2014-05-22, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Ja, inte är det vidare smart att försätta sig i onödigt farliga situationer heller?
Varför gör du det då?
Citera
2014-05-23, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Det är klart att jag hittade på det. Du vill ju inte berätta hur män resonerar rationellt kring risker som kvinnor borde ta efter.

Vad är det som inte stämmer i mitt förslag?

Jag har redan beskrivit det och har ingen avsikt att upprepa mig. Försök trolla med någon annan.
Citera
2014-05-23, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betongtrollet
Jag har redan beskrivit det och har ingen avsikt att upprepa mig. Försök trolla med någon annan.
Nej. Att du vägrar att redovisa ditt svar, eller hänvisa till i vilket inlägg du beskrev det, är ett klart och tydligt bevis på att det har du verkligen inte.
Citera
2014-05-23, 00:12
Medlem
Citat:
Varför gör du det då?

Finns flertalet anledningar.

Jag inte begränsa mig på grund av andra människor, jag vägrar sitta som en hare, rädd för att gå dit jag vill gå för att det finns idioter.

Jag kanske är full, och då bryr jag mig verkligen inte.

Jag kanske inte anser att mitt självvärde är så pass fantastiskt att jag spenderar 24 timmar om dygnet med riskminimering.

Sen har det säkert också att göra med att jag är man, och mitt värde går hastigt ned, i både andra män och kvinnors ögon, om jag är feg och försiktig. Så man får balansera mellan att framstå som smart men samtidigt inte som feg eller försiktigt.

Och skulle jag råka ut för något så är det upp till mig att hantera det igenom att ta mig ur striden som en vinnare eller om jag förlorar så är det bara att "suck it up", ingen gillar ju en gnällig man, vilket du som feminist tordes kunna relatera till.

Nu förutsätter jag att du är kvinna och ställer dig frågan hur attraktiva fega män är för dig.
Citera
2014-05-23, 00:14
Medlem
Citat:
Finns flertalet anledningar.

Jag inte begränsa mig på grund av andra människor, jag vägrar sitta som en hare, rädd för att gå dit jag vill gå för att det finns idioter.

Jag kanske är full, och då bryr jag mig verkligen inte.

Jag kanske inte anser att mitt självvärde är så pass fantastiskt att jag spenderar 24 timmar om dygnet med riskminimering.

Sen har det säker också att göra med att jag är man, och mitt värde går hastigt ned, i både andra män och kvinnors ögon, om jag är feg och försiktig. Så man får balansera mellan att framstå som smart men samtidigt inte som feg eller försiktigt.

Och skulle man råka ut för något så är det upp till mig att hantera det igenom att ta mig ur striden som en vinnare eller om jag förlorar så är det bara att "suck it up", ingen gillar ju en gnällig man, vilket du som feminist tordes kunna relatera till.

Nu förutsätter jag att du är kvinna och ställer dig frågan hur attraktiva fega män är för dig.
Anser du att du har är godtagbara skäl till vad du gör?
Citera
2014-05-23, 00:16
Medlem
Citat:
Anser du att du har är godtagbara skäl till vad du gör?

Japp, har du några invändningar mot varför de skulle vara godtagbara?
Citera
2014-05-23, 00:19
Medlem
Citat:
Japp, har du några invändningar mot varför de skulle vara godtagbara?
Tror du att den som springer i Tensta har lika godtagbara skäl?
Citera
2014-05-23, 00:20
Medlem
Citat:
Tror du att den som springer i Tensta har lika godtagbara skäl?

Japp.
Citera
2014-05-23, 00:27
Medlem
Citat:
Japp.
Och då tycker du det också är okej att var och en gör sånt som den känner att den har godtagbara skäl att göra?
Citera
2014-05-23, 00:28
Medlem
Citat:
Nej. Att du vägrar att redovisa ditt svar, eller hänvisa till i vilket inlägg du beskrev det, är ett klart och tydligt bevis på att det har du verkligen inte.

Bra bevis. Bortsett från att alla som kan bläddra tillbaka några sidor ser att du ljuger.
Citera
2014-05-23, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betongtrollet
Bra bevis. Bortsett från att alla som kan bläddra tillbaka några sidor ser att du ljuger.
Hänvisa till inlägget. Eller känn dej avslöjad.
Senast redigerad av Scull 2014-05-23 kl. 00:34.
Citera
2014-05-23, 00:35
Medlem
Citat:
Och då tycker du det också är okej att var och en gör sånt som den känner att den har godtagbara skäl att göra?

Hur menar du, inom lagens ramar?
I så fall, ja.

Det känns som om att du närmar dig någon sorts poäng här, jag kan knappt vänta.

Men jag gissar på att du i vanlig feministisk ordning antagit eller fabricerat det ena och det andra och snart kommer jag få svara för påståenden jag aldrig gjort, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in