Citat:
Ursprungligen postat av
Delegatezero
BST är ett av crew och består alltså av flera personer, bara att googla "bst graffiti". Vissa personer är med i flera crews. Vissa crews målar tillsammans, och om vi säger att två personer från olika crews är ute och klottrar skriver ofta en person båda crewtagsen på väggen, där av samma stil. Vissa klottrar både sin crewtag och sin enskilda tag bredvid varandra. Att kunna veta om en bokstavskombination står för en grupp av individer eller en enskild är svårt att avgöra, men kollar man mycket på klottret runt om en kan man oftast lista ut det.
Vem/vilka ABE är vet jag dock inte. Vad som driver klottrare etc går att diskutera i andra trådar. Om klotter är önskvärt eller inte går att diskutera i en klistrad tråd.
Ok, det förklarar varför BST, BZT ABE är samma. Att jag frågar övriga frågor har ju lite med att göra att jag förstår inte vad som driver dessa människor till att klottra då jag har svårt att se någon poäng i denna talanglösa sport. Vem som helst kan ju kladda lite bokstäver på en vägg. Det är ju verkligen skillnad på personer som besitter en konstnärlig talang. Att tillhöra pöbeln klassas inte som talang.
I övrigt är det här graffiti? Det trodde jag var snygga målningar som numera är väldigt sällsynta. Nu ser man några tjocka bokstäver i hubba bubba stil. Inte ens en snygg skuggeffekt är med.
Dock kan jag ju tycka att bzt, bst, abe har talang eftersom de har lyckats kladda ner hela södra Stockholm med sina signaturer. Dock om det är så att de är kända av polisen och är registrerade hos kronofogden så kan man ju inte se dem som något annat än förlorare.
Hursomhelst, jag följer klottret eftersom det var populärt när jag växte upp och det har bara hängt med som en ovana.