2013-10-02, 11:44
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
http://www.dagensarena.se/opinion/torun-carrfors-valdtaktsmannen-gar-alltid-fria/

.... Deras försvarare säger i en intervju efteråt att han är nöjd med domen och berättar hur han på ett chattforum på nätet läst att kvinnor gillar att få allt möjligt uppkört i sina underliv.

Intressant att advokaterna hämtar information om kvinnors sexliv på forum (här kanske). Om detta kompletta vansinne stämmer, så är ni Fb-killar i allra högsta grad ansvarig för vad era man-kollegor som väljer att våldta gör - för de läser också på chattar - och att deras försvarare använder sig av detta i sitt försvar.
Citera
2013-10-02, 11:45
Medlem
Citat:
Yllekofta kanske och långbyxor och i mörka färger som signalerar o-fest och o-glamour.

Fast då finns det väl nån galning som tycker en pingstbrud är det sexigaste som finns. Samma med nunnedok. Hmm, polisuniform? med batong, pistol och handklovar, sexigt säkert för en del men blir hon våldtagen? Karatedräkt med svart bälte?
Eller också får unga tjejer idag sätta i system att använda Rapex då de går ut utanför dörren, eller vid allt umgänge med män. Oj älskling, vill du komma över? ja men kom om en halvtimme så har jag hunnit sätta in tänderna.
Senast redigerad av ScottWalter 2013-10-02 kl. 11:50.
Citera
2013-10-02, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Jag håller ju fullständigt med dig här. Ju färre människor man träffar och umgås med desto mindre risk att träffa på någon som skadar en.
Vad babblar du om och varför undviker du frågan? Vad är det du håller med om? Jag har inte skrivit något i den stilen, det hade jag inte sist heller.

Sluta citera mig om du inte tänker skriva något relevant till det jag skrivit
Senast redigerad av karmen 2013-10-02 kl. 12:37.
Citera
2013-10-02, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genseric
Jo det är precis vad vår reptilhjärna tror förstår du, den tänker inte logiskt som vi.

Eller så valde hon långa män att beskydda henne och därför är även män längre än kvinnor?
Menade mer det att rent biologiskt så är väl kanske inte den typen av kvinna idealisk för barnaalstrande? Jag kan också tänka mig att rent historiskt så har just det att vara "snygg" kanske inte varit viktigt på samma sätt och gett samma fördelar som det gör idag?
Citera
2013-10-02, 20:43
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Intressant att advokaterna hämtar information om kvinnors sexliv på forum (här kanske). Om detta kompletta vansinne stämmer, så är ni Fb-killar i allra högsta grad ansvarig för vad era man-kollegor som väljer att våldta gör - för de läser också på chattar - och att deras försvarare använder sig av detta i sitt försvar.
Ja eller så skrev någon på Flashback att det är lugnt att ta på sig en kort kjol, supa sig full och följa med ett gäng invandrare till deras lägenhet

Och nej med det menar jag inte att det var tjejens fel att hon blev våldtagen men hon hade kunnat undvika situationen

Det är advokatens jobb att leta fram all möjlig skit förresten
Citera
2013-10-02, 20:50
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Menade mer det att rent biologiskt så är väl kanske inte den typen av kvinna idealisk för barnaalstrande? Jag kan också tänka mig att rent historiskt så har just det att vara "snygg" kanske inte varit viktigt på samma sätt och gett samma fördelar som det gör idag?
Du tänker t.ex på breda höfter och kurviga former? Att var "snygg" är ju dels biologiskt som du säger men också tidens ideal
Citera
2013-10-03, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Nej jag håller inte med, sådana som du borde stenas till döds.

Man får väl förfan klä sig hur man vill? Bara för att de klär sig så som du beskriver det så förtjänar de att bli våldtagna?

Om det ändå var så att man kunde gå i vad man ville.. Då skulle jag gå runt i SS-uniform eller kanske gå med bar överkropp med stora svastikor tatuerade runt bröstvårtorna.
Citera
2013-10-03, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av furryowl
Om det ändå var så att man kunde gå i vad man ville.. Då skulle jag gå runt i SS-uniform eller kanske gå med bar överkropp med stora svastikor tatuerade runt bröstvårtorna.

Du jämför det med att en kvinna klär sig fint i klänning då alltså?
Citera
2013-10-03, 07:30
Medlem
Citat:
Ja man undrar ju i så fall varför män blir lika arga av att se en festklädd kvinna som av att se någon hylla våldsutövande nazistiska stödtrupper från Tredje riket.
Citera
2013-10-03, 08:28
Medlem
Citat:

obvious, det är väl på samma nivå ändå, eller?
Citera
2013-10-03, 17:46
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Man ska inte trigga idioter genom att klä sig oordentligt.

Hur ser klädråden ut då?
Citat:
Jag är också nyfiken på hur kvinnor skall klä sig för att inte trigga i gång männen att göra handlingar de egentligen inte vill/ha tänkt att göra.

Är man ute på klubb eller på fest, är man ju som finklädd tjej/kvinna ofta klädd i mer festbetonade kläder (nu låter jag som Magdalena Ribbing) i tunt tyg, kanske kjol eller klänning, tunna strumpor, höga klackar och glittrig top. Är detta en farlig klädsel? Eller måste den vara mer vulgär på något sätt för att det skall skapas en förståelse för de djuriska handlingarna?
Som sagt, ni får väl fundera ut det själva, men om jag var våldtäktsman skulle jag nog sikta in mig på höga klackar och glittertop istället för den i övrigt identiska tjejen som bär lågskor, jeans och t-shirt.

Eller ja. Jag vet ju inte hur våldtäktsmän tänker. Men rent bara vilka som får en att tänka "henne skulle jag vilja hamna i säng med", trots att när man väl är där så är ju både höga klackar och glittrig top borta.

Jeans och t-shirt kan se rätt bra ut det också förresten.

Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Vad tror du om säck och aska?
Tjära och fjädrar?
Tagelskjortor?
Jag tror att det är att överdriva. "Lagom är bäst" är ärligt talat rätt en bra princip.
Citera
2013-10-03, 19:28
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Som sagt, ni får väl fundera ut det själva, men om jag var våldtäktsman skulle jag nog sikta in mig på höga klackar och glittertop istället för den i övrigt identiska tjejen som bär lågskor, jeans och t-shirt.

Eller ja. Jag vet ju inte hur våldtäktsmän tänker. Men rent bara vilka som får en att tänka "henne skulle jag vilja hamna i säng med", trots att när man väl är där så är ju både höga klackar och glittrig top borta.

Jeans och t-shirt kan se rätt bra ut det också förresten.

Jag tror att det är att överdriva. "Lagom är bäst" är ärligt talat rätt en bra princip.

Nu blandar du ihop det du anser vara sexiga kläder och hur en kvinna du vill sätta på ser ut men det är ju inte det som är grejen för en våldtäktsman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in