ut tycker jag förutom i sjunde ronden där han var väldigt nära att avsluta Povetkin som var frustrerad och tappade sin gameplan. Där vågade han till och med på sig lite insidefighting när Povetkin var skadad.

Kul att Cotto är tillbaka! Delvin Rodriguez är en respektabel motståndare och jag ser framemot att se Cotto ta sig an tuffare utmaningar.
Citera
2013-10-06, 14:37
Medlem
despondencys avatar
Vad finns det att säga om helgens matcher?

Klitschko kramade och fuskade sig igenom en match han hade vunnit utan större problem utan att använda sig av liknande taktiker. Att en större motståndare ska lägga sig över en mindre är inte självklart; Klitschko initerade en stor majoritet av clincherna och använde sig av en illegal teknik. Domaren borde ha varnat honom och tvingat honom att boxas istället. Det var intressant att se att Klitschkos bästa ögonblick i matchen kom när han slogs på insidan med några kort vänsterkrokar och höger uppercuts. I vanlig ordning så vägrar han fullfölja av rädsla av att bli utslagen själv och matchen blev en riktigt travesti. W. Klitschko blir sin egen värsta motståndare om det fortsätter så här; det spelar ingen roll om han vinner varje match under resten av sin karriär, han kommer inte bli ihågkommen som han förtjänar när han "boxas" som han gjorde i den här matchen. Det är synd att han är så slagrädd att detta blir resultatet, än mer synd att det tillåts.

Roach lockade verkligen fram den gamla Cotto men det är svårt att läsa in speciellt mycket; Rodriguez är många klasser under Trout och Mayweather och Cotto hade inte kommit undan med samma aggressionsnivå mot liknande fighters. Vi får se hur nästa match ser ut; jag skulle inte ha något emot att Cotto möter någon på liknande nivå igen så att han kan fördjupa sitt arbete med Roach. Cotto har bytt tränare flera gånger och har uppgett att han är nära på att lägga av, samt att Roach är den tränare han kommer vara kvar hos tills han drar sig tillbaka, vilket förmodligen inte är många matcher bort. En till "mellanfight" för Cotto medan Martinez får en uppvärming, sedan kanske båda skulle mötas i en gemensam avskedsfight? Cotto skulle vara en väldigt liten mellanviktare men Martinez är inte särskilt stor i klassen heller.

Crawford såg väldigt stabil ut i hans utklassning av Klimov, blir kul att se vilket nästa steg blir.

Anthony Joshua, senaste guldmedaljören i tungvikt gjorde sin proffsdebut och knockade enkelt hans 8-0 motståndare. Hans motståndares meritlista var dock fullständigt usel och Joshua gjorde vad han skulle. Typisk debut men Joshua är värd att följa i dessa horribla tungviktstider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in