Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-10-04, 10:11
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Varför röstar du inte på Socialdemokraterna? De har ju mycket större chans att påverka Sverige än lilla SD som inte ens kommer få 15 % i valet. Snacka om bortkastad röst, SD kommer ändå inte kunna påverka något. Jag tycker du borde vara lite taktisk och rösta på sossarna.

För sanningen är den, att Sverigedemokraterna står närmare sossarna än Svenskarnas parti. Och i framtiden kommer Sverigedemokraterna närma sig dessa ännu mer i takt med sin uppmjukningsprocess. Jag röstar hellre på ett ärligt parti jag tror på, än på ett stort parti som trots sin storlek inte kommer att kunna åstadkomma något. Så enkelt är det.

Så enkelt är det inte... Men din åsikt kan vara att du tycker/anser det vara det. SD har ännu varit för små för att kunna göra något. SvP:are i allmänhet tror att SD inte "vågat" göra något men sanningen är att de inte kunnat. Jag både hoppas och tror på att SD kommer "våga" säga ifrån mer när de får tillräckligt mycket mandat för att kunna säga ifrån ^^
Citera
2013-10-04, 10:18
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Precis, du skrev att det behövde blandas ännu mer. Vad tror du händer med de vita folken då?

Detta är framtiden du vill ha:
http://ngm.nationalgeographic.com/2013/10/changing-faces/schoeller-photography

Tror seriöst inte jag vill diskutera mer med dig då du inte läser vad jag skriver om ändå... ska försöka förklara så till och med du kanske kan förstå.

Det jag svarade på var en enkel diskussion angående varför latinamerika inte var"ut-blandade" jag sa aldrig att jag ville att de skulle bli det eller att det skulle vara bra... det enda jag gjorde var att förklara varför.

Snälla försök läsa innan du lägger dig i...
Citera
2013-10-04, 10:45
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Jag är både högintelligent och rasmedveten så du behöver inte oroa dig för mig.

Finns ju inte direkt något som tyder på att folk "längtar efter rasism" men däremot märks det att folk fått mer insyn i att invandring är ett problem. Att påstå att folk "längtar efter rasism" är en grov överdrift och inte direkt grundat på någon form av fakta ^^ Men jag förstår hur du menar och ber om ursäkt för att jag kallade dig korkad ^^

Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Kreoler försvinner aldrig genom blandning, utan rasblandning är ju den process varigenom kreoler uppstår. Att försöka rasblanda bort kreoler är ju lika vettigt som att försöka släcka en eld med bensin. Jag är medveten om att ni antarasistiska demokratianhängare inte är de skarpaste knivarna i lådan, men det här var ett bottennapp utan dess like.
Men du ser inget problem i att folk som är födda i andra länder flyttar hit i enorma mängder?

Medger att jag missuppfattat meningen med kreoler, har aldrig hört benämningen innan detta :P, men det är för att många använt det fel i tråden :P

Jo jag ser många problem i att folk från andra länder flyttar hit i enorma mängder och det gör SD också så att rösta på dem ser jag som ett vettigt alternativ för att få ner/bort invandringen innan år 2070 (smärre överdrift) när SvP kanske kommer in i riksdagen. Kan tänka mig att rösta SvP när de förstått att många färgade/kreoler inte har något direkt hem att åka till så de bör få stanna (utan att bli kastrerade eller sättas i läger). Sverige är ännu inte så illa ute att det är helt kört men om vi ska vänta på SvP så tror jag det kommer vara helt kört tyvärr... Kan inte påstå att SvP står mig närmare ideologiskt än SD så min röst hamnar hos SD ^^
Citera
2013-10-04, 11:34
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askydra
Tror seriöst inte jag vill diskutera mer med dig då du inte läser vad jag skriver om ändå... ska försöka förklara så till och med du kanske kan förstå.

Det jag svarade på var en enkel diskussion angående varför latinamerika inte var"ut-blandade" jag sa aldrig att jag ville att de skulle bli det eller att det skulle vara bra... det enda jag gjorde var att förklara varför.

Snälla försök läsa innan du lägger dig i...
Okej, så nu vill du alltså inte att folk ska rasblanda? Hur ska du ha det egentligen? Dina inlägg är tämligen ambivalenta.

E:
Varför ljuger du förresten? Här skriver du att svenskarna kommer bevaras genom resblandning med invandrare, när du sedan får svar på tal att detta inte har skett i Latinamerika så blir ditt svar att de inte har rasblandat tillräckligt.
Senast redigerad av ninjutsu 2013-10-04 kl. 12:18.
Citera
2013-10-04, 14:22
Medlem
Askydras avatar
Citat:

http://www.geoba.se/population.php?pc=world&type=10&year=2013&st=rank& asde=&page=1

Somalia ligger på denna lista på fjärde plats, och Sverige ligger på 175:e plats, och det är dessa människor vi tar in i stora massor. Glöm inte heller att vi ska ta in en massa syrier och eritreaner nu också.

Fin länk du gav men det finns ett problem med den... Den säger emot dig ^^ om du kollar framåt i tiden på den så säger den att du har fel :P då Sverige ökat från 1.68 barn per kvinna år 2013 till 1.7 barn per kvinna år 2050 ^^ alltså kommer inte medelvärdet höjas vilket tyder på att de som föder massa massa massa ungar i sina hemland gör inte det här :P

Självklart vet jag att man inte kan veta vad som kommer hända i Sverige i framtiden men jag tror fortfarande att SD:s lösning kommer vara alldeles tillräcklig för att behålla svenskar som majoritet i Sverige ^^
Citera
2013-10-04, 14:25
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Okej, så nu vill du alltså inte att folk ska rasblanda? Hur ska du ha det egentligen? Dina inlägg är tämligen ambivalenta.

E:
Varför ljuger du förresten? Här skriver du att svenskarna kommer bevaras genom resblandning med invandrare, när du sedan får svar på tal att detta inte har skett i Latinamerika så blir ditt svar att de inte har rasblandat tillräckligt.

Jag ljuger inte ^^ jag säger att jag tror att den lilla del invandrare som finns (i förhållande till svenskar) kommer att blandas ut, om vi har vettig assimilering, så att det knappt kommer märkas att de finns ^^ men jag har aldrig påstått att de borde rasblanda mer i latinamerika det är något du fått från tomma luften och försökt använda emot mig ^^
Citera
2013-10-04, 15:05
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Jag förstår nog betydligt bättre än de flesta skulle jag tro. Problemet med dagens rotlösa Sverige är att folk verkar skita i nationalism och sin identitet som svenskar. Folk är helt enkelt fredsskadade och tar sitt land för givet, vilket är skadligt på sikt. Därför skiter folk i gemen i om de är svenskar eller inte, därför fungerar inte den där typen av argumentation. Så inte ens svenskarna själva verkar sträva efter denna kulturella svenskhet och detta leder till en rotlös integration mellan svenskar och invandrare.

Och som sagt, SD kommer inte dra tillbaka medborgarskap från invandrare som fått det i större skala. Om du inte tror mig så ring eller mejla SD själv och fråga. Och kom nu inte och säg att det är "image" eller "strategi", det var exakt så folk resonerade om Moderaterna förra valet, och sen vet vi hur det gick och väldigt många som röstade på dem ångrar sig bittert idag.

Du måste verkligen inse detta och sluta önskedrömma:

1. SD kommer inte helt stoppa invandringen från MENA.
2. SD kommer inte utvisa MENA-invandrare i större skala.
3. SD har ett hårt assimilationsprogram, som innebär i praktiken omfattande rasblandning.
4. SD pushar hårt på den "öppna svenskheten" som är kulturellt baserad.

Ta in detta och acceptera att SD inte kommer att kunna förhindra svenskarnas öde som minoritet i sitt eget land i framtiden.

Okej så SD kan inte förhindra att vi blir en minoritet och SvP kommer inte hinna göra något innan vi är en minoritet... med andra ord har du gett upp? Jag har fortfarande mitt hopp kvar ^^
Citera
2013-10-04, 15:47
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max-sweden
Om du kommer hem efter jobbet och har översvämning i ditt hem på grund av en kran som står och rinner för fullt, vad gör du då?

* Börjar febrilt torka upp på golvet medans kranen ännu står och rinner för fullt (Röstar SvP i rikstads valet)

* Stänger av kranen först, och sedan börjar torka upp på golvet. Även om kranen kanske ännu läcker och står och droppar lite (SD i valet med 10% av invandringen)

Oavsett om SD i framtiden kommer att bli mer och mer som 7 klövern som vissa tycks tro, så är det ändå det absolut bästa för vårat land just NU om SD får så många röster som möjligt i valet.

Och har det helt gått förbi erat tänk att även SD fiskar röster med alla möjliga typer av kampanjer? Har det aldrig slagit er att dom, liksom alla partier, kör med lite vad som helst för att vinna röster. Men det betyder fan inte att dom kommer bli det nya centerpartiet som står för fri invandring efter valet. Snarare lär dom gå tillbaka till att vara mer restriktiva igen efter valet när dom redan har fått de röster som dom ville ha.

Hur fan tänker man när man påstår sig värna om sitt land, men ändå envisas med att rösta på ett parti som inte har den blekaste chans att få nån form av makt och inflytande efter valet, hellre än att rösta på det större partiet som ligger närmast vad man själv tycker?

Rösta ni på SvP om ni vill, så kan vi fortsätta att ta in 100 tusentals negrer och araber per år i 4 år till. Allt medans ni sitter här på FB och klagar över invandringen.

Mycket bra metafor men man får mer se det som att SD låter vattnet dunsta bort och inte att de torkar upp så mycket :P Fast med utvisning/återvandring av kriminella invandrare och återtagande av medborgarskap utgivna på felaktiga grunder och utvisning/återvandring så kan man ju se det som att SD drar några drag med trasan iaf :P
Citera
2013-10-04, 15:49
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Jag ljuger inte ^^ jag säger att jag tror att den lilla del invandrare som finns (i förhållande till svenskar) kommer att blandas ut, om vi har vettig assimilering, så att det knappt kommer märkas att de finns ^^ men jag har aldrig påstått att de borde rasblanda mer i latinamerika det är något du fått från tomma luften och försökt använda emot mig ^^
Okej -.- Du vill alltså att bara svenskarna ska rasblanda men inte latinamerikanerna -___-''
Citera
2013-10-04, 15:52
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Mycket bra metafor men man får mer se det som att SD låter vattnet dunsta bort och inte att de torkar upp så mycket :P Fast med utvisning/återvandring av kriminella invandrare och återtagande av medborgarskap utgivna på felaktiga grunder och utvisning/återvandring så kan man ju se det som att SD drar några drag med trasan iaf :P
Snarare låter man det ligga kvar tills det blir fukt i hela huset och helt obeboeligt, och i slutändan måste hela skiten saneras..
Citera
2013-10-07, 07:07
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Okej -.- Du vill alltså att bara svenskarna ska rasblanda men inte latinamerikanerna -___-''

Det har jag aldrig påstått ^^ jag säger att det vore ett sätt att bli av med större delen av de mörka pigmenten som ni i SvP är så rädda för ^^ Vad gäller Latinamerika så skiter jag fullständigt i vad de gör där borta jag gav fortfarande bara en förklaring på varför de inte är ut/bortblandade ^^
Citera
2013-10-07, 07:08
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Snarare låter man det ligga kvar tills det blir fukt i hela huset och helt obeboeligt, och i slutändan måste hela skiten saneras..

Okej och det SvP vill göra är att gå tillbaka 2000-3000 år då man inte ens hade rinnande vatten i huset... Jag tror jag håller på att stänga av kranen och torka sakta faktiskt :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in