2013-10-02, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bentblad
Hej!

Jag står för närvarande i bostadskö sedan en lång tid tillbaka och hoppas på en lägenhet i dec - jan.

Jag har inte så bra koll på bra områden; men jag vill undvika orter såsom Tensta, Tumba, Rinkeby och Kista. Jag är inställd på Solna, med anledning att jag hört att det finns bra områden där. Jag kan tänka mig Sollentuna också.

Jag gillar my peace and quite. Vill inte ha alltför mycket kaos, barnvänligt område med centrum, kanske skogsområde med stigar etc om man vill ta promenader eller springa. Sen ska det självklart vara säkert.

Tips? Vill inte det ska ligga alltför långt ifrån Stockholm central, som exempelvis Huddinge. Har någon erfarenhet av Jakobsberg?

Alla tips uppskattas!

- Hemsidor där det finns "först till kvarn-inflytt" oavsett ködagar, någon som vet någon sådan bostadsförmedling?

Mvh!

Fel: quiet*
Citera
2013-10-02, 21:02
Medlem
Jakobsberg ligger väll längre från Stockholm C en Huddinge? Solna vette fan om det är så mycket lugnare än tex Tumba. Jag har bott i Tumba hela mitt liv och aldrig råkat ut för något brott kanske har dåligt rykte av någon anledning. Har 1minut till skog 5minuter till en badsjö 10min till golfbanan och 25minuter med pendeln in till stan. Nu säger inte jag att man ska flytta till Tumba men tycker det har oförtjänt dåligt rykte. Jobbade i Solna i 6månader och fick mitt förråd uppbrutet två gånger. Men det ligger ju nära stan och är därför dyrt. Har man råd kan man väll köpa i Solna.
Senast redigerad av JoddlameSiv 2013-10-02 kl. 21:13.
Citera
2013-10-02, 21:04
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Har du någon budget och några geografiska krav? (T.ex. minuter till centralen eller närhet till vatten)
Citera
2013-10-02, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoddlameSiv
Jakobsberg ligger väll längre från Stockholm C en Huddinge? Solna vette fan om det är så mycket lugnare än tex Tumba. Men det ligger ju nära stan och är därför dyrt. Har man råd kan man väll köpa i Solna.

Jag ska vara ärlig; jag har ingen jävla aning, haha. Jag är verkligen förvirrad. Jag går mycket på vad folk säger och vad de tipsar mig, vilket verkar vara väldigt varierat

Skrev jag Huddinge? Menade Haninge!
Citera
2013-10-02, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Har du någon budget och några geografiska krav? (T.ex. minuter till centralen eller närhet till vatten)

Jag och en vän ska flytta ihop, så en två eller trea. Helst fräsch eller nybyggd. Max 8000-9000kr/mån kanske?

Jag gillar när det är fin natur, typ vatten eller områden man kan promenera i eller springa en runda.
Citera
2013-10-02, 21:17
Medlem
Citat:
Jag och en vän ska flytta ihop, så en två eller trea. Helst fräsch eller nybyggd. Max 8000-9000kr/mån kanske?

Jag gillar när det är fin natur, typ vatten eller områden man kan promenera i eller springa en runda.
En bekant flyttade till Örnsberg. Va jävligt schysst med gång avstånd till bad och natur. Men nära tunnelbana och inte långt till stan. Problemet blir väll att hitta en hyresrätt.
Citera
2013-10-02, 21:51
Medlem
Clayton80s avatar
Hur lång kötid har du? Kötiden är viktigaste faktorn för att avgöra vilka områden som kan bli aktuella denna väg, eftersom halva Stockholm har stått i bostadskön sedan lång tid tillbaka.
Citera
2013-10-02, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Hur lång kötid har du? Kötiden är viktigaste faktorn för att avgöra vilka områden som kan bli aktuella denna väg, eftersom halva Stockholm har stått i bostadskön sedan lång tid tillbaka.

13 år tror jag det var. Jag vet att folk har fler ködagar än mig. Vad tror du?
Citera
2013-10-02, 21:56
Medlem
Citat:
En bekant flyttade till Örnsberg. Va jävligt schysst med gång avstånd till bad och natur. Men nära tunnelbana och inte långt till stan. Problemet blir väll att hitta en hyresrätt.

Tack för tipset!
Citera
2013-10-02, 22:05
Medlem
senaps avatar
Citat:

Alla de tidiga hållplatserna längs med röda linjen västerut (Aspudden, Telefonplan, Hägerstensåsen, Örnsberg etc.) är jäkligt fina och lugna områden. Det är väl vid Bredäng och Fruängen som idyllen börjar förfalla.
Citera
2013-10-02, 22:11
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
13 år tror jag det var. Jag vet att folk har fler ködagar än mig. Vad tror du?
13 år är riktigt bra kötid. Då har du chans på i princip vilken lägenhet som helst utanför innerstaden.

Jag brukar tipsa om Abrahamsberg i Bromma, där det finns en del hyreslägenheter som förmedlas via bostadskön. Därifrån har du gångavstånd till t-banans gröna linje och lugna villaområden runt omkring. Ca 20 minuter till T-Centralen.
Citera
2013-10-02, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senap
Alla de tidiga hållplatserna längs med röda linjen västerut (Aspudden, Telefonplan, Hägerstensåsen, Örnsberg etc.) är jäkligt fina och lugna områden. Det är väl vid Bredäng och Fruängen som idyllen börjar förfalla.

Tack, ska titta närmare på det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in