2013-10-01, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Och du ser inte att det är samma kvinnor dvs det finns ett samband? Vilka idéer menar du?

samma kvinnor?

Det enda som finns som gemensam nämnare för kvinnor som blivit våldtagna är deras ålder samt att de är kvinnor, få in det i din skalle nån gång. Det är inte en majoritet fulla kvinnor, korta kjolar eller speciellt utseende på våldtagna kvinnor. Det är ingen faktor annat än i ditt huvud.
Citera
2013-10-01, 22:39
Medlem
Citat:
Men du inser alltså att våldtäkt inte bara handlar om makt och våld? Sen är det förstås olika från fall till fall. Det är inte jag som skriver om att föra generna vidare förresten

Boken och du ser det som att det handlar om "sex". Vilket bara är för jävla sorgligt. Jag gråter fan över killar som du och hoppas du aldrig får en dotter. Då måste du nämligen gå runt och inse att bara för att din dotter är en dotter så riskerar hon slampstämpeln för det minsta lilla hon gör. Och så fort nån kille behagar stämpla henne, har han rätt ta för sig. För så tänker du ju själv och sitter och sprider på forum som denna.
Citera
2013-10-01, 22:54
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Det är här du har problemet! Inte vilka kläder kvinnor väljer.
Exakt lika dumt som att tro att bara för en man sätter på sig kostym så vill han promt ligga med just dig. Att våldtäkter begås beror till största delen på idéer som dessa i killars huvuden.
Just det. Och eftersom du inte kan få idioter att sluta vara idioter, så kan du åtminstone undvika att trigga dessa idéer genom att klä på dig ordentligt.
Citera
2013-10-01, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Just det. Och eftersom du inte kan få idioter att sluta vara idioter, så kan du åtminstone undvika att trigga dessa idéer genom att klä på dig ordentligt.

niquab eller vad föreslår du för klädsel? Får man ha läppglans utan färg? Med färg?
Citera
2013-10-01, 23:17
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Boken och du ser det som att det handlar om "sex". Vilket bara är för jävla sorgligt. Jag gråter fan över killar som du och hoppas du aldrig får en dotter. Då måste du nämligen gå runt och inse att bara för att din dotter är en dotter så riskerar hon slampstämpeln för det minsta lilla hon gör. Och så fort nån kille behagar stämpla henne, har han rätt ta för sig. För så tänker du ju själv och sitter och sprider på forum som denna.

Jag är på det klara med att våldtäkt oftast kan sägas handla om andra saker än sex men att tro att det inte är en i grunden sexuell handling är ganska idiotiskt och farligt sätt att se på saken

Jag ha aldrig sagt att man ha rätt att ta för sig för att nån är slampa men lite riskmedveten får man ändå försöka vara. Nej min dotter skulle inte få ha kort kjol och vara ute full på nätterna

Edit: fundera på varför Sverige tillsammans med ett afrikanskt land toppar våldtäktsstatistiken
Senast redigerad av munsprut 2013-10-01 kl. 23:21.
Citera
2013-10-01, 23:20
Medlem
Citat:
Jag är på det klara med att våldtäkt oftast kan sägas handla om andra saker än sex men att tro att det inte är en i grunden sexuell handling är ganska idiotiskt och farligt sätt att se på saken

Jag ha aldrig sagt att man ha rätt att ta för sig för att nån är slampa men lite riskmedveten får man ändå försöka vara. Nej min dotter skulle inte få ha kort kjol och vara ute full på nätterna

Ska hon sitta i en Fritzl-källare? Eller hur har du tänkt att påverka detta när hon är trettiotvå?
Citera
2013-10-01, 23:29
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Ska hon sitta i en Fritzl-källare? Eller hur har du tänkt att påverka detta när hon är trettiotvå?
De flesta trettiotvå åriga tjejer klarar av att ta hand om sig själva och förstår konceptet med riskbeteende, dricker inte för mycket, tar taxi hem etc. Däremot verkar det finnas några i den hör tråden som inte förstår.
Citera
2013-10-01, 23:33
Medlem
Citat:
De flesta trettiotvå åriga tjejer klarar av att ta hand om sig själva och förstår konceptet med riskbeteende, dricker inte för mycket, tar taxi hem etc. Däremot verkar det finnas några i den hör tråden som inte förstår.

Jaha så är man trettiotvå eller över så utsätts man aldrig för våldtäkt för att man då förstår konceptet med riskhantering. Ja den du, den var ju go!
Citera
2013-10-01, 23:53
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Jaha så är man trettiotvå eller över så utsätts man aldrig för våldtäkt för att man då förstår konceptet med riskhantering. Ja den du, den var ju go!
Det var inte så jag menade, om du kollar BRÅ's statistik så är åldrar 15-24 starkt överrepresenterade
Du kan nog dra dina egna slutsatser från det
Citera
2013-10-02, 00:24
Medlem
Citat:
Det var inte så jag menade, om du kollar BRÅ's statistik så är åldrar 15-24 starkt överrepresenterade
Du kan nog dra dina egna slutsatser från det

Nej det ger ingen förklaring om vad du pratar om?

Ska du sätta niqab på din dotter är det det du försöker säga?
Citera
2013-10-02, 00:25
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
niquab eller vad föreslår du för klädsel? Får man ha läppglans utan färg? Med färg?
Det får du lista ut helt själv. Personligen är jag glad i att se tjejer med kort kjol och läppglans. Men det är ju inte jag som blir våldtagen.
Citera
2013-10-02, 00:35
Medlem
Citat:
Nej det ger ingen förklaring om vad du pratar om?

Ska du sätta niqab på din dotter är det det du försöker säga?
Förstår du verkligen inte att människor trettioplus kanske mer sällan försätter sig i riskfyllda situationer än vad de gjorde när de var 15-24? Varför är det så svårförståeligt?

och nej, jag tycker inte alla under 30 ska ha burka och låsas in i en källare, så nu behöver du inte fråga något sånt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in