2013-10-03, 22:56
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han hade ju gått ett terapi under de senaste året/n. Min gissning är Kognitiv terapi, KBT. Till skillnad från t.ex. psykodynamisk terapi som är en mer omfattande terapiform som "går mer på djupet" (barndom, upplevelser, känslor). Som han nog skulle ha behövt.

Ren gissning.

Oj, hade han, källa på det? I så fall verkar han ha fastnat i något allvarligt, med tanke på utformningen av facebook.
Citera
2013-10-03, 22:58
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Nej, jag menar att han planlagt ett utvidgat självmord och valt plats för allt, men inte läst på hur man ska skära sig i handlederna. Med bilden på solnedgången faller bitarna på plats, och vad det handlar om får en dimension till med bilden på den lille pojken han en gång var...

Har killen saknat en pappa under sin uppväxt kommer pusslet att vara nästan färdiglagt.

Kan tänka mig att vi får läsa i fup att han växt upp utan gränser med en slapp fostran där allt varit fritt fram utan ansvar. En sån där skitunge som sparkar, slår och skriker när han inte får det han vill ha
Citera
2013-10-03, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
På väg till Öland hade han världens chans om han egentligen ville. Titt som tätt hittas det bilar parkerade på Ölandsbrons krön medan föraren är putz weg.
Källa på det,,,
Kan inte tänka mej att det sker 'titt som tätt'
Citera
2013-10-03, 23:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
Men det lilla som ändå läckt ut talar EMOT att han skulle varit psykotisk.

Fast det som nog är ganska klart är depression och att han är suicidal, och det är kriterier för en allvarligt psykisk störning.
Jag kan inte på rak arm säga att jag känner till mer än ett fall där pappan ansågs vara frisk som mördade sin sjuårige son för att frun ville skiljas. Hans heder va kränkt helt enkelt, och han ansågs frisk.
Citera
2013-10-03, 23:02
Medlem
Citat:
Som några upptäckt, gm hade troligen inte läst på riktigt, eller förstått, hur man ska ta livet av sig genom att skära sig i handlederna. Som jag sagt tidigare, så lätt är det inte, om man inte vet hur. Det en del hånfullt och narcissistiskt kallar för "rispa" kan mycket väl vara ett allvarligt självmordsförsök.

Pratar du om dig själv? Du är narcissistiskt personlighetsstörd som försöker styra över skulden på alla andra än mördaren. Du ställer diagnoser på skribenter här medans du protesterar högt när jag och andra anser att pappan är psykopat.

Pappan är vid god vigör. Äter, sover och skiter med bara sällskap av sina emorispor. Inga tårar och ingen ånger.

Friskt? Knappast!
Citera
2013-10-03, 23:03
Medlem
Citat:
Oj, hade han, källa på det? I så fall verkar han ha fastnat i något allvarligt, med tanke på utformningen av facebook.

Någon av aftonblaskorna. Min omedelbara tolkning då var att det var exsambon som hade ställt det som ett krav för ett ev förenande. Han blev "ditbaxad". Rena gissningen.

Skall försöka hitta igen det.

OT. Kan jag säga att jag har erfarenhet av båda.
Citera
2013-10-03, 23:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunhild-k
Källa på det,,,
Kan inte tänka mej att det sker 'titt som tätt'
"Titt som tätt" är relativt, men det sker ca 2000 självmord om året i Sverige. Många av dessa sker på Ölandsbron. En ölänning har berättat det för mig.
Citera
2013-10-03, 23:08
Medlem
Cinnabars avatar
Fick ett mess av ett nick som inte vill delta i tråden:

"... du har helt rätt. Hans far övergav familjen då han var liten bebis."

Alla kan fundera på det här...
Citera
2013-10-03, 23:09
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han hade ju gått ett terapi under de senaste året/n. Min gissning är Kognitiv terapi, KBT. Till skillnad från t.ex. psykodynamisk terapi som är en mer omfattande terapiform som "går mer på djupet" (barndom, upplevelser, känslor). Som han nog skulle ha behövt.

Ren gissning.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_beteendeterapi

Tror inte att det var KBT, den terapin är en snabblösning för väl avgränsade problem. Han behövde bearbeta sin barndom, det kräver en annan terapiform. Terapi är vanskligt, kan både läka men också riva upp gamla sår.
Citera
2013-10-03, 23:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Ja, då förstår jag. Blir man övergiven av pappa när man är spädbarn då är det rätt att döda sina egna barn. Låt Jonas gå fri!
Citera
2013-10-03, 23:11
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Det finns en del underlag på liknande fall att många av de här barnmördarna har haft en trasslig uppväxt.
Jag anser däremot att sängvätare som barn logiken eller svår uppväxt är ganska så ointressant då det ska analyseras varför vissa begår mord. Det måste handla om betydligt mer än så.
Citera
2013-10-03, 23:11
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, då förstår jag. Blir man övergiven av pappa när man är spädbarn då är det rätt att döda sina egna barn. Låt Jonas gå fri!

Hur menar du nu? Varför skulle det vara rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in