Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-10-02, 12:44
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laccus
Ännu en som har missförstått det grundläggande som nämnts i tråden minst 1000 gånger redan:

Hur ska SD stoppa "avsvenskningen av Sverige" om svenskar enligt dem inte ens existerar? Vad finns det att stoppa? Att färre äter surströmming? Är det detta som du vill stoppa?

Hur kan någon som vill ha ett svenskt Sverige stödja integration när detta aktivt leder till "avsvenskningen av Sverige"? Hur hjälper integration att bevara ett svenskt Sverige, kan du svara på detta?

Det finns ingen nationell som kan stödja dessa punkter, det är helt enkelt omöjligt, då det går tvärsemot den nationalistiska grundsynen.

Integrationen kommer "bevara" ett svenskt Sverige genom att blanda ut de invandrare som finns här tills de är helt bortblandade ^^ Med tanke på att svenskar är en majoritet i landet så kommer det inte bli så att det är vi som blir bortblandade som ni SvP:are tror utan det kommer bli raka motsatsen och alla "kreoler" försvinner ^^
Citera
2013-10-02, 13:00
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askydra
Integrationen kommer "bevara" ett svenskt Sverige genom att blanda ut de invandrare som finns här tills de är helt bortblandade ^^ Med tanke på att svenskar är en majoritet i landet så kommer det inte bli så att det är vi som blir bortblandade som ni SvP:are tror utan det kommer bli raka motsatsen och alla "kreoler" försvinner ^^
Du får även ha i åtanke att massinvandringen pågår än idag och innan SD får igenom någon "begränsning" så kommer vi ha ännu mer rasfrämlingar i landet som dessutom har högre nativitet än svenskarna. Vi kan även räkna in att många svenskar antagligen flyr landet då de inte vill bo i en mångkulturell sörja präglad av kriminalitet så där föds det ännu mindre svenska barn.

Dessa genetiskt främmande drag kommer inte "blandas bort", de kommer blandas ut i den svenska genpolen och smutsa ner svenskarna. Varför tycker du, Askydra, att det är så viktigt att dessa främlingar ska få vara i Sverige och blanda sig med oss svenskar? Är du antivit, eller gillar du bara främlingar lite mer än svenskar? Eller är det den berömda sverigedemokratiska taktiken det handlar om där man måste sälja ut folket för att kunna vinna folkets röster? Eller beror det på att man inte är eller vill vara en "rasist"?
Senast redigerad av ninjutsu 2013-10-02 kl. 13:04.
Citera
2013-10-02, 13:38
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Du får även ha i åtanke att massinvandringen pågår än idag och innan SD får igenom någon "begränsning" så kommer vi ha ännu mer rasfrämlingar i landet som dessutom har högre nativitet än svenskarna. Vi kan även räkna in att många svenskar antagligen flyr landet då de inte vill bo i en mångkulturell sörja präglad av kriminalitet så där föds det ännu mindre svenska barn.

Dessa genetiskt främmande drag kommer inte "blandas bort", de kommer blandas ut i den svenska genpolen och smutsa ner svenskarna. Varför tycker du, Askydra, att det är så viktigt att dessa främlingar ska få vara i Sverige och blanda sig med oss svenskar? Är du antivit, eller gillar du bara främlingar lite mer än svenskar? Eller är det den berömda sverigedemokratiska taktiken det handlar om där man måste sälja ut folket för att kunna vinna folkets röster? Eller beror det på att man inte är eller vill vara en "rasist"?

Ja det kommer finnas ännu mer men de flesta invandrare börjar med tiden att likna svenskar mer och mer inte minst i sin "nativitet" och därmed kommer det inte födas så många fler. Jag anser det inte "viktigt" att de ska få vara i Sverige jag anser det vara viktigt att de ska få bo i landet de är födda i eller det land de vill bo i. Jag är inte anti-vit, jag gillar inte främlingar mer än svenskar, jag skiter i röster för jag har inget parti och jag ger blanka fan (ursäkta uttrycket) i om nån kallar mig rasist. Det jag vill är att bevara Sverige svenskt ^^

Jag vill inte slänga ut alla invandrare som finns här då väldigt många av dem är födda här och inte har nåt "hemland" att slänga dem till... Om de sköter sig och betalar skatt istället för att leva på bidrag m.m så har de enligt mig förtjänat att vara här.

Jag är en av de många här i världen som anser att vi lever i ett fritt land och har man råd att bo nånstans så får man bo där om man vill ^^ oavsett hudfärg :P

Sen kan jag absolut hålla med om att vi tagit in åt helvete för mycket de senaste åren men det ska gå att "assimilera" dem och ge dem jobb så de bidrar till Sverige och svenskarna om vi bara slutar ta in sådana ofantliga mängder :P
Citera
2013-10-02, 13:42
Medlem
HasseBanans avatar
Finns egentligen bara en anledning till att jag inte röstar på SvP. Det är för att de drar alla judar över en kam. Alla judar vill inte störta samhället, allraminst de som blir förföljda av muslimer i bl.a. Malmö.

Det är judarna inom etablissemanget som ska sättas åt då de är bovarna i dramat. Låt övriga fredliga judar vara ifred, och jag röstar på SvP.
Citera
2013-10-02, 13:45
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Finns egentligen bara en anledning till att jag inte röstar på SvP. Det är för att de drar alla judar över en kam. Alla judar vill inte störta samhället, allraminst de som blir förföljda av muslimer i bl.a. Malmö.

Det är judarna inom etablissemanget som ska sättas åt då de är bovarna i dramat. Låt övriga fredliga judar vara ifred, och jag röstar på SvP.

Vart och när "drar SvP alla judar över en kam"? Jag menar; jag sitter ändå i partiledningen och känner inte till det. Därför vore det önskvärt om du kunde visa vilka belägg du har för det påståendet.
Citera
2013-10-02, 13:50
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
opinionsundersökningar visar på strömmar från sd till övriga partier i storleksordningen 0,2% , så runt 10000 är faktiskt rätt rimligt.

" Sverigedemokraterna har samtidigt en statistiskt säkerställd nettoförlust på cirka 0,2 procent till ”övriga partier” jämfört med riksdagsvalet 2010."
http://www.scb.se/Pages/PressRelease____358288.aspx

opinionsundersökningar visar på att "övriga partier" går upp och ner mellan 0,7 och 1,7% sen valet men visst kan man tro på hopp och drömmar om att SvP gått upp med 0,2% ^^

EDIT: Oj ursäkta mig, jag glömde källa :P

Källa: status.st
Senast redigerad av Askydra 2013-10-02 kl. 13:54.
Citera
2013-10-02, 13:53
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Vart och när "drar SvP alla judar över en kam"? Jag menar; jag sitter ändå i partiledningen och känner inte till det. Därför vore det önskvärt om du kunde visa vilka belägg du har för det påståendet.

Ehhmm... hela deras punktprogram? de drar dock inte bara judar utan alla utom-europeiska invandrare och icke-vita europeiska invandrare över en kam.

Källa: https://www.svenskarnasparti.se/punktprogram/
Citera
2013-10-02, 14:46
Medlem
Intelligenskvots avatar
Citat:
Har inte hänt i latinamerikanska länder trots århundraden av samexistens. Visst, finns omfattande blandade grupper men också fortfarande stora vita grupper. Länderna är allmänt misslyckade med exempelvis gigantisk brottslighet, stor fattigdom, och omfattande gruppkonflikter. Sveriges framtid.

Den mer pessimistiska pekar på att våra invandrargrupper kommer från muslimska länder och Afrika och att framtiden således är mycket mer dyster.
Citera
2013-10-02, 15:57
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligenskvot
Har inte hänt i latinamerikanska länder trots århundraden av samexistens. Visst, finns omfattande blandade grupper men också fortfarande stora vita grupper. Länderna är allmänt misslyckade med exempelvis gigantisk brottslighet, stor fattigdom, och omfattande gruppkonflikter. Sveriges framtid.

Den mer pessimistiska pekar på att våra invandrargrupper kommer från muslimska länder och Afrika och att framtiden således är mycket mer dyster.

Men å andra sidan så är de ju inte välassimilerade i Latinamerika och därför är det stora grupper och inte ut/bortblandade ^^ om de skulle satsa mer på assimilering så skulle de snart vara ut/bortblandade ^^
Citera
2013-10-02, 16:01
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Men å andra sidan så är de ju inte välassimilerade i Latinamerika och därför är det stora grupper och inte ut/bortblandade ^^ om de skulle satsa mer på assimilering så skulle de snart vara ut/bortblandade ^^

Men med det antalet invandrare vi har i dagens Sverige skulle det betyda att den svenska folkgruppen skulle blandas ut och bli något helt annat inom några generationer.
Citera
2013-10-02, 16:09
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ja, låt oss blanda bort de vita i Latinamerika som ännu finns kvar. Du var inte antivit sa du? Vad mer? Lite mer assimilering och rasblandning i Sydafrika också kanske?
Citera
2013-10-02, 16:20
Medlem
Intelligenskvots avatar
Citat:
Låt oss anta en total utblandning. Detta innebär fortfarande att exempelvis medel-IQ sänks. Desto fler invandrare från låg-IQ länder i blandningen desto lägre medel-IQ. Med alla negativa effekter detta medför.

Sedan är detta förstås helt orealistiskt. Finns inget exempel på ett land där total blandning skett.
Senast redigerad av Intelligenskvot 2013-10-02 kl. 16:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in