Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2014-03-21, 13:50
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
vadå först? Det fanns redan folk på de områden som idag utgör Sverige redan innan samerna vandrade in från norr.

De kom från Sibirien där andra renskötande nomadfolk håller till fortfarande. Man kan väl anta att de som levde i Spanien under istiden enligt uppgift blåögda spred sig norrut i takt med att isen drog sig tillbaks.
Samerna kom flera tusen år senare men det fanns plats i inlandet eftersom våra första ättlingar levde längs kusterna. De spred sig inåt i takt med att de blev fler och de följde floddalar.
Bosättningarna i Vuollerim när havet gick ända dit var inte samer.
Europeérna var först.

Men fan vad OT det var i tråden. Om Sd ser ut att kunna bli vågmästare får de min röst annars får det bli Svp. Sd är urvattnad nationalism och Svp är inte nazistisk som media påstår.
Senast redigerad av Gefundenes F 2014-03-21 kl. 13:53.
Citera
2014-03-22, 18:13
Medlem
Deatheads avatar
Röstade på SD 2006 och 2010. Trodde och höll sten hårt på dom. Men vad har hänt! Läs mellan raderna och inse hur korrupt partiet är!
Frågan kunde lika gärna varit Moderaterna eller SvP eller Kristendemokraterna eller SvP.
Varför röstar folk på SD? Det dom har som bra är att dom vill ta hasnd om pensionärer så ja dom e kanske et en punkts parti. Ja just det, jag glömde invadningen. Det VILLE dom stoppa men nu!? Folk som verkligen vill stoppa invandringen och röstar på SD öppna era ögon och borsta bort vaxet. Nej en röst på SD är en röst för att Åkesson o co ska få plånboken fetare. HYCKLARE! Hade Kasselstrand fått mer o säga till om hade det funnits hopp men han tystas och blir åsidosatt varje gång. Varför!? Inte för att han har sund politik utan för han utgör ett hot mot Åkesson o hans gäng. Som numer är socialkonservativt och inte nationella. Jo just det igen! Det får ju folk som inte vill bli kallade rasister att kunna rösta på SD. Vem fan ser vad du tänker och vad du röstar på när du står och lägger din röst. Man hör ofta:
"Jag tycker mer som SvP än Sd men jag tycker inte det är lönt att lägga min röst på SvP då dom är så små."
Är det inte viktigare och lägga din röst på det du tror på även om det ger inget idag så ger det en signal till nästa val. Kom ihåg att ingen trodde SD skulle komma över 4% och nu har dom DUBBLAT sina röster på bara 4 år! Då kan SvP göra samma resa men dom har mer ärlig politik!
Citera
2014-03-22, 21:10
Medlem
Var för ung för att få rösta i valet 2006 och tur var nog det för annars hade det troligen blivit en röst på alliansen. Tidigt 2008 någon gång hade jag dock fått nog av alliansen och började anse att invandringen är den viktigaste samhällsfrågan. Eftersom endast Sverigedemokraterna var beredda att diskutera den förda invandringspolitiken ur ett kritiskt perspektiv blev SD det naturliga valet för mig. Sedan dess har jag varit lojal mot partiet och röstat på dem i EU-val, kyrkoval och såklart i riksdagsvalet 2010. Antagligen kommer jag att ge dem min röst även i årets EU-val under förutsättning att dem inte redan innan valet tar ställning mot den koalition som förväntas bildas efter valet mellan bland andra Front National och det holländska Frihetspartiet.

SD har varit kända för att växa rätt långsamt men att samtidigt ha en förmåga att behålla dem väljare som väl tagit steget till att rösta på dem. Så trodde jag länge att det skulle vara för mig med. Under några år så tröttande jag på hela den politiska debatten och slutade försöka öka min förståelse för olika samhällsfenomen. Jag visste redan vilket parti jag skulle rösta på och ansåg även att jag var för ung för att själv ge mig in i politiken så det fanns ingen riktig poäng med att borra vidare i dessa frågor tänkte jag. Nu när det har gått ytterligare några år med ännu mer invandring och när konsekvenserna av det mångkulturella samhällsprojektet blir allt mer påtagliga så har verkligheten tvingat mig att återigen ompröva mina uppfattningar.

Inget land i världen som har börjat vandra längs den mångkulturella stigen har hamnat på en bättre plats. Nu har de senaste åren till och med mainstream politiker som Cameron, Merkel och Sarkozy m.fl. tagit avstånd från mångkulturen. Men räcker verkligen det? Går det att avskaffa mångkulturen och sedan ena alla världens olika folkslag kring en och samma kultur? Av flera olika anledningar vare sig önskar jag försöka eller tror jag att det är möjligt. SD:s uttalade mål är att göra just det. Att minska invandringen med 90% är såklart ett steg i rätt riktning och tidigare var det tillräckligt för att jag skulle ställa mig bakom dem. Med de demografiska förändringar som vårt land nu genomgår finns det inget viktigare än att stoppa förändringstakten så fort som bara möjligt. Detta har endast SD i dagsläget en realistisk chans att uppnå, vilket är en stark anledning att rösta på partiet. Samtidigt är det långt ifrån tillräckligt att uppnå en invandringsnivå som motsvarar våra grannländers. Exakt hur homogent Sverige i framtiden ska vara och liknande frågor splittrar dessvärre idag många Sverigevänner. Bland alla kloka personer i landet som förstår betydelsen av de historiska förändringar vi bevittnar hoppas jag att många väljer att lägga sin röst i riksdagsvalet på Svenskarnas Parti alldeles oavsett om man helt kan ställa sig bakom partiets politik eller ej. Vi behöver stoppa invandringen och påbörja en repatriering av stora delar av alla de människor som våra utflippade regeringar har släppt in de senaste decennierna. Vidtar vi inte dessa åtgärder kommer på sikt vårt folk och vår civilisation att försvinna. Så allvarlig är dessvärre vår nuvarande situation.

Det finns två väldigt viktiga anledningar till att de personer som skulle kunna tänka sig att lägga en röst på SvP också bör göra just det istället för att lägga den på SD. Den ena är att SD håller på att förändras. Jag har rätt svårt för personer som gått på medias bild av SD och nu blir förbannade för att partiet har infört en nolltolerans mot rasism. Man kan naturligtvis ogilla politiken men nolltoleransen är som Jimmie påpekat flera gånger inget nytt. Öppen svenskhet och nolltolerans mot rasism har partiet stått för konsekvent sedan jag för sex år sedan började intressera mig för dem. Samtidigt så förändras partiet på riktigt. Lojala partikämpar som Thoralf Alfsson med fyra års erfarenhet av riksdagsarbete fimpas från nya riksdagslistan till förmån för personer med kort engagemang i partiet med motiveringen att han ”kommunicerar” politiken på fel sätt. Om man får tro Thoralf själv helt utan föregående varning. I så fall kan bevisligen inget intresse funnits för att han skulle få en chans att förbättra sitt sätt att kommunicera med väljarna. Taket verkar vara så lågt inom partiet att personer som Thoralf och Gustav Kasselstrand inte passar in längre och hålls tillbaka. Inte ens etniska svenskar verkar partiet lika självklart erkänna som grupp längre. Listan med exempel på förändringar kan göras mycket längre. Det krävs en motvikt som hindar SD från att vidare anpassa sig efter etablissemanget och som kan påverka partiet i en mer positiv riktning. Den andra anledningen till att rösta på SvP är att vi som kan tänka oss att göra det är väldigt få i antal. Partiet har som mål att nå tiotusen röster. Det är naturligtvis viktigt om partiet ska växa och fortsätta stärkas att vi väljare bidrar med vårt stöd. Om så alla som står i valet mellan SD och SvP väljer det senare alternativet så kommer det inte att skada SD överhuvudtaget. SD kommer att ta kliv framåt även utan vår hjälp. Jag vet inte exakt hur stor väljarpotential SvP har men ett resultat på tiotusen röster motsvarar under 0.2% av de totala rösterna om lika många röstar i årets val som vid förra valet.

Jag ångar inte på något sätt att jag röstade på SD tidigare. Vill partiet att deras väljare ska vara fortsatt lojala så krävs att den trista trend i partiets utveckling som så många av oss nu kan se bryts. Förhoppningsvis är vi många som vill hjälpa SvP att växa, få tillbaka SD i en sundare riktning och viktigast av allt rädda Sverige!
Senast redigerad av Inteenkelt 2014-03-22 kl. 21:38.
Citera
2014-03-22, 21:54
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Det är ju så enkelt val:

Vill man bara minska invandrarna lite så röstar man SD
Vill man börja repatriera invandrarna så röstar man SvP

(och snälla, inga fler inlägg som snarare liknar tidningsartiklar än foruminlägg)
Citera
2014-03-23, 20:45
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
(och snälla, inga fler inlägg som snarare liknar tidningsartiklar än foruminlägg)

Jag tyckte inlägget ovan ditt var intressant och bra. Kul med folk som tänker till och röstar på SvP.
Citera
2014-03-23, 22:12
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanis

Då har du 4 år framöver där SD står och trampar på samma plats som senast. Samtidigt som SVP har inget som helst att säga till om....

SD "står och trampar" på vågmästarplats mellan rödgröna och borgaralliansen. Det är ett kanonläge för ett parti med 5.7%. Reinfeldt regerar alltså med SDs tysta stöd - SD är ett borgerligt parti numera och inte ett nationalistiskt. Jag har svårt att tänka mig att SvP i samma situation skulle göra något annat än att försöka fälla regeringen om och om igen. SD förvaltar helt enkelt inte din röst på något bra sätt.
Citera
2014-03-26, 18:47
Medlem
Deatheads avatar
Citat:
Det är ju så enkelt val:

Så sant som det var skrivit! Finns fler saker som skiljer. SD är ett parti som står för höger politik men SvP står för folkgemenskap. Då invandringsfrågan för folk blivit central har folk från både vänster och moderaterna samlats för just invandringsfrågan. Dock vill ju inte SD längre lösa den. Vet hur många som helst som på mitt arbete som säger att dom röstar på vänstern, sossarna för att dom har politik som är för arbeterna, MEN dom håller med om att invandringen borde regleras/stoppas.
SvP står för folkgemenskap!

Nu talar jag inte för partiet men vad jag gillar med SvP är att det är vad SD engång var en folkrörelse.
Citera
2014-03-26, 19:01
Medlem
ganglere2s avatar
Det blir SvP för min del. I EU-valet där jag tänker rösta för första gången så tvekar jag emellertid då SvP inte ställer upp där.
SD har förvekligats för mycket, hejdlösa uteslutningar, "alla kan bli svenskar", de går i Expos ledband, har drabbats av pk-sjukan och så kanske det främsta, de är inte för repatriering.
Därför så har jag gått över till SvP. Fast jag hoppas och tror att båda partierna ska öka rejält. Vi har i många år haft ett flertal borgerliga partier och flera på vänstersidan. Det finns också utrymme för flera invandringskritiska partier i Sverige.
Citera
2014-03-27, 14:28
Bannlyst
SD eller SVP? Svenskfientlighet eller svenskvänlighet? Folkmord eller folkgemenskap?

Det hela är givetvis en icke-fråga. SvP är såklart det enda seriösa alternativet. SD är ett alternativ till Krisdemokraterna snarare än SvP. SvP representerar frihet och svenskars självbestämmande medan den politik SD och övriga sju riksdagspartier för i praktiken innebär globalisering, centralisering och i förlängningen förslavning.
Citera
2014-04-02, 00:23
Medlem
Nyenskantzs avatar
Citat:
Det är ju så enkelt val:

Nja, nu tror jag du var allt för snabb på tangenterna. SD vill knappast "minska invandrarna" (genom återvandring/repatriering) utan de vill endast minska invandringen - dvs behålla inflödet av invandrare till Sverige. Så med SD:s politik får vi fler invandrare i Sverige i och med att de som redan är här föder en massa barn. Inte ens ett invandringsstopp kan stoppa tillväxten av araber och negrer i Sverige (hur i helvete skulle det kunna göra det?)
Citera
2014-04-02, 01:33
Medlem
lottobarns avatar
kanske en dum fråga men kommer man kunna rösta på svp i valet i höst?
Citera
2014-04-04, 02:00
Medlem
Umars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottobarn
kanske en dum fråga men kommer man kunna rösta på svp i valet i höst?

Varför skulle det inte gå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in