2013-10-01, 12:10
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Ok, ingen större förlust då
Är inget direkt fan av BtB, ibland är den bättre och ibland sämre. Den sitter kvar sjukt länge när man duttat lite från ett prov. Dagen efter luktar den ren skit i mitt tycke.

Har använt lite av Body Kouros som jag köpte förra året, fan den är riktigt trevlig må jag säga. Perfekt nu när det börjar bli kallt. En av de klart bättre, billiga köpen jag gjort.
Jag tycker tvärtom att den doftar bättre dagen efter . Mer rök och mindre honung/hallon. Bar BTB på handlederna i söndags om jag minns rätt, och det har säkert överförts till jackan, för idag doftar mina handleder BTB om man sniffar nära .
Citera
2013-10-01, 20:43
Medlem
3rds avatar
Är det någon som beställt något direkt från Montale? Mitt intryck av sidan är väl sådär...
Citera
2013-10-01, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Är det någon som beställt något direkt från Montale? Mitt intryck av sidan är väl sådär...
Nej. Men känner många som har gjort. Det lönar sig att beställa direkt från sidan. Dom skickar från Frankrike (ingen tullavgift då),
Du kan välja att få din doft extra koncentrerad, plus att du får en 20 ml flaska av vilken doft som helst för varje flaska du köper, helt gratis! Nu vet jag inte om er, men jag tycker det där är hur underbart som helst.
Citera
2013-10-01, 21:28
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Hittat nåt kul från Montale?
Citera
2013-10-01, 22:11
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Nej. Men känner många som har gjort. Det lönar sig att beställa direkt från sidan. Dom skickar från Frankrike (ingen tullavgift då),
Du kan välja att få din doft extra koncentrerad, plus att du får en 20 ml flaska av vilken doft som helst för varje flaska du köper, helt gratis! Nu vet jag inte om er, men jag tycker det där är hur underbart som helst.
Jo, visste allt det där utom koncentrationen. Det blir ju betydligt billigare därifrån också. Men tycker det är lite för mycket "under construction" på själva siten. Men de kanske bara är lata el nåt som inte gör klart den helt .

Citat:
Hittat nåt kul från Montale?
Finns många av intresse men de som sticker ut lite är Aoud Musk och Aoud Lime. Finns väl någon vetiter som ska vara väldigt bra också.
Citera
2013-10-02, 10:55
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Finns många av intresse men de som sticker ut lite är Aoud Musk och Aoud Lime. Finns väl någon vetiter som ska vara väldigt bra också.

Aoud Cuir d'Arabie har länge varit nåt jag velat testa. Kollade faktiskt Montale nu när jag tänkte lägga en liten sample-beställning från luckyscent men dom har ganska få där om man jämför med vad hela huset har. Aoud Lime har jag också haft mina ögon på lite och Aoud Leather men den finns inte på LS
Citera
2013-10-02, 11:37
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Aoud Cuir d'Arabie har länge varit nåt jag velat testa. Kollade faktiskt Montale nu när jag tänkte lägga en liten sample-beställning från luckyscent men dom har ganska få där om man jämför med vad hela huset har. Aoud Lime har jag också haft mina ögon på lite och Aoud Leather men den finns inte på LS

De har ett bättre utbud av Montale på STC som dessutom har en 24 timmars rea (med kod) som jag fick mejl om idag. PM:a om du vill ha koderna.
Citera
2013-10-03, 17:27
Medlem
Någon som testat nått från Comptoir Sud Pacifique?
Citera
2013-10-03, 18:31
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Någon som testat nått från Comptoir Sud Pacifique?

Inte än.
Skulle tro att det är ett hus som passar dig för de verkar ju till största del ha gourmanddofter.
Citera
2013-10-03, 19:31
Medlem
3rds avatar
Vill minnas att det var någon som undrade hur Tom Ford Noir doftade för ett tag sedan. Jag fick den idag och tycker det är en trevlig doft. Som en blandning mellan Prada Amber pour homme intense och Narciso Rodriguez for him. Trevlig mao
Citera
2013-10-03, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Inte än.
Skulle tro att det är ett hus som passar dig för de verkar ju till största del ha gourmanddofter.
Måste nog hålla med dig
Blind köpte Vanille Mokha som är extremt svår att hitta dessa dagar. Fick 100 ml flaskan för 300 kr. Hoppas på en hyfsad kaffe doft
Citera
2013-10-03, 21:22
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Måste nog hålla med dig
Blind köpte Vanille Mokha som är extremt svår att hitta dessa dagar. Fick 100 ml flaskan för 300 kr. Hoppas på en hyfsad kaffe doft

Ja den är väl den och Amour De Cacao som verkar mest intressant från huset.
Berätta gärna vad du tycker om den senare, en bra kaffedoft tackar man inte nej till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in