2013-09-29, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Finns den inte att sniffa på någonstans i Sthlm förresten? Det är ju inte en private blend-Tom Ford.
Inte vad jag vet, tyvärr. Hojta till om du vet senare.
Citera
2013-09-29, 12:43
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Någon här som har provat Tom Ford Black Orchid? Ska tydligen vara unisex, medans vissa påstår att den är för enbart kvinnor, andra enbart för män. Används av väldigt många män och säljs på "herravdelningen" i de flesta länder där TF säljs. Den låter dock onekligen väldigt intressant, så det vore kul med någon åsikt om den här.

Har också varit lite sugen på att testa den. Synd att TF ska vara så omöjliga att få testat här i landet. Hoppas verkligen NK eller nåt kan tänka sig plocka in några snart.
Undrar om choklad-noten är lika framträdande som fragrantica vill få det till? Vill verkligen inte lukta choklad.
Citera
2013-09-29, 12:59
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Har också varit lite sugen på att testa den. Synd att TF ska vara så omöjliga att få testat här i landet. Hoppas verkligen NK eller nåt kan tänka sig plocka in några snart.
Undrar om choklad-noten är lika framträdande som fragrantica vill få det till? Vill verkligen inte lukta choklad.
Problemet är att TF är amerikanskt, amerikanska parfymer är betydligt svårare att få tag i inom Sverige än vanligtvis frankrike(paris)tillverkade sådana har jag märkt...
Citera
2013-09-29, 13:01
Bannlyst
Citat:
Finns den inte att sniffa på någonstans i Sthlm förresten? Det är ju inte en private blend-Tom Ford.

Ska nog köpa en Tom Ford som ersättning till Armani code black som jag alltid har , tipsa vilken?
Pris ?
Citera
2013-09-29, 14:36
Medlem
För alla er Tobacco Vanille älskare som mig själv så kan jag tipsa om Tabac Rouge av Phaedon! Jag förstår inte alls hur två helt olika doft hus (Phaedon & Tom Ford) kunnat göra en sådan doft så jävligt likt varandra. Tabac Rouge presterar lika bra som Tobacco Vanille också, vilket gör saken ännu bättre. MEN, det bästa med allt det här är att man kan få Tabac Rouge för 120 euro för 100ml flaskan! You can't beat that price!
Citera
2013-09-29, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
För alla er Tobacco Vanille älskare som mig själv så kan jag tipsa om Tabac Rouge av Phaedon! Jag förstår inte alls hur två helt olika doft hus (Phaedon & Tom Ford) kunnat göra en sådan doft så jävligt likt varandra. Tabac Rouge presterar lika bra som Tobacco Vanille också, vilket gör saken ännu bättre. MEN, det bästa med allt det här är att man kan få Tabac Rouge för 120 euro för 100ml flaskan! You can't beat that price!
Vill minnas att jag skickat mail till deras kundservice, alltså Phaedon, fick aldrig ett svar. Dåligt.
Citera
2013-09-29, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Vill minnas att jag skickat mail till deras kundservice, alltså Phaedon, fick aldrig ett svar. Dåligt.
Jag snackade med ägaren av Phaedon, Pierre Guillaume på Facebook, och frågade om han kunde skicka ett sample, och det gjorde han gärna.
Citera
2013-09-30, 15:59
Medlem
LaCucarachas avatar
Ja det verkar inte som jag fick min Bogart Pour Homme från perfumeuae.com, mailade nu och påpekade att det gått en månad nu utan paket. Fick svar på 5 min att jag får en refund. Jaja, alltid värt ett försök då det ändå bara handlade om 21$.
Citera
2013-09-30, 16:53
Medlem
Tips på parfym som liknar denna:

The One Dolce & Gabbana
http://www.basenotes.net/products/the-one-for-men

Som man kan läsa så är det flesta mer än nöjda om man endast bedömer lukten, likaså jag. Men denna parfym dör ut efter ca 2 timmar, utan att överdriva. Man måste nästan ha en reserefill i fickan när man ska iväg. Så alla tips på något liknande uppskattas, har inga problem att lägga ut pengar för rejäla saker, hellre kvalité än kvantite.
Citera
2013-09-30, 17:02
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Ja det verkar inte som jag fick min Bogart Pour Homme från perfumeuae.com, mailade nu och påpekade att det gått en månad nu utan paket. Fick svar på 5 min att jag får en refund. Jaja, alltid värt ett försök då det ändå bara handlade om 21$.
Efter att ha testat den ytterligare så var det ingen större hit, visst doftar den som piptobak efter ett tag, men sedan när piptobaken försvunnit återstår det en väldigt syntetisk doft som knappt går bort med tvål och vatten. Back to Black är ett mycket bättre alternativ till den .
Citera
2013-09-30, 23:18
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bauws
Tips på parfym som liknar denna:

The One Dolce & Gabbana
http://www.basenotes.net/products/the-one-for-men

Som man kan läsa så är det flesta mer än nöjda om man endast bedömer lukten, likaså jag. Men denna parfym dör ut efter ca 2 timmar, utan att överdriva. Man måste nästan ha en reserefill i fickan när man ska iväg. Så alla tips på något liknande uppskattas, har inga problem att lägga ut pengar för rejäla saker, hellre kvalité än kvantite.

Testa Frapin - 1270 om du vill ha en doft som påminner en del om The One men som i mitt tyckte är mycket bättre. Kostar lite mer men du får valuta för pengarna.
Citera
2013-10-01, 10:57
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Efter att ha testat den ytterligare så var det ingen större hit, visst doftar den som piptobak efter ett tag, men sedan när piptobaken försvunnit återstår det en väldigt syntetisk doft som knappt går bort med tvål och vatten. Back to Black är ett mycket bättre alternativ till den .

Ok, ingen större förlust då
Är inget direkt fan av BtB, ibland är den bättre och ibland sämre. Den sitter kvar sjukt länge när man duttat lite från ett prov. Dagen efter luktar den ren skit i mitt tycke.

Har använt lite av Body Kouros som jag köpte förra året, fan den är riktigt trevlig må jag säga. Perfekt nu när det börjar bli kallt. En av de klart bättre, billiga köpen jag gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in