Citat:
Ursprungligen postat av
enlevandeman
Du tror jag lurar mig själv, men så är det inte även om du vill tro det. Jag vet vad jag har varit med om. Det är inget du eller någon annan kan ta ifrån mig. Du kan ju kolla resten av videoklippen jag länkade och förklara vad du tror det är. Här har du världens största orb som fångats på film.
http://www.youtube.com/watch?list=PL...tailpage#t=312
Klippet är ifrån Scariest ghosts caught on tape. Mycket bra dokumentär och är definitivt sevärd.
Jag ser inte ens vad det ska föreställa, så dålig kvalitet är det på filmen. Och sen filmen du länkat nedan om blå rober, vad ska det föreställa???? De två första filmerna (med skräckmusiken) satt man ju bara och väntade på att man skulle förstå vad man ska titta på - min katt filmar bättre än så. Jag är ledsen men om du länkar till sånt här skräp så sänker du bara din trovärdighet ytterligare. Sen är det några barnungar som blir rädda för att en lampa är tänd "i ett gammalt barnhem".. Jomen tjäna, det måste ju vara spöken förstås..
Citat:
Ursprungligen postat av
enlevandeman
Tror du verkligen han skulle ge bort en miljon dollar om man gav honom en äkta video? Knappast. James Randi är en bluff. Han hade varit utfattig om han skickade en miljon dollar till alla som filmat paranormala fenomen. Han kommer ALDRIG ge bort en miljon dollar. Detta är endast för att provocera och för att mata skeptikerna så de kan säga åt de som tror på paranormala fenomen att de ska kamma hem belöningen.

Oväsentligt egentligen om han skulle ge pengarna eller inte eftersom berömmelsen och efterföljande rikedom som skulle ges till den förste som bevisar paranormala fenomen skulle vara så massiva att du kunde torka arslet med 1 miljon dollar. Tänk bara alla intervjuer, böcker, filmrättigheter, det massiva medieuppbådet, tacksamheten från alla som idag kallas foliehattar, föredrag etc etc..
Citat:
Ursprungligen postat av
enlevandeman
Förklara då för mig. Vad är dessa blå orber som far omkring?
http://www.youtube.com/watch?feature...dBml_56Q#t=473
Det brukar kunna vara: Reflektioner, Dammkorn, Kamerablixtar, Skräp på linsen (Runt 6.20 i den här filmen filmas det rätt in i en annan kamerablixt och det ser ruggigt repigt ut på linsen.)
Men det du kallar blå orber är i dett fal självklart snöflingor med tanke på storlek, uppträdande, utseende och att de alla faller nedåt. Helt otroligt att ett gäng norrlänningar inte känner igen vanligt snöfall..
Sen är det extra pinsamt att de låtsas att de är vid nåt övergivet hus när det är filmat den 6 januari och det är fullt med julbelysning och adventsstjärnor i fönstren... Verkligen ödetorp...