2013-09-28, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Nej, det verkar ju inte så. Du fortsätter glatt (?) att umgås med folk oavsett om de spottar dig i ansiktet eller knäcker näsbenet på dig och du accepterar att din arbetsgivare inte ger dig den lön ni har kommit överens om.

Hur just du har hamnat i just den olyckliga positionen vet jag inte men jag tycker verkligen du är att beklaga. Jag tror du skulle må bra av att lära dig att ställa lite krav.

Jag väntar på svar gällande inlägg #2175
Citera
2013-09-28, 18:07
Medlem
Citat:
Nej, det verkar ju inte så. Du fortsätter glatt (?) att umgås med folk oavsett om de spottar dig i ansiktet eller knäcker näsbenet på dig och du accepterar att din arbetsgivare inte ger dig den lön ni har kommit överens om.

Hur just du har hamnat i just den olyckliga positionen vet jag inte men jag tycker verkligen du är att beklaga. Jag tror du skulle må bra av att lära dig att ställa lite krav.

Gör jag? Vad kallas den argumtationstekniken där du antyder att jag gör det?

(härskarteknik är inte rätt svar, men kan leda dig på rätt väg)
Citera
2013-09-28, 18:10
Medlem
Citat:

"ställa krav" som i att sluta umgås med dom, som är hittills din enda definition på att just ställa krav?
Citera
2013-09-28, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Jag väntar på svar gällande inlägg #2175
Nej, det händer ju naturligtvs att brttslingar går fria.
Citat:
Gör jag? Vad kallas den argumtationstekniken där du antyder att jag gör det?
Ja då ställer jag frågan igen då om du ställer som krav på din omgivning att de exempelvis inte spottar dig i ansiktet, knäcker näsbenet på dig, lurar pengar av dig, sprider falska rykten om dig, knivhugger dig eller om du kräver av din arbetsgivare att betala dig den lön som ni har kommit överens om?

Eller har du inga krav på din omgivning? Tycker du att allt är ok och acceptabelt? Vad får det för konsekvenser att bryta mot dina krav på vad du tycker är ok uppförande?
Citera
2013-09-28, 18:15
Medlem
Citat:

Ja då ställer jag frågan igen då om du ställer som krav på din omgivning att de exempelvis inte spottar dig i ansiktet, knäcker näsbenet på dig, lurar pengar av dig, sprider falska rykten om dig, knivhugger dig eller om du kräver av din arbetsgivare att betala dig den lön som ni har kommit överens om?

Eller har du inga krav på din omgivning? Tycker du att allt är ok och acceptabelt? Vad får det för konsekvenser att bryta mot dina krav på vad du tycker är ok uppförande?

jag slutar "umgås" med dom?

(ty det är ju din egen definition på att att ställa krav...)
Citera
2013-09-28, 18:17
Medlem
Citat:

Då kvarstår ju frågan,

"Jaha, vad händer om man våldtar en kvinna...? Åker man i fängelse?"
Citera
2013-09-28, 18:18
Medlem
ThotmesIIIs avatar
Man kan ju kanske börja med att fråga sig varför en individ vill utmana...
Dålig självkänsla, missbrukare... whatever. Man ska absolut INTE bli utsatt för något brott efter hur man klär sig! Om klädesl, stil eller annat triggar igång något hos någon så är det ju absolut fel på individen som inte kan lägga band på sig.
Vi lever i den typ av rättstat som gäller i det flesta länder; så länge det inte är förgarelseväckande beteende så är det i det närmaste ok. Man ska i alla fall inte bli så kränkt att det ska resultera i en våldtäkt. Då är det ok med misshandel om man ser detta tycket jag. Är det din fru eller dotter behöver du ju inte nöja dig med rubriceringen avsaknanden av 'grov' ;-)
Citera
2013-09-28, 18:20
Medlem
Citat:

Tror du det är skillnad på att ställa krav på sin omgivning, jämfört med att faktiskt välja sin omgivning?
Citera
2013-09-28, 18:21
Medlem
Citat:
jag slutar "umgås" med dom?

Ja, jag tycker det låter klokt av dig att inte umgås med människor som exempelvis spottar dig i ansiktet. Glöm inte att du kan kräva att rättsliga åtgärder vidtas också om du känner det påkallat.
Citera
2013-09-28, 18:21
Medlem
Citat:
Ja, jag tycker det låter klokt av dig att inte umgås med människor som exempelvis spottar dig i ansiktet. Glöm inte att du kan kräva att rättsliga åtgärder vidtas också om du känner det påkallat.

Som att anmäla en våldtäkt?
Citera
2013-09-28, 18:28
Medlem
Citat:

Och dom som, som du säger,

"knäcker näsbenet på dig, lurar pengar av dig, sprider falska rykten om dig, knivhugger dig eller om du kräver av din arbetsgivare att betala dig den lön som ni har kommit överens om? "

?
Citera
2013-09-28, 18:32
Medlem
Citat:
Glöm inte att du kan kräva att rättsliga åtgärder vidtas också om du känner det påkallat.

Säger du så till våldtäktsoffer också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in