2013-10-03, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Fick ett mess av ett nick som inte vill delta i tråden:

"... du har helt rätt. Hans far övergav familjen då han var liten bebis."

Alla kan fundera på det här...

Det har jag också läst (men var?), i 4-5 års åldern tror jag.
Citera
2013-10-03, 23:13
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det finns en del underlag på liknande fall att många av de här barnmördarna har haft en trasslig uppväxt.
Jag anser däremot att sängvätare som barn logiken eller svår uppväxt är ganska så ointressant då det ska analyseras varför vissa begår mord. Det måste handla om betydligt mer än så.

Det är ingen som har påstått att det är hela förklaringen.

Om man satte några av tråddeltagarna här för att utreda JW skulle det bli kaos. Alla skulle utgå från sin fatabur, irriterande narcissistiskt. Tråden handlar om JW, och brottet, inte om era sabla känslor hit och dit! Sluta tramsa.
Citera
2013-10-03, 23:14
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det har jag också läst (men var?), i 4-5 års åldern tror jag.

Du har inte läst det någonstans tror jag, det var ett mess från en person som hörde av sig till mig.
Citera
2013-10-03, 23:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Det är ingen som har påstått att det är hela förklaringen.

Om man satte några av tråddeltagarna här för att utreda JW skulle det bli kaos. Alla skulle utgå från sin fatabur, irriterande narcissistiskt. Tråden handlar om JW, och brottet, inte om era sabla känslor hit och dit! Sluta tramsa.

Lägg då av att hobbyanalysera med hans uppväxt eller släpa in PM med saker som ingen kan kontrollera eller få bekräftat. Det här brottet är liksom löst och det återstår en FUP och ett domslut inte hur hans far lämnade honom som bebis.
Citera
2013-10-03, 23:18
Medlem
Att sätta eld på en stuga tar lite tid han borde haft tid att ångra sig och tänka efter vad han håller på att göra. Någon typ av ånger, men icke utan han skrider till verket. Det är ju emot alla naturlagar att mörda allra helst sina egna barn. Sedan att sätta sig i bilen och lämna barnen inlåsta är så sjukt makabert. Stackars barn och mina tankar går till den överlevande flickan som överlevde ett mordförsök av sin egne pappa. Fy fan hoppas hon och mamman kan gå vidare och få ett bra liv trots detta som hänt.
Citera
2013-10-03, 23:19
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Lägg då av att hobbyanalysera med hans uppväxt eller släpa in PM med saker som ingen kan kontrollera eller få bekräftat. Det här brottet är liksom löst och det återstår en FUP och ett domslut inte hur hans far lämnade honom som bebis.

Där har du fel, man kommer att göra en seriös personutredning. Jag tror för övrigt att tråden är sprängfylld av aggressiva diagnoser.
Citera
Medlem
Citat:
Tror inte att det var KBT, den terapin är en snabblösning för väl avgränsade problem. Han behövde bearbeta sin barndom, det kräver en annan terapiform. Terapi är vanskligt, kan både läka men också riva upp gamla sår.

Det är just därför jag tror att terapiformen var KBT. Som borde kittla en manupulativ och kontrollerad person. Inga känslor eller blottande av svagheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ess_i_topp
Hur i helsike kan man mörda sina barn? Och på detta makabra sätt. Hur kan man leva med sig själv med vetskapen vad han gjort. Jag kan inte tänka tanken däremot skulle jag gärna offra mig själv för att rädda mina egna barn. Fattar inte detta.

Psykopat, han ljuger vitt och brett om hur det ska föreställa ett utvidgat självmord.

Bara skitsnack. Logiken haltar betänklig. Om han skulle döda alla så hade han åkt direkt till mamman och dödat henne för att sen döda sig själv. Inte fan åker man 45 - 50 mil för att tänka lite och sen rispa sig lite.

Logiskt hade varit att åka direkt till exet, döda henne och sen ta livet av sig. För han måste ju tro att barnen var döda (vilket var hans avsikt). Och logiskt är att han dödar kvinnan så snart som möjligt för att hinna innan han blev upptäckt. Inte att åka 10 timmars omväg.

Han ville skada mamman. Man får lov att säga att han lyckats. Jävla svin!
Citera
2013-10-03, 23:21
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är just därför jag tror att terapiformen var KBT. Som borde kittla en manupulativ och kontrollerad person. Inga känslor eller blottande av svagheter.

Men herregud. KBT utlöser inte brottsliga handlingar... det är inget kittlande. Det är blottande av både känslor och svagheter, om du så vill. Det är det terapin går ut på. Du blottlägger dig själv, och dina känslor. Vet du något alls om KBT? Läs på.
Citera
2013-10-03, 23:21
Medlem
Citat:
Fick ett mess av ett nick som inte vill delta i tråden:

"... du har helt rätt. Hans far övergav familjen då han var liten bebis."

Alla kan fundera på det här...

Nu har jag funderat, varför dödar inte alla som blivit övergivna av sin far sina barn?
Citera
2013-10-03, 23:24
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Nu har jag funderat, varför dödar inte alla som blivit övergivna av sin far sina barn?

Ja, du, en intressant och viktig fråga. Det kanske finns forskning gjord inom ämnet? Leta gärna. Vad jag förstått är i alla fall att faderlösa barn är mer sårbara, och oftare blir kriminella. Hur sårbara vi är är individuellt.

Det har kommit rön om att pappan är ännu viktigare än mamman för ett barns skapande av sin identitet. Det är bland annat därför jag inledningsvis tände till på frågan i tron att här var det ännu en mor som förvägrat fadern att ha kontakt med barnen, vilket gör mig upprörd då jag vet hur viktigt det är att barn har kontakt med båda sina föräldrar, och som det visat sig nu, särskilt med sin far.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-10-03 kl. 23:29.
Citera
2013-10-03, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Vad jag förstår så gick han självmant till polispådraget som sökte efter honom. Hade han verkligen en seriös avsikt att ta sitt liv hade han gott om tid på sig att göra det efter det att han tuttat eld på huset fram tills polispådraget. Man får intrycket att han vill skapa medlidande genom att rispa sig lite.

Man skall nog ta reda på vad han har "rispat" sig med, när och hur. Tanken med Öland var nog
inte att han skulle vara där ända till 6:30 på Måndagsmorgon ,han hade planerat att åka fast
tidigare. Han gjorde allt för att bli spårad, redan runt midnatt började han messa äldsta barnet ett"farväl mess",
exFrun fick "hämden är ljuv" och därtill valde han att inte stänga av mobilen som han garanterat visste att kunde spåras. Han ville bli funnen tidigare, inte ligga i en sjöbod och frysa. Han måste ju
funderat både en och två gånger varför polisen inte kom. Ingenting gick ju som planerat
då 7-åringen överlevde och resurserna lades först och främst på att skydda/omhänderta flickan
och mamman, han hamnade istället i skymundan frusen i en strandbod och visste inte
vad han skulle göra med tiden. Han är så planerande så det är tragiskt genomskinligt.

Fastän han filat på detta åtminstone i ett år nu sedan han började hyra stugan och splittra
syskonen så misslyckades han totalt. Det gäller att i största mån hålla sig till ursprungshistorien han hade från början nu fastän planerna ändrats litegrann.
Bevisningen och RPU:n kommer att visa att det var planerat och att ett utvidgat självmord bara är hittepå.
Senast redigerad av LKVN 2013-10-03 kl. 23:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in