Resultat: .
0%
röster
2013-09-30, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Livorno, Hellas, Parma, Lazio, Sampdoria och Bologna. Romas motståndare hittills.

Derbyt var såklart stort, men den matchen lever sitt egna liv. Och de övriga lagen är inte så imponerande. De ska såklart ändå besegras, men det är de närmaste matcherna mot Inter och Napoli som kommer att visa var de står.

Jämför t ex med Cagliari som mött Milan, Fiorentina och Inter.

jämför man med förra årets roma så mot bologna 1L 1F, samp 1L 1F, Lazio 1L 1F, Parma 1F 1V.

Alla vet ju att det inte e finns "lätta" matcher i serie A, Många här har dragit sitt hår när man får vända hem med 0 eller 1 poäng. Bara kolla milan Sassuolo och Napoli Sassuolo

Så alla kan tagga ner snackat lite med lätta matcher osv, Det ska fortfarande göras,
Sen är inter såklart ett tyngre/bättre lag än Bologna men det brukar ändå gå rätt okey på "giuseppe meazza"
2013-09-30, 21:52
Medlem
ilchino-ilsovranos avatar
En annan gammal sanning är ju att det är FÅ lag i Serie A som är så sköna att skjuta ner från molnen som AS Roma.

Med det sagt - Roma ser bättre ut än på länge.
2013-09-30, 22:39
Medlem
JayGatsbys avatar
Man får ju sannerligen hoppas att detta inte stämmer. Om Milan sa nej till en av världens bästa målvakter så borde Galiani jagas ut ur Milano.
Det är inte bara en förlust för Milan, utan hela Serie A.

http://solocalcio.se/2013-09-30/di-marzio-casillas-vill-till-milan
2013-09-30, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Vilket man oftast misslyckas med, därav de sämre resultaten och missade ligatitlar de senaste 14 åren. Kan man avfärda de "sämre" lagen så kan man ha råd att tappa poäng mot toppkonkurrenterna.
Citat:
Ursprungligen postat av Tommasi

Alla vet ju att det inte e finns "lätta" matcher i serie A, Många här har dragit sitt hår när man får vända hem med 0 eller 1 poäng. Bara kolla milan Sassuolo och Napoli Sassuolo

Så alla kan tagga ner snackat lite med lätta matcher osv, Det ska fortfarande göras,
Citat:
Ursprungligen postat av ilchino-ilsovrano

Med det sagt - Roma ser bättre ut än på länge.
Jag håller med.

Ville bara påpeka att det hittills varit en ganska enkel resa. Där Roma dock imponerat.

Men nu kommer två matcher mot Inter och Napoli. Två poäng eller mer, så visar man att man inte bara vill, utan kan vara med. Roma, Napoli, Juventus, Inter och sedan Fiorentina, Lazio osv. Fast då får man tänka på att både Inter och Fiorentina mött tufft motstånd i form av Cagliari, där man såklart tappat poäng. Och vi ser såklart alla fram emot att Conti & co får möta Roma.

En av sakerna som talar för Roma är att de kan koncentrera sig på Serie A. Och spelet fungerar. Inte minst det offensiva. Och stämningen verkar vara god.

Calogero har visat fingertoppskänsla i sin timing då han valde att njuta av den eviga staden.

Sköna och stora matcher ikväll. Fiorentina mot Parma såklart. Men även Avellino mot Empoli, samt Cesena mot Pescara. Rossi skadad. Och såklart Gomez sedan tidigare. Även om Cuadrado nu är på väg tillbaka, så har såklart Montella plötsligt problem med offensiven. Fiorentina är som vi alla konstaterat ett jävligt spännande lag denna säsong. Tappade dock snöpligt poäng i slutsekunderna mot Parma.

Och på tal om det så blev El Shaarawy skadad direkt då han återkom till träningen efter sin förra skada. Pato har ju tjatat om detta… Men Balotelli spelar mot Ajax.
2013-09-30, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Man får ju sannerligen hoppas att detta inte stämmer. Om Milan sa nej till en av världens bästa målvakter så borde Galiani jagas ut ur Milano.
Det är inte bara en förlust för Milan, utan hela Serie A.

http://solocalcio.se/2013-09-30/di-marzio-casillas-vill-till-milan

Inte minst eftersom de är svaga där. En mittback (Astori) och en bra målvakt (Casillas) skulle vara kloka värvningar. Om de bara kan se till att undvika alla dessa skador...
2013-09-30, 22:59
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Inte minst eftersom de är svaga där. En mittback (Astori) och en bra målvakt (Casillas) skulle vara kloka värvningar. Om de bara kan se till att undvika alla dessa skador...

Det vore ju två fina vintervärvningar. Ingen av dem är heller cuptied så CL-slutspelet hade ju helt plötsligt sett ljusare ut.
2013-09-30, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Det vore ju två fina vintervärvningar. Ingen av dem är heller cuptied så CL-slutspelet hade ju helt plötsligt sett ljusare ut.
Casillas är dock cuptied, han startade för Real Madrid i första matchen, men blev tvungen att byta kort in på matchen på grund av skada.
2013-09-30, 23:06
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Casillas är dock cuptied, han startade för Real Madrid i första matchen, men blev tvungen att byta kort in på matchen på grund av skada.

Ajfan. :/
2013-10-01, 00:17
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlCapitano89
Om jag spolar tillbaka bandet innan Capello anländer så satt en viss Zdenek Zeman på tränarbänken. Jag har alltid hävdat att han stod för 50% av Scudetton.

Det där glöms ofta bort. Capellos första år i Roma va en fröjd att skåda. Först Triangle D´Italia (som bla demolerade IFK Götelaborg i uefa-cupen), sen samma triangel kryddat med Batigol. Men grunden la Zeman, med främst nämnda trion och kantlöparna.
Samma sak nu, men i mindre utsträckning. Florenzi givetvis, men de som tog de största stegen framåt är ju idag sålda. Något som gagnat klubben i nyanlända stöttepelare.

Slutsatsen: Zeman vinner inget, men sår. Och nu skördar vi. Igen.

Nu säger jag inte Roma haft världens tuffaste motstånd, men samtidigt som Viola tappat mot både Parma och Cagliari, både Lazio och Napoli förlorat poäng mot Sassuolo och Milan mot Bologna, Toro och Verona, så har Roma tagit full pott. Med tanke på vad många konkurrenter sysslat med mot "sämre" motstånd så är det svårt att påstå Roma gjort nåt annat än succe. Är svårt att göra så mycket mer än att ta alla poäng med ett snitt på nära 3 gjorda och typ 0.17 insläppta. Men tror att en del här klagat även om de sex senaste motståndarna allihop gått under benämningen de sex systrarna. Den sjunde? Det blev en riktig bitch. Vars stora jävla segel givetvis kommer läcka till slut. Är bara en tidsfråga, kanske redan i helgen. Men fram tills det att seglet blivit en schweizerost så har vinden ett jävla grepp om båten vi sitter i. Så luta er tillbaka, stormen, rubrikerna, ryktena kommer, det ligger i Roms och Romas natur, men fram tills dess så... Håll i er, sluta sura och låt er underhållas.
2013-10-01, 15:32
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
En av dom två linksen du bifoage var under säsongen där Juventus slutade på 7e plats, det är enligt mig inget topplag.
Ett av klippen du länkade var också från en säsong då Juventus slutade 7:a.

Det bästa är väl att titta på statistiken. Sedan 2003 har Roma besegrat Juventus 3 gånger i ligan medans Juventus har vunnit 11 gånger. Fem matcher har slutat med kryss.

De andra topplagen orkar jag inte titta på, men det är möjligt att tesen stämmer bättre där.
2013-10-01, 22:39
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Ett av klippen du länkade var också från en säsong då Juventus slutade 7:a.

Det bästa är väl att titta på statistiken. Sedan 2003 har Roma besegrat Juventus 3 gånger i ligan medans Juventus har vunnit 11 gånger. Fem matcher har slutat med kryss.

De andra topplagen orkar jag inte titta på, men det är möjligt att tesen stämmer bättre där.

Du förstår inte varför jag länkade den, därför tycker jag att du inte borde lägga dig i diskussionen. Men det är lugnt, jag förstår varför du behöver den där egotrippen.
2013-10-02, 00:38
Medlem
paddyspubs avatar
Nu när man bara njuter utav full pott för Roma har jag suttit ohälsosamt mycket på internet och bara läst gamla artiklar och sett intervjuer. Ikväll blev jag väldigt nyfiken på Francesco Totti, som vanligt nästan, mycket för att jag har så otroligt svårt att greppa vad han är för person. Efter otaliga intervjuer har jag faktiskt inte blivit så mycket klokare.

Ni vet säkert att han släppte en bok med skämt runt 2003? Otroligt torra skämt får man väl säga. Ett par utdrag om någon nu inte läst:

One of the most famous examples is when a journalist told him "Carpe Diem" to which Totti replied: "I'm sorry, I don't speak English."

"Totti goes on holiday. On his return Cafu asks him: 'Where have you been?'
Totti: 'I went water skiing'.
Cafu: 'Did you have a good time?'
Totti: 'Not at all... I didn't manage to find a lake that went downhill"

Totti's girlfriend sees that Francesco is getting wet on the terrace and calls out to him:
Ilary: 'France, come inside, it's raining.'
Totti: 'But it's raining out here as well'

Totti tries to finish a jigsaw puzzle. It takes him almost four months, then he turns the box over and reads: 'From 2 to 3 years'.
He says: 'Ah, so now I'm a genius!

Blev tydligen en succé när boken släpptes och sålde nästan ett halvt miljon exemplar på dryga två månader. Pengarna gick till ett projekt av Unicef samt ett annat i Rom.

Länkar till en video där Del Piero medverkar i ett skämt med Totti.

http://www.youtube.com/watch?v=DueP95hjrDE

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in