2013-10-02, 14:06
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Nja, 11:-/timme ger inget större skatteunderlag.

Kanske vore det bättre att jobba gratis mot en andel i KV:s fiktiva vinst i framtiden? Sånt där gammalt lönearbete är ju så förlegat numera!
Citera
2013-10-02, 14:34
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Grandiåsa har inget med parets gemensamma affärer att göra. Därom råder konsensus på åklagarkammaren. Vilket för oss okunniga ter sig lite konstigt. Det är således bara Brasa själv som tar smällen.

Nu är det ju officiellt yrkat på Näringsförbud för Brasas del så om det går igenom får nog Sillen, Nisse och Grandiåsa slå sina tomma skallar ihop och koka ihop något nytt smart affärsupplägg.

Att skatten varierar lite år från år, har nog dessvärre inget bevisvärde ur straffrättslig synpunkt, antar jag.

Ny uppgift idag: Brasas deslegitimationsärende avgörs den 31 oktober.
Det är inte så konstigt att Åsa slipper undan. Även om hon vetat vad som försiggått så är ju det inte olagligt i sig och att hennes del i det hela inte räcker till medhjälp eller ännu längre känns naturligt. ML är nog alldeles för mycket kontrollfreak för att släppa in någon annans händer i hans affärer.

Näringsförbudsbeslutet är väl det som är mest att se fram emot just nu. Läkaryrket blir det nog inte så mycket av vare sig legitimationen ryker eller inte men ett näringsförbud skulle nog kunna vara förödande för Brasa. Hur avgörs den saken?
Citera
2013-10-02, 14:59
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Vad jag han se på hennes twitter igår så var det några som började gå i svaromål och då var det kanske svårt att föra dialogen så öppet.

https://twitter.com/backmansusanne

"Hjärnan bakom Flashbackförtalet mot drÅsa är en och samma person under flera nicks. Kvinna, född -71, känd av såväl polisen som Aftonbladet!"

Jag har missat, vem var denna backman...
Citera
2013-10-02, 15:08
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Kan man koppla det till gårdagens händelse tro? Vad man undrar är om hon kommer att klara tomheten, från att twittrat oavbrutet till noll så är omställningen gigantisk. Kan inget om twitter, kan man stänga kontot för allmänheten och bara ha utvalda att twittra med? Annars kan hon nog ta det där mingeljobbet med Sus*nne B*ckman nu då för att fylla ut tiden mellan allt arbete.
Twitter har betydligt färre verktyg än tex Facebook för att skydda din person och det du skriver.
Om du vill försvinna, så har du bara ett till buds stående medel, och det är att "Avaktivera kontot". Då försvinner du helt och hållet.

Förutom detta så har du bara två andra saker att ta till, och det är att blockera personer, som då inte kan se dina tweets, och du ej heller deras, och ni kan inte heller kontakta varandra via PM. Detta är dock inte lika effektivt som blockera funktionen på tex Facebook, utan ni kan fortfarande se varandra profiler.

Slutligen, så finns möjligheten att "Skydda dina tweets". Om du väljer det så kommer bara de du godkänner att ta emot dina tweets. Dina framtida tweets kommer inte visas publikt. Tweets som redan har postats kan fortfarande vara publikt synliga på vissa ställen dock.

Med tanke på att Åsa försvunnit helt och hållet på Twitter, så har hon använt sig av det första alternativet. Det finns dock inget som säger att hon inte skaffat sig ett nytt konto under ett nytt namn. med tanke på hennes Twitterberoende, så är väl också det det troliga alternativet. Håll koll på Twitterkontona hos de som hon brukade interagera med, så finner ni nog ganska snabbt hennes nya konto.
Citera
2013-10-02, 16:29
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Twitter har betydligt färre verktyg än tex Facebook för att skydda din person och det du skriver.
........

Håll koll på Twitterkontona hos de som hon brukade interagera med, så finner ni nog ganska snabbt hennes nya konto.

Eller bara söka efter nya konton som innehåller ordet/orddelen 'lemon' är mitt tips.

Vad hände förresten med Pumas Twittrande? Tröttnade hon på det också?

OffT:

Legal disclaimer:

"Allt är inte SuperTeflon som glimmar!"

Citat:
Twitter;Susanne Backman@BackmanSusanne
Nu hettar det till i SuperTeflonpannan ute i Orminge. Hon är ju rökt som en böckling i media och på arbetsmarknaden, så nu ska andra lida!
&
Citat:
Susanne Backman ‏@BackmanSusanne 5h
Lunch för oss som jobbar. För andra så ryker det ur superteflonpannan i Nacka. Är brandförsvaret på plats, månne...?

Förväxla inte mig med billigare kopior från Orminge!/ST
Senast redigerad av SuperTeflon 2013-10-02 kl. 17:01.
Citera
2013-10-02, 16:53
Medlem
SuperTeflons avatar
Från ett Twitterkonto jag inte ens vill länka till:

Citat:
Susanne Backman ‏@BackmanSusanne okt 1
@aDoktorAsa @tjaboCG @Argapolisen Vilket, som jag påtalat förut, polisen känner till. No need to worry about the freak...
Stäng Svara Retweeta Favoritmarkera Mer
7:01 F.M. - 1 okt 13 · Detaljer
@aDoktorAsa @tjaboCG @Argapolisen ...ge sin briljanta analys av dagens händelser i rätten. Det är alltså EN person som skriver, inte fler!
Stäng Svara Retweeta Favoritmarkera Mer
7:00 F.M. - 1 okt 13 · Detaljer
@aDoktorAsa @tjaboCG @Argapolisen Vår heltidsarbetande stalker har nu tagit sig ledigt, för att via sjutton olika nicks på Flashback ...

Är det fler än jag som fått intrycket att flera olika personer faktiskt skriver här? Har jag missat något väsentligt?
Citera
2013-10-03, 02:03
Moderator
Schlesiens avatar
Moderatormeddelande

Beakta hela regelverket, alla tjoget regler, inklusive 1.06 när ni postar inlägg eller PM:ar.

/ Moderator
Citera
2013-10-03, 02:04
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
(...)
Det skulle inte förvåna mig om hon har blandat ihop begreppen och egentligen syftade på det rättsliga begreppet hörsägen. Är det nån som kan ge ett referat angående exakt vad det var hon reagerade på?
(...)
Solna tingsrätt borde väl ha en ljudfil från förhandlingen?
Citera
2013-10-03, 03:36
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Solna tingsrätt borde väl ha en ljudfil från förhandlingen?

Ljudfilen är så klart offentlig handling.

Tror att det kan finnas lite utrymme kvar på Youtube för Grandiåsas balanserade 'föreläsning' och hennes interagerande med domaren. Skulle ju vara roligt att höra vad hon egentligen sa. Gissar att smällen i dörren det skrevs om i tidningen, också fastnat på bandet.

Vilket Flashback-scoop: Grandiåsas utbrott i rätten, ord för ord...

Kan TO ha copyright på detta om han skrev manuset?
Senast redigerad av SuperTeflon 2013-10-03 kl. 03:41.
Citera
2013-10-03, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Från ett Twitterkonto jag inte ens vill länka till:

Är det fler än jag som fått intrycket att flera olika personer faktiskt skriver här? Har jag missat något väsentligt?

Vi är ganska många olika personer känner jag det som .... den där DrÅsa är helt ofantligt korkad som tror hon skall "kriga" mot flashback. Det är som att kriga emot hela svenska folket ocensurerat. Enda stället hon skulle överleva en diskussion på är innanför aftonhorans väggar där hon kan suga av Jan Helin som gentjänst. Gör hon inte den tjänsten till Jan Helin överlever hon inte där heller
Citera
2013-10-03, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Det är inte så konstigt att Åsa slipper undan. Även om hon vetat vad som försiggått så är ju det inte olagligt i sig och att hennes del i det hela inte räcker till medhjälp eller ännu längre känns naturligt. ML är nog alldeles för mycket kontrollfreak för att släppa in någon annans händer i hans affärer.

Näringsförbudsbeslutet är väl det som är mest att se fram emot just nu. Läkaryrket blir det nog inte så mycket av vare sig legitimationen ryker eller inte men ett näringsförbud skulle nog kunna vara förödande för Brasa. Hur avgörs den saken?

Vem av DrÅsa och DrBrasa är kontroll freaket tror du? Vem är det som "freakar ur" på twitter att hon minsann är baktalad på flashback. Det är inte DrBrasa
Citera
2013-10-03, 09:46
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Vem av DrÅsa och DrBrasa är kontroll freaket tror du? Vem är det som "freakar ur" på twitter att hon minsann är baktalad på flashback. Det är inte DrBrasa
Hängde inte riktigt med där. Hänger inte heller med i bruset om Crissan, Orminge och en aktiv men samtidigt ledig heltidsstalker. Kan någon förklara i vart fall Crissan och Orminge utan att tangera 1.06?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in