Resultat: .
0%
röster
2013-10-02, 13:43
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Du förstår inte varför jag länkade den, därför tycker jag att du inte borde lägga dig i diskussionen. Men det är lugnt, jag förstår varför du behöver den där egotrippen.
Men din dumma fåntratt, läser du vad du själv skriver?

Citat:
En av dom två linksen du bifoage var under säsongen där Juventus slutade på 7e plats, det är enligt mig inget topplag.

Sedan så har du själv länkat följande match från säsongen 10/11 då Juve slutade 7:a.
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=vYGAWYjL1fw

Anser du att detta är ett bra facit?

Ska jag behöva behandla dig med samma pedagogik som man gör med mycket små barn för att du ska förstå hur korkad du är?

Försvinn nu.
2013-10-02, 16:14
Medlem
JayGatsbys avatar
Ingen höjdarkväll igår... Får se om Juve klarar det bättre.
2013-10-02, 17:31
Medlem
Stivalis avatar
Äsch vafan. Kunde ni inte försökt ge någon kommentar till de där klippen istället för att sitta & kasta skit på varandra? Behöver inte vara någon roman, men något litet kanske? Var väl inga direkt okända lag som figurerade i klippen men supportrar till storklubbar tenderar ibland till att tro att hela världen kretsar kring just deras lags titeljakt. Jag ska därför släppa en bomb nu: Alla har faktiskt inte järnkoll på Juventus & Romas spelare. Tro det eller ej.

Vissa följer mest Allsvenskan, La Liga eller Bundesliga. Andra är så underground att de mest följer Lecce, SC Bastia eller AC Ajaccio.

Lecco, CA Bastia & GFC Ajaccio är det dock ingen som följer tror jag. Sååå jävla underground är vi inte härinne även om vissa gärna framställer sig åt det hållet.

Lecco ligger förresten i Lombardiet, alltså långt ifrån Lecce. De har faktiskt gjort tre säsonger i Serie A, 1960-62 & 65-66. Den svenske legenden Bengt Lindskog har spelat med Lecco i Serie A.

Dagens bästa anekdot:
Nacka Skoglunds son Evert Skoglund (italienare såklart) har spelat med både Lecco & Lecce!!
2013-10-02, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Lecco, CA Bastia & GFC Ajaccio är det dock ingen som följer tror jag. Sååå jävla underground är vi inte härinne även om vissa gärna framställer sig åt det hållet.

Lecco ligger förresten i Lombardiet, alltså långt ifrån Lecce. De har faktiskt gjort tre säsonger i Serie A, 1960-62 & 65-66. Den svenske legenden Bengt Lindskog har spelat med Lecco i Serie A.

Dagens bästa anekdot:
Nacka Skoglunds son Evert Skoglund (italienare såklart) har spelat med både Lecco & Lecce!!
Gick in i mitt program för att spana på Lecco. Drog upp laglistan, som är sorterad i bokstavordning, för att hitta dom. Såg då att det fanns ett lag som hette Lecchese som ska ha figurerat i Serie A eller Serie B under någon tidpunkt. Tänkte först gå in och skriva något klyftigt om Evert Skoglund som du nämnde och just laget Lecchese, finns ju en viss likhet mellan Lecce, Lecco och Lecchese. Googlade på laget men hittade ingen wikipedia-sida, märkligt. Fick backtracka och se vilken säsong laget skulle ha figurerat i ligasystemet, då visade det sig att jag helt enkelt hade slarvat och stavat fel. Istället för Lecchese skulle det ju stå Lucchese, eller Lucchese Libertas som jag förstår att de också kallas.

Lucchese Libertas kommer från staden Lucca i Toscana och är stadens största lag. Det bor ca. 90.000 personer i Lucca och staden har fostrat en och annan duktig fotbollsspelare genom åren, den mest kända kanske Paolo Rossi som vi alla känner till.

Lucchese är ett lag med gamla erfarenheter i Serie A. Nio säsonger har det hunnit bli i högsta ligan, eller åtta enligt mitt program som går från säsongen 1929/30 och framåt. Vidare har laget harvat en hel del i Serie B dessutom. Senast vi såg laget i Serie A var 1952, men de var så sent som 1999 i Serie B. Där åkte de senare ur och avslutade en nio säsonger lång sejour i Serie B, vilket ändå får anses imponerande.

Lagets stora hjälte är nog Roberto Paci som både har gjort flest matcher för laget (375) och flest mål (137). Dessa prestationer gjordes från 1986 till 2000 (även om Paci där i mellan hade en kort sejour i Reggiana). Man kan nog säga att laget inte skulle spelat såpass många säsonger på rad i Serie B som man gjorde om det inte vore för just Paci.

Nu för tiden lirar laget i Serie D och just grupp D där de nu får tampas med bland andra svårberäkneliga Imolese Calcio och mäktiga Fortis Juventus. Känns tufft att ta sig upp. Förstår jag reglerna för Serie D korrekt gäller det alltså att vinna sin grupp för att ha möjlighet att ta sig vidare. Kanske om Evert Skoglund skulle ta upp en tränarkarriär och börja ratta laget skulle det se ljusare ut?
2013-10-02, 21:39
Medlem
Stivalis avatar
I am so UNDERGROUND it hurts
Japp, Manchester City-Bayern München på TV:n men här sitter jag & gräver i Serie C1A-tabellen från 01/02. Underground kallas det.

Jag råkade faktiskt befinna mig i Livorno när de säkrade avancemanget till Serie B. Var inte på matchen men gick runt på stan & hörde hyllningssångerna till Igor Protti, legenden & skytteligavinnaren.

Det var en duell med lokalrivalerna Lucchese & Spezia samt lagen från nordost, Treviso & Triestina.

1. Livorno 73
2. Spezia 70
3. Lucchese 56
4. Treviso 56
5. Triestina 53

Nja, duell med Spezia alltså. I play-off gick dock Triestina & vann hela skiten. Slog först ut Spezia & sedan Lucchese! Triestina bäst när det gällde & uppflyttade till Serie B alltså!

Jag försökte följa ligan vid den här tiden då jag befann mig i Toscana. Lucchese gillade jag då staden Lucca är väldigt charmig. Livornos Protti vann skytteligan men Luccheses Eupremio Carruezzo kom på god andraplats. Eupremio känns väl inte som något vanligt namn direkt. Lite vibbar av Gösta & Östen, dvs namn som är fullständigt omoderna.

En annan ordinarie spelare var Francesco Marianini, senare i Serie A med Lecce. En annan ordinarie var brassen Cribari. Eller i rättare sagt hans storebrorsa. Bröderna Cribari kom tillsammans till Empoli. Lillbrorsan var kanske mer talangfull då han gick vidare till Lazio medan Cribari den äldre hamnade i Lucchese.

Lecco kom 10:a men Wikipedia har visst markerat Lecco med en dödgrävare, en lieman. Klubben gick i konkurs alltså.

Ska kanske förtydliga att C1A inte var bättre än C1B utan det är enbart en uppdelning.

Serie C1A 2001/02:

http://it.wikipedia.org/wiki/Serie_C1_2001-2002#Classifica_finale
2013-10-02, 22:09
Medlem
Stivali,

Måste bara lägga en hyllning här, fan vad allt du skriver är läsvärt!

Anser mig kunnig om Serie-A och Italien men lär mig alltid nya saker från dina inlägg!

Grazie compagno!
Senast redigerad av IlCapitano89 2013-10-02 kl. 22:19.
2013-10-02, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paddyspub
Nu när man bara njuter utav full pott för Roma har jag suttit ohälsosamt mycket på internet och bara läst gamla artiklar och sett intervjuer. Ikväll blev jag väldigt nyfiken på Francesco Totti, som vanligt nästan, mycket för att jag har så otroligt svårt att greppa vad han är för person. Efter otaliga intervjuer har jag faktiskt inte blivit så mycket klokare.

Ni vet säkert att han släppte en bok med skämt runt 2003? Otroligt torra skämt får man väl säga. Ett par utdrag om någon nu inte läst:

One of the most famous examples is when a journalist told him "Carpe Diem" to which Totti replied: "I'm sorry, I don't speak English."

"Totti goes on holiday. On his return Cafu asks him: 'Where have you been?'
Totti: 'I went water skiing'.
Cafu: 'Did you have a good time?'
Totti: 'Not at all... I didn't manage to find a lake that went downhill"

Totti's girlfriend sees that Francesco is getting wet on the terrace and calls out to him:
Ilary: 'France, come inside, it's raining.'
Totti: 'But it's raining out here as well'

Totti tries to finish a jigsaw puzzle. It takes him almost four months, then he turns the box over and reads: 'From 2 to 3 years'.
He says: 'Ah, so now I'm a genius!

Blev tydligen en succé när boken släpptes och sålde nästan ett halvt miljon exemplar på dryga två månader. Pengarna gick till ett projekt av Unicef samt ett annat i Rom.

Länkar till en video där Del Piero medverkar i ett skämt med Totti.

http://www.youtube.com/watch?v=DueP95hjrDE

Du är inne på något intressant här! Alltid vart inne på samma spår!

Alltså för mig är Totti otroligt, otroligt stor, nästa mytlig! Men kan inte heller greppa vem han är, vad gillar Totti? Vad tycker Totti om att läsa (Inte mycket kan jag i.o.f. tänka mig), Vad är hans politiska ståndpunkt? Vad har han för värderingar?

Vet inte riktigt varför dessa frågor intresserar mig för just Totti, men det är väl något som du säger, att man inte kan greppa vem han är!
2013-10-02, 22:25
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Nu för tiden lirar laget i Serie D och just grupp D där de nu får tampas med bland andra svårberäkneliga Imolese Calcio och mäktiga Fortis Juventus. Känns tufft att ta sig upp. Förstår jag reglerna för Serie D korrekt gäller det alltså att vinna sin grupp för att ha möjlighet att ta sig vidare. Kanske om Evert Skoglund skulle ta upp en tränarkarriär och börja ratta laget skulle det se ljusare ut?

Då har Lecco tuffare motstånd än Lucchese. Lecco harvar i Serie D Grupp B där man inte bara stöter på forna Serie A-laget Piacenza utan även Calle Palmérs gamla lag Legnano. Calle Palmérs Legnano mot Bengt Lindskogs Lecco!!

Lustigt nog står både Palmér & Lindskog noterade för 14 A-landskamper. Det fanns ju en löjlig jantelagsregel på 50-talet om att proffsen inte fick spela med landslaget. Helt klart var dom stora spelare vid denna tid.

Det har tydligen yrats i tråden om Calle Palmér & hans Legnano tidigare, varpå BonhommeDeNeige gick ut med orden:

"Inte ett ord om Juves scudetto. Är man så överlägsna att det inte ens frambringar en reaktion?"

Ikväll spelar Juventus i CL. När BonhommeDeNeige loggar in här för att läsa om sitt jävla Juve möts han ännu en gång bara av en massa dravel om Calle Palmér & Legnano. Ett snopet ansiktsuttryck uppstår.

Snopna är också Piacenza. De tvingas numera spela i samma serie som en lokalrival som tydligen heter Pro Piacenza. Detta Pro Piacenza är så kassa att de inte ens har någon sida på Wiki. När Hellas Verona möter Chievo så sticker jag inte under stol med att jag håller på Chievo. När det gäller Piacenza vs Pro Piacenza så håller jag nog ändå på Piacenza av ren barmhärtighet. Man vill ju inte se dem totalt förnedrade.
2013-10-02, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Då har Lecco tuffare motstånd än Lucchese. Lecco harvar i Serie D Grupp B där man inte bara stöter på forna Serie A-laget Piacenza utan även Calle Palmérs gamla lag Legnano. Calle Palmérs Legnano mot Bengt Lindskogs Lecco!!

Lustigt nog står både Palmér & Lindskog noterade för 14 A-landskamper. Det fanns ju en löjlig jantelagsregel på 50-talet om att proffsen inte fick spela med landslaget. Helt klart var dom stora spelare vid denna tid.

Det har tydligen yrats i tråden om Calle Palmér & hans Legnano tidigare, varpå BonhommeDeNeige gick ut med orden:

"Inte ett ord om Juves scudetto. Är man så överlägsna att det inte ens frambringar en reaktion?"

Ikväll spelar Juventus i CL. När BonhommeDeNeige loggar in här för att läsa om sitt jävla Juve möts han ännu en gång bara av en massa dravel om Calle Palmér & Legnano. Ett snopet ansiktsuttryck uppstår.

Snopna är också Piacenza. De tvingas numera spela i samma serie som en lokalrival som tydligen heter Pro Piacenza. Detta Pro Piacenza är så kassa att de inte ens har någon sida på Wiki. När Hellas Verona möter Chievo så sticker jag inte under stol med att jag håller på Chievo. När det gäller Piacenza vs Pro Piacenza så håller jag nog ändå på Piacenza av ren barmhärtighet. Man vill ju inte se dem totalt förnedrade.

Men det mest snopna måste väl ändå vara hur man kan diskutera Piacenza utan att nämna Dario "SuperDario" Hubner!

Måste ju finnas många sköna storys om detta geni som rökte 40 cigaretter om dagen och aldrig nekade en grappa, eller två- eller tio...

Undra hur grym han hade blivit om han vart mer professionell!

Vet i alla fall att han idag driver ett Café med en släkting mellan Piacenza och Cremona...
2013-10-02, 22:44
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlCapitano89
Stivali,

Måste bara lägga en hyllning här, fan vad allt du skriver är läsvärt!

Anser mig kunnig om Serie-A och Italien men lär mig alltid nya saker från dina inlägg!

Grazie compagno!

Kul att du gillar det här gaggandet. Poängen är att vi försöker skapa en tråd där man blandar högt & lågt. En mångfacetterad karaktär där det finns något för alla. Syftet är ju inte att man ska lägga på minnet att Lucchese kom 3:a i Serie C1A 01/02 utan syftet är ju att ens vyer växer en liten bit hela tiden.

Citat:
Du är inne på något intressant här! Alltid vart inne på samma spår!

Alltså för mig är Totti otroligt, otroligt stor, nästa mytlig! Men kan inte heller greppa vem han är, vad gillar Totti? Vad tycker Totti om att läsa (Inte mycket kan jag i.o.f. tänka mig), Vad är hans politiska ståndpunkt? Vad har han för värderingar?

Vet inte riktigt varför dessa frågor intresserar mig för just Totti, men det är väl något som du säger, att man inte kan greppa vem han är!

En annan grej man kan undra över med Totti är hur det är att vara en sådan ikon för en plats. I Tottis fall Rom. Han kan ju knappast promenera runt & upptäcka sin hemstad. Trots att han är symbolen för staden så känner han nog inte sin stad särskilt väl egentligen. Han lär ju inte ha knallat runt på varenda gatstump, varit på varenda bar, suttit på varenda piazza osv. Tyvärr blir man nog lite isolerad.
2013-10-02, 23:05
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Men det mest snopna måste väl ändå vara hur man kan diskutera Piacenza utan att nämna Dario "SuperDario" Hubner!

Måste ju finnas många sköna storys om detta geni som rökte 40 cigaretter om dagen och aldrig nekade en grappa, eller två- eller tio...

Undra hur grym han hade blivit om han vart mer professionell!

Vet i alla fall att han idag driver ett Café med en släkting mellan Piacenza och Cremona...

Jo visst. Jag satt ju med en Calcio 2000 från juni 2002 som källa när jag gaggade om Lucchese & deras säsong i C1A. Kan ju såklart kolla vad som finns om Hubner i tidningen också.

Tja, Piacenza-Hellas Verona 3-0 i sista omgången. Dario Hubner matchens lirare med högst snittbetyg på planen. Utbytt mot Amauri i 91:a minuten för att ta emot publikens hyllningar. Piacenza & Hellas stod på samma poäng inför matchen. Efter matchen var Hellas nedsparkade i Serie B & Hubner blev delad skytteligasegrare med David Trezeguet.

Känns klockrent!

Vad säger man? Dubba honom till riddare? Borde han fått Guldbollen?

Även Eusebio Di Francesco var med i den matchen för Piacenza. Idag tränare i Sassuolo.
2013-10-02, 23:23
Medlem
Spinnacers avatar
Jaha, nu har Juve spelat oavgjort 2 ggr mot de "enkla motståndarna". Nu måste de möta Real 2 ggr i rad. Om de inte vinner nästa gång kan de börja förbereda sig för sin Europa League-kampanj.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in