Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-05, 12:26
  #1
Medlem
horisonters avatar
Tappade bort iphonen på fyllan igår (har inte riktigt nyktrat till ännu heller). Är inte alls förkrossad av att ha förlorat den, nästan tvärtom till och med. Typ lite befriad.

Men jag har så mycket skit på den. Den har tillgång till i princip hela min mail och jag är väldigt säker på att det finns känsliga saker sparade på anteckningar-appen. Rätta mig om jag har fel men jag tror inte jag kan få mailen på mobilen raderade om jag skulle logga in på den och radera dem via datorn?
Sen har jag ett skärmlås men jag antar att det kommer bli enkelt att kringgå för den som anstränger sig.

Jag har själv hittat telefoner på olika platser och har alltid tyckt det varit en självklarhet att se till att den kommer tillbaka till ägaren, men jag vet att många andra fullständigt skiter i vad det innebär när de hittar någon annans telefon.

Sorry för all text och fan va saker och ting helt är åt helvete.
__________________
Senast redigerad av horisonter 2013-10-05 kl. 12:32.
Citera
2013-10-05, 12:30
  #2
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Om du inte får tillbaka den under helgen så har en neger stulit den.

Så här loggar du ut din facebook på iphonen.
http://www.wikihow.com/Use-Facebook-Remote-Logout
Byt sedan lösenord.

Byt även lösenord på din mail.

Sedan föreslår jag att du går in på icloud/mobileme och raderar lite material.
(t.ex. sparade meddelanden och mail)
Har du Hitta Din iPhone?

Läs mer här om hur du använder det:
http://www.apple.com/icloud/find-my-iphone.html
__________________
Senast redigerad av AbdullahSvensson 2013-10-05 kl. 12:36.
Citera
2013-10-05, 12:34
  #3
Medlem
horisonters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Så här loggar du ut din facebook på iphonen.
http://www.wikihow.com/Use-Facebook-Remote-Logout

Sedan föreslår jag att du går in på icloud/mobileme och raderar lite material.
Har du Hitta Din iPhone?

Gjorde det via facebook, och det gick bra .

EDIT: Hjälper det något att jag byter lösenord på mailen? Har gjort det utifall att men tror ändå den är automatiskt inloggad på luren.
__________________
Senast redigerad av horisonter 2013-10-05 kl. 12:42.
Citera
2013-10-05, 12:47
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horisonter
Gjorde det via facebook, och det gick bra .

EDIT: Hjälper det något att jag byter lösenord på mailen? Har gjort det utifall att men tror ändå den är automatiskt inloggad på luren.
Ska det göra då det bara kommer ihåg det gamla lösenordet.
Citera
2013-10-05, 13:14
  #5
Medlem
MortalDiseases avatar
Går det inte att "efter" installera find my iPhone via sitt iTunes account?

Vore en bra idé annars.
Citera
2013-10-05, 13:42
  #6
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horisonter
Gjorde det via facebook, och det gick bra .

EDIT: Hjälper det något att jag byter lösenord på mailen? Har gjort det utifall att men tror ändå den är automatiskt inloggad på luren.

Nej. Om du byter lösenord så kan den inte komma åt andra mejl än de som är lagrade sen tidigare.
Citera
2013-10-05, 19:08
  #7
Medlem
horisonters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Nej. Om du byter lösenord så kan den inte komma åt andra mejl än de som är lagrade sen tidigare.

Okej, skönt.

Måste man ha gjort några förinställningar på icloud och/eller Hitta min iPhone-appen? Jag har Hitta min iPhone appen och loggade in på icloud för att använda den men i icloud så står det bara att det inte finns några enheter.

Har såvitt jag vet inte ställt in icloud på luren eftersom jag aldrig ens använt det.

EDIT: Är det helt omöjligt att spåra telefonen utan Hitta min iPhone-appen?

Och tack för svaren!
__________________
Senast redigerad av horisonter 2013-10-05 kl. 19:14.
Citera
2013-10-05, 20:14
  #8
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horisonter
Okej, skönt.

Måste man ha gjort några förinställningar på icloud och/eller Hitta min iPhone-appen? Jag har Hitta min iPhone appen och loggade in på icloud för att använda den men i icloud så står det bara att det inte finns några enheter.

Har såvitt jag vet inte ställt in icloud på luren eftersom jag aldrig ens använt det.

EDIT: Är det helt omöjligt att spåra telefonen utan Hitta min iPhone-appen?

Och tack för svaren!

Tyvärr, om du inte ställt in det tidigare så blir det inte lätt.
Glöm inte att anmäla telefonen försvunnen hos polisen, man vet aldrig.
Citera
2013-10-05, 20:16
  #9
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horisonter
Okej, skönt.

Måste man ha gjort några förinställningar på icloud och/eller Hitta min iPhone-appen? Jag har Hitta min iPhone appen och loggade in på icloud för att använda den men i icloud så står det bara att det inte finns några enheter.

Har såvitt jag vet inte ställt in icloud på luren eftersom jag aldrig ens använt det.

EDIT: Är det helt omöjligt att spåra telefonen utan Hitta min iPhone-appen?

Och tack för svaren!


Inte omöjligt för en hacker fast mer eller mindre omöjligt utan kunskap.

Men har du hitta min iPhone appen så ska det fungera.

Så länge inte dom stängt av telefonen av säkerhetsskäl för att inte du ska försöka hitta telefonen, men dom lär i så fall starta den någon gång så det är bara fortsätta att kolla om du hittar enheten
Citera
2013-10-06, 01:29
  #10
Medlem
horisonters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theshawty
haha, alla jävla alkisar alltså. Förlorar fan hoppet om mänskligheten snart.

Köp dig en ny och sluta sup så jävla mycket.

OT:
Vad vet du om hur ofta och mycket jag super? Och har det aldrig hänt att folk tappat sin skit även nyktra? Idiot.

Jävla imbeciller som härjar på flashback. Nästan värre än de fittorna som tar andras grejjer.

OnT:
Hur säker/osäker kan jag känna mig att människorna som sitter med min lur nu inte kan komma in på den öht?

Googlade på hur man tar sig igenom skärmlåset och det verkar relativt säkert sålänge man inte har iOS 6.1 typ. Vilket jag inte har.

Är numer väldigt orolig att de som hittat den kommer komma åt anteckningarna, har en jävla massa personlig info där kom jag på.
Citera
2013-10-06, 11:43
  #11
Medlem
Mackan52s avatar
Har du försökt ringa mobilen eller är den stulen?

__________________
Senast redigerad av Mackan52 2013-10-06 kl. 11:50.
Citera
2013-10-06, 12:03
  #12
Medlem
horisonters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Har du försökt ringa mobilen eller är den stulen?


Ringt, ingen idé. Den var död när jag tappade bort den, så den som startar upp den igen måste skriva PIN-koden för att det ens kunna gå att ringa till.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback