2013-10-29, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Någon som diskuterats alldeles för lite här är ju Spacey. Vem fan är det? Inget crew har han/hon? Riktigt fin stil och fina spots. Tillsammans med honey+gimp och nu på senare tid Rask/Rasc gör de innerstan till en mycket trevligare plats!

Spacey känns ju som han plagierat sitt alfabetet efter Serio..

Hehe, Rask har börjat lära sig använda sin squeezer lite bättre nu. De flesta tagsen har ju vart katastrof men, men.. Men gott till att man får se mer tags på senare

Edit:
http://instagram.com/p/eNTQAXtKvv/
http://instagram.com/p/eLUkHbtKi5/
Senast redigerad av pogba 2013-10-29 kl. 12:42.
Citera
2013-10-29, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enfant
Lika mycket med subjektiviteten att göra som vad? Kvaliteten? Håller jag inte med om. Att 100 tags är fler än 10 går ju inte att säga emot, däremot att den och den är snyggare än den.
Du påstår i ditt inlägg att kvalitet är något som är subjektivt. Samma sak gäller kvantitet, lägger jag då till, därför är det i många fall lika svårt att debattera. Att mängden var lätt att avgöra skrev jag ju, men mängd är ju inte det enda man syftar på när man använder ordet kvantitet - men det håller du inte med om?

Generellt sett; betecknar man ett crew som kvalitets-crew (låt säga HFR) och ett annat som kvantites-crew (låt säga BST) syftar man på att kvaliteten är högre men att kvantiteten är lägre i kvalitets-crewet medan kvaliteten är lägre och kvantiteten är högre i kvantitets-crewet - eller är jag ensam om den uppfattningen? Båda benämningarna säger lika mycket om stil, vilket gör det till något subjektivt.

Citat:
Håller jag inte heller med om. Tvärtom skulle jag snarare säga att kvantitet ofta går hand i hand med kvalitet men inte alltid the other way around.
Så en högre spridning resulterar de facto i sämre kvalitet?
Citera
2013-10-29, 18:25
Medlem
Mx_1337s avatar
Det svåra är att leverera kvalité i stor utsträckning, det finns exempel på de som lyckas bra med detta men i många fall väljer man, som bekant, istället ett av dem och riktar in sig på det.

Sen är ju även kvalité en definitionsfråga, jag väljer själv hellre att se bra pieces i stora antal på tåg, linjeväggar och andra bra spots året runt, än två färgsprakare till brännare i ett fame i skogen 3 gånger om året.
Så för min del är kan kvalité vara bra, kvantitet kan också vara bra och i vissa fall kan kvantitet och kvalité vara samma grej helt enkelt!
Senast redigerad av Mx_1337 2013-10-29 kl. 18:29.
Citera
2013-10-29, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Du påstår i ditt inlägg att kvalitet är något som är subjektivt. Samma sak gäller kvantitet, lägger jag då till, därför är det i många fall lika svårt att debattera. Att mängden var lätt att avgöra skrev jag ju, men mängd är ju inte det enda man syftar på när man använder ordet kvantitet - men det håller du inte med om?
Jo det är det enda man syftar på. Vad skulle det annars betyda menar du? Slå upp "kvantitet" i en ordbok.

Citat:
Generellt sett; betecknar man ett crew som kvalitets-crew (låt säga HFR) och ett annat som kvantites-crew (låt säga BST) syftar man på att kvaliteten är högre men att kvantiteten är lägre i kvalitets-crewet medan kvaliteten är lägre och kvantiteten är högre i kvantitets-crewet - eller är jag ensam om den uppfattningen? Båda benämningarna säger lika mycket om stil, vilket gör det till något subjektivt.
Då tror jag vi kan komma överens om att det snarare är ditt språkbruk som vi ska diskutera då jag när jag snackar kvantitet menar kvantitet. Inget annat. Egna semantiska konstruktioner om vad ord betyder för dig är däremot subjektivt men blir så krångligt.

Citat:
Så en högre spridning resulterar de facto i sämre kvalitet?
Haha nej jag skrev ju raka motsatsen? Hög spridning=kvalitet men däremot så är det inte likadant om man vänder på det, dvs kvalitet inte alls lika med kvantitet. Kan va, men det kommer inte som en direkt produkt av kvalitet, det begriper nog alla hoppas jag
Citera
2013-10-29, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Det svåra är att leverera kvalité i stor utsträckning, det finns exempel på de som lyckas bra med detta men i många fall väljer man, som bekant, istället ett av dem och riktar in sig på det.
Vad är det som får alla toyiga proffstyckare på internet att tro att dom vet bättre än några som bst om vad som är bra dåligt, snyggt och fult? Kanske ser Bst's pieces lite udda ut för att dom vill ha det så, inte för att dom har 10 minuter mindre på sig än alla andra.
klottrare är i 99 fall av 100 smaklösa svenssons som inte kan skilja konst på ett respekterat museum från planschen du hittar i fyndlådan på IKEA och tycker frysta pommes o en rackad oxfilé med fabrikstillverkad bearnaisesås är lyxmiddag etc etc. Blir bara patetiskt när dom sen ska komma och tala om för alla andra vad som är bra och dåligt. Inse bara att ni har en smak som är er högst individuella och att den med största sannolikhet är dålig.

Och detta adresserar jag inte till dig personligen, vet inte vad du är för typ. Ta åt sig dom som det gäller.
Citera
2013-10-29, 19:33
Medlem
Citat:
Haha nej jag skrev ju raka motsatsen? Hög spridning=kvalitet men däremot så är det inte likadant om man vänder på det, dvs kvalitet inte alls lika med kvantitet. Kan va, men det kommer inte som en direkt produkt av kvalitet, det begriper nog alla hoppas jag
Hjälp - ändå du skrev att du inte höll med när du citerade inlägget nedan. Var det för att jag slängde in ordet "många"?

Citat:
Mängd är ju lätt att fastställa men man skall nog inte gå så långt som att säga att kvantitet i själva verket ofta har en avsaknad av kvalitet även om det stämmer i många fall.
Citera
2013-10-29, 19:44
Medlem
Citat:
Hjälp - ändå du skrev att du inte höll med när du citerade inlägget nedan. Var det för att jag slängde in ordet "många"?
Kanske missförstod du eller jag den andre, no hard feelings om så är fallet. Jag är dock av bestämd åsikt att kvantitet - i SAMTLIGA fall - är kvalitet... i ett graffitisammanhang.
Citera
2013-10-29, 20:29
Medlem
Citat:
Kanske missförstod du eller jag den andre, no hard feelings om så är fallet. Jag är dock av bestämd åsikt att kvantitet - i SAMTLIGA fall - är kvalitet... i ett graffitisammanhang.
Jag riktade först och främst mitt inlägg till inläggen som hade postats innan ditt. Den vanliga "kvalitet versus kvantitet"-diskussionen nalkades, ofta är den ensidig - med andra ord; kvalitet betyder mindre kvantitet och kvantitet betyder lägre kvalitet, för många.

Vad jag ville visa på var att det uppenbarligen finns andra sätt att se det på - tar vi BST t.ex. - det finns folk som tycker att de lägger grejer av kvalitet, inget konstigt. Säger man däremot att A har kvalitet och att B har kvantitet i en sådan diskussion så verkar det automatiskt som att det ena utesluter det andra, vilket inte är sant - och det var det jag ville poängtera med mitt första inlägg.
Citera
2013-10-30, 08:54
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Spacey känns ju som han plagierat sitt alfabetet efter Serio..

Hehe, Rask har börjat lära sig använda sin squeezer lite bättre nu. De flesta tagsen har ju vart katastrof men, men.. Men gott till att man får se mer tags på senare

Edit:
http://instagram.com/p/eNTQAXtKvv/
http://instagram.com/p/eLUkHbtKi5/

Är det det inte tvärt om? Spacey har väl vart uppe på väggarna minst lika länge som Serio? Serio har en del fräscha tags men mkt faller mig ej i smaken, dessutom så bajtar själv en hel del. Det ärketöntiga instagramnamnet gör inte saken bättre
Citera
2013-10-30, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Är det det inte tvärt om? Spacey har väl vart uppe på väggarna minst lika länge som Serio? Serio har en del fräscha tags men mkt faller mig ej i smaken, dessutom så bajtar själv en hel del. Det ärketöntiga instagramnamnet gör inte saken bättre

Ingen aning, jag har nog sett Serio fler och längre gånger än Spacey. Kanske jag som vart på fel ställen bara, who knows..
Citera
2013-10-30, 16:24
Medlem
jackees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Ingen aning, jag har nog sett Serio fler och längre gånger än Spacey. Kanske jag som vart på fel ställen bara, who knows..

Du kanske har stirrat för länge på hens klotter?
Citera
2013-10-30, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackee
Du kanske har stirrat för länge på hens klotter?

Blev fel.. Ibland tänker man inte, fler samt noterat Serio långt före Spacey.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in