2013-12-06, 05:26
Bannlyst
vilka förorter är bra?
Citera
2013-12-07, 16:12
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det finns det säkert, men du kan aldrig komma ifrån att du faktiskt spekulerar när du köper en bostadsrätt för miljoner. Det är inte låtsaspengar som handlas med, utan helt riktiga. Miljoner är miljoner och det är svårt att tjäna ihop belopp i den storleksordningen på vanligt lönearbete.
Det är en utgift, ja. Sen är det sinnesjuka priser i Sthlm och jag tycker det är inte roligt för de som ska in nu, slutet av pyramidspelet.
Citera
2013-12-07, 16:24
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
vilka förorter är bra?

Norr eller söder?

Sen går det inte alltid att generalisera en hel förort, finns bättre och sämre områden. Samt att det kan råda delade meningar om vissa "sämre" områden, finns folk som aldrig varit där och som fått sin negativa bild uteslutande via media.
Citera
2013-12-07, 19:11
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nin
Det är en utgift, ja. Sen är det sinnesjuka priser i Sthlm och jag tycker det är inte roligt för de som ska in nu, slutet av pyramidspelet.

Det tror inte jag... Men det gäller att vara på sin vakt och veta vad man köper. Det finns fortfarande chans att göra bra affärer i nya områden, där det byggs mycket bostadsrätter.
Citera
2013-12-07, 19:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
vilka förorter är bra?

Nacka närmast Sthlm är bra köp just nu.
Citera
2013-12-07, 20:17
Medlem
Citat:
vilka förorter är bra?

Nacka är bland de bästa kommuner att bo i om du frågar både mig och många andra. Kommer dessutom bli grymt när de framöver får tunnelbana som går dit också.
Citera
2013-12-07, 20:21
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
Nacka är bland de bästa kommuner att bo i om du frågar både mig och många andra. Kommer dessutom bli grymt när de framöver får tunnelbana som går dit också.

Var inte så säker på det. Med T-banan kommer drägget och förfallet. Finns många exempel på det.
Citera
2013-12-07, 20:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Var inte så säker på det. Med T-banan kommer drägget och förfallet. Finns många exempel på det.

Bostadsrätter håller drägg på behörigt avstånd...
Citera
2013-12-07, 21:09
Medlem
moondawns avatar
Farsta
Citera
2013-12-07, 21:17
Moderator
rotadents avatar
Citat:

Som tur är kan man flytta till Nacka och bo där i minst femton år innan det kommer någon tunnelbana dit, så länge har jag inte bott någonstans sen jag flyttade hemifrån. Dessutom får man då chansen att njuta av minst två sorters flerårigt byggkaos, dels Slussen-ombyggnaden och dels byggnationen av själva T-banan.
Citera
2013-12-07, 21:30
Medlem
Citat:

Få hyresrätter och ganska dyra priser (som bara kommer gå uppåt) tror jag bidrar till att man håller detta borta rätt bra. Själv kommer jag åtminstone uppskatta kommunikationerna när t-banan väl är klar, och det lilla negativa det för med sig vägs enkelt upp av de positiva.
Citera
2013-12-08, 03:54
Medlem
Hardfells avatar
"5000 kr / månad innanför tullarna i andrahand" Dröm o glöm grabben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in