2013-10-01, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Randomshuno
Dom kör ihop, inte mer med det.

Du menar att det är flera personer utspridda. Så när person A står i Västberga, så skriver han inte bara BST utan han skriver polarnas klotter också, type ABE och BZT? Det är min förklaring i så fall. För dessa tre taggar görs inte av 3 olika personer på samma ställe.

Jag har sett det så ofta så vad är poängen med att klottra andras tag? Är det en slags förädling av klottrar konsten?
Citera
2013-10-01, 21:45
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av decieversyndrome
Ja ungefär som att säga att man är en cool bankrånare fast man har suttit på Tidaholm 2 gånger fastän man blivit bättre på bankrån. Ja, förvisso är det väl sant att konsten att råna banker kanske har blivit bättre men som helhet handlar det ju också om att komma därifrån och få njuta av stålarna.

Om vi översätter det här till lilla Johan och Mohammed, både finniga tonåringar utan någon vettig uppfostran och bra familj. De glider ut och skriver "OLA" och åker dit gång på gång. Deras tag "OLA" ser lite bättre ut för varje gång fast åker bort av klottersanneringen snabbare än vad deras ärende på häktet tar.

Jämför det med någon som inte åker fast och kan vara aktiv. Förresten vad är en bra "piece". Förr kunde man ju se riktigt snygga graffiti målare som hade talang. Det är ju extremt sällan nuförtiden utan ser mest ut något vem som helst kan ha gjort som saknar talang.

Det här.
Citera
2013-10-01, 22:18
Medlem
Skottis1488s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshback50
Vad väntar du på? Är det tråkigt på väggarna? Men ut med dig ikväll då!

Är ute så ofta som det går!

Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09
mm vad väntar du på, det här är ingen lek, det är extra jobb där jobbet varar 24/7 om året, måste du ha någon för att klä på dig också ? .

Rapparen.. Förstår inte logiken i ditt inlägg? Och det är ingen idé att vara spydig då det inte leder någon vart
Citera
2013-10-01, 22:21
Medlem
Skottis1488s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
Jag var i Vänersborg i somras och det enda jag såg var en toypiece synbar från stationen, bra spot men dåligt utfört. Du har nog störst chans att få tag i någon i Göteborg eftersom varken Trollhättan, Vänersborg eller Uddevalla verkar ha någon seriös scen.

Angående king this och king that.. Man kan kalla sig kung bäst man vill, det finns få kungar och det vet dom som håller koll på vad som händer.. Sedan tycker jag inte att man automatiskt ska bli kronad kung för att man var aktiv förr.

Här i vänersborg (så som många andra städer) blir de som sticker ut buffade.. Lite segt men så är det! Göteborg är fint att måla i
Citera
2013-10-01, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alaskapolloc
Det här.

Glömde du länken eller tycker du bara om att vara kryptisk och stryka under andras text i fetstil?
Citera
2013-10-01, 23:20
Medlem
Delegatezeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av decieversyndrome
Glömde du länken eller tycker du bara om att vara kryptisk och stryka under andras text i fetstil?

BST är ett av crew och består alltså av flera personer, bara att googla "bst graffiti". Vissa personer är med i flera crews. Vissa crews målar tillsammans, och om vi säger att två personer från olika crews är ute och klottrar skriver ofta en person båda crewtagsen på väggen, där av samma stil. Vissa klottrar både sin crewtag och sin enskilda tag bredvid varandra. Att kunna veta om en bokstavskombination står för en grupp av individer eller en enskild är svårt att avgöra, men kollar man mycket på klottret runt om en kan man oftast lista ut det.

Vem/vilka ABE är vet jag dock inte. Vad som driver klottrare etc går att diskutera i andra trådar. Om klotter är önskvärt eller inte går att diskutera i en klistrad tråd.
Senast redigerad av Delegatezero 2013-10-01 kl. 23:22.
Citera
2013-10-02, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09
Fher är Legend, Wufc är kings, mde är kings.

Ska du kalla BST eller HFR för kings eller ? dom är smaklösa.

Nu i tiden finns det inga som kan kallas för kings det är saker från förr tiden när det fanns äkta folk och inte nya wannabes som slutar så snabbt som mamma slutar ge dom pengar.

Väx upp.
Citera
2013-10-02, 11:15
Medlem
johnnymongos avatar
Nån från am som kör fortfarande ?
Citera
2013-10-02, 11:37
Medlem
jackees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnnymongo
Nån från am som kör fortfarande ?

Yes, king MEL kan fortfarande synas
Citera
2013-10-02, 11:53
Medlem
SuperSnabbts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackee
Yes, king MEL kan fortfarande synas

Yepp, Mel härjar fortfarande friskt, sett en hel del tags från honom.
Citera
2013-10-02, 12:16
Medlem
Är det Mel som drar up lite throws up här och var i Stockholm från AM?
Citera
2013-10-02, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delegatezero
BST är ett av crew och består alltså av flera personer, bara att googla "bst graffiti". Vissa personer är med i flera crews. Vissa crews målar tillsammans, och om vi säger att två personer från olika crews är ute och klottrar skriver ofta en person båda crewtagsen på väggen, där av samma stil. Vissa klottrar både sin crewtag och sin enskilda tag bredvid varandra. Att kunna veta om en bokstavskombination står för en grupp av individer eller en enskild är svårt att avgöra, men kollar man mycket på klottret runt om en kan man oftast lista ut det.

Vem/vilka ABE är vet jag dock inte. Vad som driver klottrare etc går att diskutera i andra trådar. Om klotter är önskvärt eller inte går att diskutera i en klistrad tråd.

Ok, det förklarar varför BST, BZT ABE är samma. Att jag frågar övriga frågor har ju lite med att göra att jag förstår inte vad som driver dessa människor till att klottra då jag har svårt att se någon poäng i denna talanglösa sport. Vem som helst kan ju kladda lite bokstäver på en vägg. Det är ju verkligen skillnad på personer som besitter en konstnärlig talang. Att tillhöra pöbeln klassas inte som talang.

I övrigt är det här graffiti? Det trodde jag var snygga målningar som numera är väldigt sällsynta. Nu ser man några tjocka bokstäver i hubba bubba stil. Inte ens en snygg skuggeffekt är med.

Dock kan jag ju tycka att bzt, bst, abe har talang eftersom de har lyckats kladda ner hela södra Stockholm med sina signaturer. Dock om det är så att de är kända av polisen och är registrerade hos kronofogden så kan man ju inte se dem som något annat än förlorare.

Hursomhelst, jag följer klottret eftersom det var populärt när jag växte upp och det har bara hängt med som en ovana.
Senast redigerad av decieversyndrome 2013-10-02 kl. 20:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in