2013-10-02, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Just det. Och eftersom du inte kan få idioter att sluta vara idioter, så kan du åtminstone undvika att trigga dessa idéer genom att klä på dig ordentligt.

Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Förstår du verkligen inte att människor trettioplus kanske mer sällan försätter sig i riskfyllda situationer än vad de gjorde när de var 15-24? Varför är det så svårförståeligt?

och nej, jag tycker inte alla under 30 ska ha burka och låsas in i en källare, så nu behöver du inte fråga något sånt

Man ska inte trigga idioter genom att klä sig oordentligt.

Hur ser klädråden ut då?
Citera
2013-10-02, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari

Hur ser klädråden ut då?
varför citerar du mig?
Citera
2013-10-02, 00:57
Medlem
Citat:
varför citerar du mig?

Så du menar att det finns ingen så kallad riskklädsel. Då tog jag miste.

Självklart råkar man ut för mer om man är där det finns människor. Låste man in sig och bara tar emot matkassar lämnade vid dörren är man mer säker.
Citera
2013-10-02, 01:05
Medlem
Citat:
Så du menar att det finns ingen så kallad riskklädsel. Då tog jag miste.

Självklart råkar man ut för mer om man är där det finns människor. Låste man in sig och bara tar emot matkassar lämnade vid dörren är man mer säker.
Gäsp.

Hade du läst mina inlägg så borde du veta hur lite jag anser att klädval påverkar en våldtäktsman.

Vadå finns människor, och varför vill du få det till att jag säger att man ska hålla sig hemma, syftar du på skämtet om att du inte behövde fråga mig om jag tyckte man ska låsa in kvinnor i en källare? Frågan jag ställde var varför du spelade helt oförstående till att 20åringar utsätter sig för fler risker än 30åringar och äldre. Det är väl helt självklart att man oftare som 20åring exempelvis som hamnar på tvivelaktiga efterfester hög som ett hus på kokain än vad man gör när man är medelålders, eller?
Citera
2013-10-02, 01:08
Medlem
Citat:
Gäsp.

Hade du läst mina inlägg så borde du veta hur lite jag anser att klädval påverkar en våldtäktsman.

Vadå finns människor, och varför vill du få det till att jag säger att man ska hålla sig hemma, syftar du på skämtet om att du inte behövde fråga mig om jag tyckte man ska låsa in kvinnor i en källare? Frågan jag ställde var varför du spelade helt oförstående till att 20åringar utsätter sig för fler risker än 30åringar och äldre. Det är väl helt självklart att man oftare som 20åring exempelvis som hamnar på tvivelaktiga efterfester hög som ett hus på kokain än vad man gör när man är medelålders, eller?

Jag håller ju fullständigt med dig här. Ju färre människor man träffar och umgås med desto mindre risk att träffa på någon som skadar en.
Citera
2013-10-02, 07:15
Medlem
Citat:
Jag håller ju fullständigt med dig här. Ju färre människor man träffar och umgås med desto mindre risk att träffa på någon som skadar en.
Ja ett bra sätt att minimera risken för att exempelvis bli våldtagen på fest är att inte gå på fest. Att gå på fest är ett riskbeteende som är vanligare i vissa åldrar.
Citera
2013-10-02, 09:03
Medlem
Genserics avatar
Citat:
Fast rent biologiskt så är väl en snygg porrig slitzbrud med kort kjol kanske inte nödvändigtvis den perfekta modern och genpolen för ens avkomma?

Dessutom låter det ju som en snygg tjej enligt din teori borde ha mindre chans att överleva då hon ständigt löper risk att bli påhoppad av våldsamma grottmän

Jo det är precis vad vår reptilhjärna tror förstår du, den tänker inte logiskt som vi.

Eller så valde hon långa män att beskydda henne och därför är även män längre än kvinnor?
Citera
2013-10-02, 09:04
Medlem
Genserics avatar
Citat:
niquab eller vad föreslår du för klädsel? Får man ha läppglans utan färg? Med färg?

Har du något emot niquab eller? jävla rasist
Citera
2013-10-02, 11:01
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:

Hur ser klädråden ut då?

Jag är också nyfiken på hur kvinnor skall klä sig för att inte trigga i gång männen att göra handlingar de egentligen inte vill/ha tänkt att göra.

Är man ute på klubb eller på fest, är man ju som finklädd tjej/kvinna ofta klädd i mer festbetonade kläder (nu låter jag som Magdalena Ribbing) i tunt tyg, kanske kjol eller klänning, tunna strumpor, höga klackar och glittrig top. Är detta en farlig klädsel? Eller måste den vara mer vulgär på något sätt för att det skall skapas en förståelse för de djuriska handlingarna?
Citera
2013-10-02, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
Jag är också nyfiken på hur kvinnor skall klä sig för att inte trigga i gång männen att göra handlingar de egentligen inte vill/ha tänkt att göra.

Är man ute på klubb eller på fest, är man ju som finklädd tjej/kvinna ofta klädd i mer festbetonade kläder (nu låter jag som Magdalena Ribbing) i tunt tyg, kanske kjol eller klänning, tunna strumpor, höga klackar och glittrig top. Är detta en farlig klädsel? Eller måste den vara mer vulgär på något sätt för att det skall skapas en förståelse för de djuriska handlingarna?

Vad tror du om säck och aska?
Tjära och fjädrar?
Tagelskjortor?
Citera
2013-10-02, 11:38
Medlem
Kanelochsockers avatar
http://www.dagensarena.se/opinion/torun-carrfors-valdtaktsmannen-gar-alltid-fria/

"Läser om att BRÅ (Brottsförebyggande rådet) räknar med att endast var femte kvinna anmäler. Det innebär att det förra året var över 30 000 kvinnor som blev våldtagna. Men endast 200 förövare dömdes. Jag slår 200/30 000 på miniräknaren och får fram 0,006. I det land som gärna vill skryta både om sin jämställdhet och sin sexualbrottslagstiftning, känns det minst sagt obegripligt, obehagligt och jävligt, jävligt provocerande att inte ens 1 procent av de som våldtar kvinnor får höra av det här samhället att de gjort något fel".

"Jag kommer ihåg dem alla och läser om den friande domen vid Umeås tingsrätt. En tjej gör allt vad hon kan för att hålla ihop benen, när tre killar kör upp en vinflaska i henne. Ganska snart börjar hon blöda. Rätten skriver att hennes ihophållna ben antagligen var ett försök att visa att hon inte vill få sitt underliv söndertrasat. Men att det också, dock mindre sannolikt, skulle kunna vara ett tecken på blygsel från tjejens sida. Så samtliga män går fria. Deras försvarare säger i en intervju efteråt att han är nöjd med domen och berättar hur han på ett chattforum på nätet läst att kvinnor gillar att få allt möjligt uppkört i sina underliv".
Citera
2013-10-02, 11:40
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Vad tror du om säck och aska?
Tjära och fjädrar?
Tagelskjortor?

Yllekofta kanske och långbyxor och i mörka färger som signalerar o-fest och o-glamour.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in