2013-10-01, 23:34
Medlem
Muertosans avatar
Lyckades klanta till mitt förra inlägg. Skulle vara såhär:

Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Har redan eget forum och blogg tack. Du får gärna komma in där och diskutera och göra dig till åtlöje precis som du gjort i denna tråd. Nu handlar denna tråd om det okända och vill du fortsätta diskutera så ta via PM.

Oj, plötsligt blev det viktigt att hålla sig till topic. Varför börjar du dra upp massa youtubeklipp från andra program då? Det var Det Okända det hör gällde, vilket är precis lika dåligt oavsett vad du länkar till på Youtube.

Jag är ju visserligen efterbliven så man borde väl ha lite överseende med att mina argument inte är de bästa men vad är din ursäkt för att bete dig som ett as? Bara att folk är dumma mot dig för du tror på vad som helst som nån laddat upp på nätet eller som klippts ihop av TV i ett underhållningsprogram?
Citera
2013-10-02, 08:06
Medlem
Yatsys avatar
[quote=enlevandeman|

Vet ej. Tid? Deras upplägg? För svårt är det ju bevisligen inte.

[/QUOTE]

Nej, tid och upplägg handlar det inte om.Dom är där i flera timmar faktiskt.Bevisligen så finns där ingenting att dokumentera.Ja mena annars är det ju hur lätt som en plätt att visa upp för tittarna.
Citera
2013-10-02, 08:49
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GesusPettersson
Ja så är det ju aldrig. Av någon underlig anledning så är det så att ALLA woo-woos alltid säger sig INTE ha något behov av att "bevisa" att det dom tror på är på riktigt och inte bara bluff och båg. Men ÄNDÅ måste dom konstant vara ute på t.ex olika forum med mera och PÅSTÅ att deras hittepå ska vara på riktigt - och sen gnälla när folk ifrågasätter det och frågar efter evidens osv!

Varför inte bara visa att det ÄR på riktigt, alla "problem" lösta för alla - som sagt, underligt..!

Som någon väl sa - put up or shut up!
Det har med deras ego att göra.Det är det enda som är stort och sant och som dom kan leverera.
Citera
2013-10-02, 17:14
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag har väl inte skrivit att du ljuger? Jag är fullt öppen för att du bara lurar dig själv, alternativt att du lider av någon psykos. Jag är även öppen för att alla dina påståenden är 100 % sanningsenliga, men då vill jag gärna se någon form av trovärdigt bevis för det. Och då menar jag inte filmer som 'poltergeist'-filmen du nyss la upp (Du vet den där filmen som omedelbart blev motbevisad varvid du stoppade huvudet i sanden och låtsades som ingenting...)

Du tror jag lurar mig själv, men så är det inte även om du vill tro det. Jag vet vad jag har varit med om. Det är inget du eller någon annan kan ta ifrån mig. Du kan ju kolla resten av videoklippen jag länkade och förklara vad du tror det är. Här har du världens största orb som fångats på film.

http://www.youtube.com/watch?list=PL...tailpage#t=312

Klippet är ifrån Scariest ghosts caught on tape. Mycket bra dokumentär och är definitivt sevärd.

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Hur vet du att de är äkta?

Conny

Det andra människor har filmat och lagt upp kan man inte veta till 100% att det är äkta. Det får en att tänka till dock och har man upplevt liknande saker själv så tror man mer på att det lutar åt det äkta hållet. Givetvis finns det naturliga förklaringar till det mesta. Dessa videos tog jag enbart som exempel.

Citat:
Men ärligt talat så vet du likaväl som alla andra här att OM du hade några bevis för spöken, andar eller något annat paranormalt, då hade du knappast hängt på Flashback. Då hade du försökt kamma hem belöningen på en miljon dollar, eller hur?

Tror du verkligen han skulle ge bort en miljon dollar om man gav honom en äkta video? Knappast. James Randi är en bluff. Han hade varit utfattig om han skickade en miljon dollar till alla som filmat paranormala fenomen. Han kommer ALDRIG ge bort en miljon dollar. Detta är endast för att provocera och för att mata skeptikerna så de kan säga åt de som tror på paranormala fenomen att de ska kamma hem belöningen.

Citat:
Ursprungligen postat av GesusPettersson
Ja så är det ju aldrig. Av någon underlig anledning så är det så att ALLA woo-woos alltid säger sig INTE ha något behov av att "bevisa" att det dom tror på är på riktigt och inte bara bluff och båg. Men ÄNDÅ måste dom konstant vara ute på t.ex olika forum med mera och PÅSTÅ att deras hittepå ska vara på riktigt - och sen gnälla när folk ifrågasätter det och frågar efter evidens osv!

Varför inte bara visa att det ÄR på riktigt, alla "problem" lösta för alla - som sagt, underligt..!

Som någon väl sa - put up or shut up!

Förklara då för mig. Vad är dessa blå orber som far omkring?

http://www.youtube.com/watch?feature...dBml_56Q#t=473

Här kan jag iaf säga att detta inte är fejkat eftersom jag även själv var där vid detta tillfälle. Förstår att skeptiker kommer säga. Men jag ser ingenting så jag har tagit screenshot och lagt upp bilder ifrån videon för de som är lite blinda.

http://i43.tinypic.com/1z2hcgx.jpg

http://i42.tinypic.com/se3akp.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Litenklen
Lite talande att tystnaden från magrutefjanten är TOTAL....
Put up or shut up! Pajas.

Jag har annat för mig än att hålla på att svara idioter ok? Du verkar dessutom vara avundsjuk att jag har magrutor annars hade du inte skrivit sådär. Sedan hur mycket har du egentligen tillfört i den här tråden annat än att kalla mig pajas? Du tror du är så mycket bättre och smartare, lilla vän.

Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Det har med deras ego att göra.Det är det enda som är stort och sant och som dom kan leverera.

Det enda du vill göra är att provocera. Sedan är alla människor egoister i grund och botten.
Senast redigerad av enlevandeman 2013-10-02 kl. 17:51.
Citera
2013-10-02, 18:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du tror jag lurar mig själv, men så är det inte även om du vill tro det. Jag vet vad jag har varit med om. Det är inget du eller någon annan kan ta ifrån mig. Du kan ju kolla resten av videoklippen jag länkade och förklara vad du tror det är. Här har du världens största orb som fångats på film.

http://www.youtube.com/watch?list=PL...tailpage#t=312

Klippet är ifrån Scariest ghosts caught on tape. Mycket bra dokumentär och är definitivt sevärd.
Jag ser inte ens vad det ska föreställa, så dålig kvalitet är det på filmen. Och sen filmen du länkat nedan om blå rober, vad ska det föreställa???? De två första filmerna (med skräckmusiken) satt man ju bara och väntade på att man skulle förstå vad man ska titta på - min katt filmar bättre än så. Jag är ledsen men om du länkar till sånt här skräp så sänker du bara din trovärdighet ytterligare. Sen är det några barnungar som blir rädda för att en lampa är tänd "i ett gammalt barnhem".. Jomen tjäna, det måste ju vara spöken förstås..

Citat:
Tror du verkligen han skulle ge bort en miljon dollar om man gav honom en äkta video? Knappast. James Randi är en bluff. Han hade varit utfattig om han skickade en miljon dollar till alla som filmat paranormala fenomen. Han kommer ALDRIG ge bort en miljon dollar. Detta är endast för att provocera och för att mata skeptikerna så de kan säga åt de som tror på paranormala fenomen att de ska kamma hem belöningen.
Oväsentligt egentligen om han skulle ge pengarna eller inte eftersom berömmelsen och efterföljande rikedom som skulle ges till den förste som bevisar paranormala fenomen skulle vara så massiva att du kunde torka arslet med 1 miljon dollar. Tänk bara alla intervjuer, böcker, filmrättigheter, det massiva medieuppbådet, tacksamheten från alla som idag kallas foliehattar, föredrag etc etc..

Citat:
Förklara då för mig. Vad är dessa blå orber som far omkring?

Det brukar kunna vara: Reflektioner, Dammkorn, Kamerablixtar, Skräp på linsen (Runt 6.20 i den här filmen filmas det rätt in i en annan kamerablixt och det ser ruggigt repigt ut på linsen.)
Men det du kallar blå orber är i dett fal självklart snöflingor med tanke på storlek, uppträdande, utseende och att de alla faller nedåt. Helt otroligt att ett gäng norrlänningar inte känner igen vanligt snöfall..
Sen är det extra pinsamt att de låtsas att de är vid nåt övergivet hus när det är filmat den 6 januari och det är fullt med julbelysning och adventsstjärnor i fönstren... Verkligen ödetorp...
Citera
2013-10-02, 18:10
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:

Det brukar kunna vara: Reflektioner, Dammkorn, Kamerablixtar, Skräp på linsen (Runt 6.20 i den här filmen filmas det rätt in i en annan kamerablixt och det ser ruggigt repigt ut på linsen.)
Men det du kallar blå orber är i dett fal självklart snöflingor med tanke på storlek, uppträdande, utseende och att de alla faller nedåt. Helt otroligt att ett gäng norrlänningar inte känner igen vanligt snöfall..
Sen är det extra pinsamt att de låtsas att de är vid nåt övergivet hus när det är filmat den 6 januari och det är fullt med julbelysning och adventsstjärnor i fönstren... Verkligen ödetorp...

Haha, sedan när faller snö uppåt och åt sidan? Du vart härmed dumförklarad. Dessutom var det stjärnklart och inte en snöflinga syntes till.

Lägger till min edit här igen. Kolla bilderna också. Säger du att detta är snö så är du nog den mest efterblivna på flashback helt seriöst.

Här kan jag iaf säga att detta inte är fejkat eftersom jag även själv var där vid detta tillfälle. Förstår att skeptiker kommer säga. Men jag ser ingenting så jag har tagit screenshot och lagt upp bilder ifrån videon för de som är lite blinda.

http://i43.tinypic.com/1z2hcgx.jpg <-- "OJ snö som faller åt sidan, vad märkligt"

http://i42.tinypic.com/se3akp.jpg <-- "Haha jo men det är en snöflinga".

Här har du en till video som du inte kan förklara.

http://tinypic.com/player.php?v=53ql91&s=5#.UkxEZhCt_JM
Senast redigerad av enlevandeman 2013-10-02 kl. 18:23.
Citera
2013-10-02, 19:16
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:

Min kompis är släkt med de som äger sommarhuset och i filmen låtsas ingen som om det är öde. Min kompis pappa gick i skolan i närheten när han var liten. Detta hus hade matbespisning. Dock så har flera barn inklusive min polare sett en liten flicka med knästrumpor uppe i fönstret där när han var liten. Som du säkert förstår så visar hon sig bara för barn. Huset har btw brunnit ner till grunden och där står nu ett nytt hus.
Senast redigerad av enlevandeman 2013-10-02 kl. 19:31.
Citera
2013-10-02, 20:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Min kompis är släkt med de som äger sommarhuset och i filmen låtsas ingen som om det är öde. Min kompis pappa gick i skolan i närheten när han var liten. Detta hus hade matbespisning. Dock så har flera barn inklusive min polare sett en liten flicka med knästrumpor uppe i fönstret där när han var liten. Som du säkert förstår så visar hon sig bara för barn. Huset har btw brunnit ner till grunden och där står nu ett nytt hus.

Varför hade de ett sommarhus som barnhem? Frös inte barnen då?
Varför har de julstjärnor och adventstakar i fönstret i en sommarstuga?

Har du lyssnat på vad de säger i början:

– Vad är det här för hus?
– Vem var det som hade bott i det här (huset)??
– Det här var ett barnhem förut.
– wtf det LYSER ju däruppe!
– Det här är läskigt!
– Hur kan det lysa i ***ohörbart**.
- ohörbart svar.

Menar du att de inte låtsas som om det är öde??? I sånt fall skulle jag gärna vilja veta varför de är så förvånade över att det lyser en lampa i fönstret..
Citera
2013-10-02, 20:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Haha, sedan när faller snö uppåt och åt sidan? Du vart härmed dumförklarad. Dessutom var det stjärnklart och inte en snöflinga syntes till.

Lägger till min edit här igen. Kolla bilderna också. Säger du att detta är snö så är du nog den mest efterblivna på flashback helt seriöst.

http://i43.tinypic.com/1z2hcgx.jpg <-- "OJ snö som faller åt sidan, vad märkligt"

http://i42.tinypic.com/se3akp.jpg <-- "Haha jo men det är en snöflinga".

Här har du en till video som du inte kan förklara.

http://tinypic.com/player.php?v=53ql91&s=5#.UkxEZhCt_JM

Först vill jag tacka för ditt trevliga bemötande, du gör verkligen så att man blir sugen på att liera sig med spöktroende och ta er på allvar...
Ännu fler videos orkar jag inte titta på, de får du förklara själv först vad som är så märkligt om jag ska orka titta.
Hittills har du ju sagt att du ska visa "blå orber med eget medvetande som inte följer mönster" men den du la upp visar ju uppenbarligen mest snö. Snö som är vit, snö som faller neråt och snett neråt. Några streck ser ut att gå snett uppåt men det kan det ju finnas tusen förklaringar till. Vind, damm, reflektioner, det kan stå någon bredvid och kasta något, i stort sett vad som helst - de flesta ser dock definitivt ut som vanlig snö.
Jag vill ha vettigt bemötande och jag vill ha blå orber med eget medvetande - kom igen!!!
Citera
2013-10-02, 21:32
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:

Har du lyssnat på vad de säger i början:

– Vad är det här för hus?
– Vem var det som hade bott i det här (huset)??
– Det här var ett barnhem förut.
– wtf det LYSER ju däruppe!
– Det här är läskigt!
– Hur kan det lysa i ***ohörbart**.
- ohörbart svar.

Menar du att de inte låtsas som om det är öde??? I sånt fall skulle jag gärna vilja veta varför de är så förvånade över att det lyser en lampa i fönstret..

Vad är det här för hus? = Det var mörkt och då är man osäker om det är rätt hus.

Vem var det som hade bott i det här huset = En av oss har aldrig varit där och därför kom den frågan upp.

Det här var ett barnhem förut = Inkorrekt. Alla kan säga fel eller hur? Det han menade förstås är att det varit matbespisning tidigare.

wtf det LYSER ju däruppe! = Vi trodde först att de var hemma, men att de varit där under jullovet.

Så fick du svar på dina konstiga frågor.

Citat:
Först vill jag tacka för ditt trevliga bemötande, du gör verkligen så att man blir sugen på att liera sig med spöktroende och ta er på allvar...
Ännu fler videos orkar jag inte titta på, de får du förklara själv först vad som är så märkligt om jag ska orka titta.
Hittills har du ju sagt att du ska visa "blå orber med eget medvetande som inte följer mönster" men den du la upp visar ju uppenbarligen mest snö. Snö som är vit, snö som faller neråt och snett neråt. Några streck ser ut att gå snett uppåt men det kan det ju finnas tusen förklaringar till. Vind, damm, reflektioner, det kan stå någon bredvid och kasta något, i stort sett vad som helst - de flesta ser dock definitivt ut som vanlig snö.
Jag vill ha vettigt bemötande och jag vill ha blå orber med eget medvetande - kom igen!!!

Kolla videon här som sagt : http://tinypic.com/player.php?v=53ql91&s=5#.UkxEZhCt_JM

Jag var där och det snöade inte en endaste flinga. Sedan var det nästan 30 minusgrader och vid de graderna är snö mycket mer påtagligt, vilket bevisar att det inte snöade.

Att du fortfarande påstår att det är snö har nog aldrig sett snö. Snö följer inte sådana mönster och snö far varken uppåt eller åt sidan på det viset. Sedan var det enbart på husets väggar orberna dansade. Att du påstår att det är snö tyder brist på intellekt. Då är jag inte otrevlig utan det är ren fakta.

Roligt när bevisen dyker upp så slingrar du dig som en orm. Patetiskt och pinsamt om du frågar mig.
Senast redigerad av enlevandeman 2013-10-02 kl. 21:46.
Citera
2013-10-02, 21:57
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Vad är det här för hus? = Det var mörkt och då är man osäker om det är rätt hus.

Vem var det som hade bott i det här huset = En av oss har aldrig varit där och därför kom den frågan upp.

Det här var ett barnhem förut = Inkorrekt. Alla kan säga fel eller hur? Det han menade förstås är att det varit matbespisning tidigare.

wtf det LYSER ju däruppe! = Vi trodde först att de var hemma, men att de varit där under jullovet.

Kolla videon här som sagt : http://tinypic.com/player.php?v=53ql91&s=5#.UkxEZhCt_JM

Jag var där och det snöade inte en endaste flinga. Sedan var det nästan 30 minusgrader och vid de graderna är snö mycket mer påtagligt, vilket bevisar att det inte snöade.

Att du fortfarande påstår att det är snö har nog aldrig sett snö. Snö följer inte sådana mönster och snö far varken uppåt eller åt sidan på det viset. Sedan var det enbart på husets väggar orberna dansade. Att du påstår att det är snö tyder brist på intellekt. Då är jag inte otrevlig utan det är ren fakta.

Roligt när bevisen dyker upp så slingrar du dig som en orm. Patetiskt och pinsamt om du frågar mig.

Mannen, det ÄR damm.

http://www.youtube.com/watch?v=lfOVXAyGheE

Finns 100 liknande videor där ute.
Dust!

Och jo, snö kan falla uppåt och åt sidan. Aldrig hört talats om vind?

Sedan är det ett massivt felslut att kommentera någons intellekt beroende på deras åsikt om snö. Det är absolut INTE ren fakta.
Citera
2013-10-02, 22:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Nej det fick jag inte, du hoppade ju över frågorna och besvarade istället min förklaring på varför jag tolkade att de var vid ett ödehus

Frågorna löd:
Fast du har ju iofs erkänt att det inte var ett barnhem så jag ställer om frågan:
Varför hade de matbespisning i ett sommarbonat hus? Frös inte mattanterna då?
Och

Sen väntar jag även fortfarande på en film med blå orber med medvetande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in