2013-10-02, 20:22
Medlem
Jag hittade denna, sanslöst fult.

http://www.youtube.com/watch?v=2N_1HJQ1LCc

Jämför det med denna..
http://www.youtube.com/watch?v=g21Nw9R22lI
Citera
2013-10-02, 21:08
Medlem
fajvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av decieversyndrome
Jag hittade denna, sanslöst fult.

http://www.youtube.com/watch?v=2N_1HJQ1LCc

Jämför det med denna..
http://www.youtube.com/watch?v=g21Nw9R22lI

Orättvist att jämför dessa. ABC kör en helt annan stil. Däremot kan man se att han är riktigt duktig genom att helt enkelt titta på hur målningen är utförd. Tror ABC kan lägga en lika tung character som de allra flesta wildstyle-pillarna.
Citera
2013-10-02, 21:34
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fajvan
Orättvist att jämför dessa. ABC kör en helt annan stil. Däremot kan man se att han är riktigt duktig genom att helt enkelt titta på hur målningen är utförd. Tror ABC kan lägga en lika tung character som de allra flesta wildstyle-pillarna.
Det tror jag med! abc är en väldigt duktig målare!
Citera
2013-10-02, 21:42
Medlem
Delegatezeros avatar
Citat:
Ok, det förklarar varför BST, BZT ABE är samma. Att jag frågar övriga frågor har ju lite med att göra att jag förstår inte vad som driver dessa människor till att klottra då jag har svårt att se någon poäng i denna talanglösa sport. Vem som helst kan ju kladda lite bokstäver på en vägg. Det är ju verkligen skillnad på personer som besitter en konstnärlig talang. Att tillhöra pöbeln klassas inte som talang.

I övrigt är det här graffiti? Det trodde jag var snygga målningar som numera är väldigt sällsynta. Nu ser man några tjocka bokstäver i hubba bubba stil. Inte ens en snygg skuggeffekt är med.

Dock kan jag ju tycka att bzt, bst, abe har talang eftersom de har lyckats kladda ner hela södra Stockholm med sina signaturer. Dock om det är så att de är kända av polisen och är registrerade hos kronofogden så kan man ju inte se dem som något annat än förlorare.

Hursomhelst, jag följer klottret eftersom det var populärt när jag växte upp och det har bara hängt med som en ovana.

Gör man tusen tags per år är sannolikheten att man åker fast väldigt stor. De flesta "kända" målare åker fast med jämna mellanrum. Skadestånden blir inte så stora eftersom man i regel bara döms för det man torskade på bar gärning på. Visst blir man skyldig staten en del kosing men de flesta som "skiter i allt" och börjar klottra utan att bry sig om dem åker fast eller inte gör det i ung ålder. Målare i 20-30-årsåldern har i regel jobb eller studier.

Jag tycker att BST's stil är rätt skön och trots att jag inte bor i Sthlm är jag rätt säker på att de kört mest i stan under ca 3. Vissa målare satsar på kvantitet och andra på kvalitet, så visst kan det ibland se taffligt ut om man ogillar den "fulsnygga" stilen som BST kan anses vara störst inom. Men många klottrare anser att allt klotter är bra klotter, så hellre en halvtaskig målning än ingen alls.

Du förstår ju själv att man inte har tid med att göra snygga målningar på vältrafikerade platser i centrala Stockholm. Dessutom saneras klottret snabbt så det vore inte lönt att göra en målning som saneras efter 24 timmar.
Citera
2013-10-02, 22:43
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Glömde du länken eller tycker du bara om att vara kryptisk och stryka under andras text i fetstil?

Citat:
Ursprungligen postat av Delegatezero
Du förstår ju själv att man inte har tid med att göra snygga målningar på vältrafikerade platser i centrala Stockholm. Dessutom saneras klottret snabbt så det vore inte lönt att göra en målning som saneras efter 24 timmar.

Det här.
Citera
2013-10-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skottis1488
Finns det några målare här då i trestadsområdet? Vänersborg, trollhättan, uddevalla? Tycker det har blivit väldigt tråkigt på väggarna här, mycket buffning osv, var ute ett tag i vintras senast..
Det har blivit tråkigt som fan här haha

tycker det körs ganska friskt just nu runt uddevalla iallafall, dock har jag ingen vidare koll på vänersborg och trollhättan men det sitter ju endel längst linje o vägar vad jag kan se.
Citera
2013-10-03, 19:58
Medlem
Skottis1488s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aspire13
tycker det körs ganska friskt just nu runt uddevalla iallafall, dock har jag ingen vidare koll på vänersborg och trollhättan men det sitter ju endel längst linje o vägar vad jag kan se.

Är S4Ltoysen fortfarande igång? haha "smoke for life"..
Ser nästan aldrig något nytt i Ua, är där kanske en gång i veckan! Men kanske är mer gåtunnlar och och lite mer "skymda" väggar.
Citera
2013-10-03, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.pats
Det tror jag med! abc är en väldigt duktig målare!

Ni som är värsta gangsta klottrarna. Var finns det något fint att se på här i Stockholm? Och då menar jag grafitti när den är som bäst. Det är så sällsynt som jag säger att man verkligen ser något som har talang eller är det så att det är bara talanglöst klotter som gäller numera?
Citera
2013-10-03, 20:31
Medlem
En fråga vad tycker bst, bzt och abe om smålirare som bara skriver sitt namn ett fåtal gånger och saknar handstil?

Vad vill bst osv uppnå? Är det en berömmelse internt bland klottrare?

Vad står bst, bzt och abe för?
Citera
2013-10-03, 20:43
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
En fråga vad tycker bst, bzt och abe om smålirare som bara skriver sitt namn ett fåtal gånger och saknar handstil?

Bara en fråga!?
Citera
2013-10-03, 21:11
Bannlyst
Citat:

När jag träffade dom så värkade dom ego fyllda idioter utan någon talang.

Antagligen så söker don berömmelse som alla talanglösa nybörjare gör.

I längden så håller inte sånna här lirare, dom tröttnar och slutar med något som var en gång i tiden modet för att passa in i coola gänget ,alla gjorde det".
Citera
2013-10-03, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skottis1488
Är S4Ltoysen fortfarande igång? haha "smoke for life"..
Ser nästan aldrig något nytt i Ua, är där kanske en gång i veckan! Men kanske är mer gåtunnlar och och lite mer "skymda" väggar.

nej inte direkt! men HGK kör på,det kan du ju inte missat.. annars körs ju endel linje av typ Keno och Cutes just nu. sen finns det ju lite PGA lite överallt i trestad ,tråkigt att den rooftoppen på trestads center buffades
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in