Resultat: .
0%
röster
2013-10-04, 00:51
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haendlmaiers
Resa till Bremen bokad i början av november. Därifrån tar jag mig till Hannover för att se på Niedersachsenderbyt mellan Hannover och Braunschweig på fredagen. Siktar på Wolfsburg-Dortmund på lördagen. Känns jävligt härligt! Sen blir Hamburg i december! Mycket, mycket fotboll!
Låter som en grym resa!

Hur mycket betalade du för biljetten till H96-Braunschweig? Köpte du på ViaGoGo?
Citera
2013-10-04, 09:38
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Bo i någon annan stad är mitt förslag, urtrist ort. Exempelvis Düsseldorf är fyllt av olika bierstuben i sin Altstadt. Åk så till Westfalenstadion i god tid, på våren brukar det finnas en hel del uteserveringar nära arenan eller i stadens mitt som är fyllda av BVB-idioter.

Edit; Notera en sak, matchdatum är inte exakt för de ändras m a p olika cupmatcher och annat. Er match kan vara på fredag, lördag eller söndag. När och klockslag bestäms några veckor eller någon månad innan.

Håller fullständigt med Motvall. Dortmund är urtråkigt. Runt Marktplatz finns några ställen. Annars, de gånger jag varit där, så har de flesta hemmafansen stått/hängt vid "hål i väggen-ställen" där man kan få en flaska billig pilsner. Altstad i Düsseldorf kallas "Norra Europas längsta bardisk". Tar en timme med billigt RE-tåg mellan dessa städer.
Citera
2013-10-04, 09:47
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
I morgon blir det en Hamburgresa och säsongens första besök på Millerntor för min del. St. Pauli och fredagsmatch borde vara en bra kombo för festlig stämning på och runt arenan (vilket det iofs mer eller mindre alltid är). Ett gäng Astra kommer jag att sänka, den saken är säker.

Motståndarna Paderborn har ju inte sett så starka ut den här säsongen så förhoppningsvis får vi se en seger för hemmalaget som i så fall minst skulle befästa fjärdeplatsen i tabellen.

Har ännu aldrig varit på "Millerntor" tråkigt nog, haft svårt att få biljetter. Däremot har jag aldrig gått törstig på Reeperbahn Där har jag slaktat ett antal knubbiga Astra i mina dagar

Gillar iofs "Unser Paderborner" också, även om det är en billighets-öl

Hoppas du får se en riktigt bra match! Stämningen på Grosse Freiheit är lite högre vid hemmavinst......
Citera
2013-10-04, 10:23
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Håller fullständigt med Motvall. Dortmund är urtråkigt. Runt Marktplatz finns några ställen. Annars, de gånger jag varit där, så har de flesta hemmafansen stått/hängt vid "hål i väggen-ställen" där man kan få en flaska billig pilsner. Altstad i Düsseldorf kallas "Norra Europas längsta bardisk". Tar en timme med billigt RE-tåg mellan dessa städer.

Både du och jag glömde nämna att man åker gratis tåg/kollektivt till arenan vid uppvisande av sin matchbiljett i Tyskland. Som jag fattat det gäller denna regel inom det regionala kollektivtrafikbolagets område. Så här ser detta ut i Ruhr;
http://www.vrr.de/imperia/md/content/fahrten/verkehrsplaene/vrr_schienenschnellverkehr_2013.pdf

Väljer man rätt tåg (regionaltåg) så kostar alltså det ingenting att ta sig från Düsseldorf till Dortmund på matchdagen!
Citera
2013-10-04, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Låter som en grym resa!

Hur mycket betalade du för biljetten till H96-Braunschweig? Köpte du på ViaGoGo?
Är taggad till tårna! Köpte på Viagogo, kalaset gick på typ 600kr (vilket självklart är ett överpris utan dess like, men vad fan, det här händer inte varje dag).
Citera
2013-10-04, 12:30
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Både du och jag glömde nämna att man åker gratis tåg/kollektivt till arenan vid uppvisande av sin matchbiljett i Tyskland. Som jag fattat det gäller denna regel inom det regionala kollektivtrafikbolagets område. Så här ser detta ut i Ruhr;
http://www.vrr.de/imperia/md/content/fahrten/verkehrsplaene/vrr_schienenschnellverkehr_2013.pdf

Väljer man rätt tåg (regionaltåg) så kostar alltså det ingenting att ta sig från Düsseldorf till Dortmund på matchdagen!

Tack för påminnelsen, det är ju helt korrekt att det gäller i Ruhr på VRR också. Hur kunde jag glömma det då jag åkte på min matchbiljett från Düsseldorf till Duisburg i april

Skannade in min matchbiljett från den helgen. Den ska innehålla VRR-märket som syns högst uppe i hörnet för att gälla på tågen. Som du också påpekade om matchdagar så syns det på min biljett att jag köpte den innan matchdag var spikad:

"Termin ist variabel - Änderungen vorbehalten"

Match- och tågbiljett
Citera
2013-10-04, 14:00
Medlem
Det ser inte ut att bli någon Kiessling eller Weidenfeller i landslagstruppen denna gång. Trist speciellt för Kiessling - som jag tror kan behöva lite självförtroende.
Citera
2013-10-04, 14:25
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haendlmaiers
Är taggad till tårna! Köpte på Viagogo, kalaset gick på typ 600kr (vilket självklart är ett överpris utan dess like, men vad fan, det här händer inte varje dag).

Säkerheten brukar vara enormt bra på de här matcherna, så egentligen skall det väl inte vara ett problem. Men: Ganska hetsigt mellan Hannover och Braunschweig just nu, inte minst då det är det första "riktiga" derbyt på länge, så var beredd på att det kommer vara många poliser. Så länge du inte går runt med Braunschweig-tröja och skriker skällsord om "Hanoi" så borde det inte vara något problem dock.

Blir nog en grym resa, var på arenan sitter du?

Förresten, finns det några supportrar som är bättre på tröjor än Frankfurt?
http://www.ultras-tifo.net/images/stories/reports/uefa1314/apoel-eintracht/apoel-eintracht_9.jpg
Senast redigerad av marc0p0l0 2013-10-04 kl. 14:28.
Citera
2013-10-04, 16:30
Medlem
Min stream laggade lite mycket den kvällen, men Peps tiki-taka-övningar ser ut att börja ge resultat: https://www.dropbox.com/s/3ijl001rwb3eezb/Untitled.wmv
Citera
2013-10-04, 17:12
Medlem
Oranginas avatar
Leverkusen är otroligt svaga i år, Bayern KÖR över de. 4-1
Citera
2013-10-04, 18:50
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Det ser inte ut att bli någon Kiessling eller Weidenfeller i landslagstruppen denna gång. Trist speciellt för Kiessling - som jag tror kan behöva lite självförtroende.

Som jag uppfattar det så ratas han nu för att han inte ska bli lika hårt dissad senare, om han inte skulle komma med till VM. Med andra ord - Gomez/Klose är fortsatt första&andraalternativ samtidigt som Kiessling är trea. Men för att han inte bara ska komma in nu och spela två landskamper när de är skadade och sedan missa VMtruppen, så avstår han istället men kan komma med till VM om Gomez/Klose skulle vara skadade eller ur form.

Köper verkligen Kiessling det här? Verkar ju som att de ska ha haft någon form av dialog, men jag tycker Löw agerar riktigt fittigt.
Citera
2013-10-04, 21:12
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Som jag uppfattar det så ratas han nu för att han inte ska bli lika hårt dissad senare, om han inte skulle komma med till VM. Med andra ord - Gomez/Klose är fortsatt första&andraalternativ samtidigt som Kiessling är trea. Men för att han inte bara ska komma in nu och spela två landskamper när de är skadade och sedan missa VMtruppen, så avstår han istället men kan komma med till VM om Gomez/Klose skulle vara skadade eller ur form.

Köper verkligen Kiessling det här? Verkar ju som att de ska ha haft någon form av dialog, men jag tycker Löw agerar riktigt fittigt.

Svårt att tro annat än att Kiessling begriper Löw lika lite som alla vi andra. Om nu han är den tredje bästa anfallaren i Tyskland, varför får han då aldrig visa det i landslaget? Skulle kanske vara en bra idé att låta honom lära känna sina medspelare och vice versa dessutom?

Han har gett upp sina förhoppningar för länge sedan att få spela med manskapet, enligt tidigare uttalanden. Tror inte han ändrat åsikt nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in