2013-09-30, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
"Förintelsen" är världshistoriens absolut största bluff och den är lika vetenskapligt underbyggd som Blåkullafärderna.

Hur många av de "Förintelsetroende" forskarna är judar? Svar: nästan alla.

Självklart! Jag hade också velat ha reda på varför alla mina släktingar sopats bort från jordens yta.

Säjer som plackers:

Men hojta till när du träffar på en akademiskt erkänd historiker som inte erkänner förintelsen...
Har inte sett någon än
2013-09-30, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men överallt på andra ställen det har varit krig, så efterlyser man sina släktingar och anhöriga. Varför skulle de vara skillnad på II värkskriget??
JA PRECIS....varför finns det inte miljoners av annonser i tidningar som söker efter sina försvunna judesläktingar?
Citat:
Så du ska inbilla mig om några barn saknar sin föräldrar, så kommer de inte försöka hitta dem.
Vad skriver du om? Var skrev jag något i den stilen?
Citat:
Ja jag skrev ca 130 000 judar, som enligt utsago avrättades utanför KIEV. Det som är kännt som "massakern vid babi yar" . Enligt förnekare hände det aldrig, utan de blide bort transporterad eller annat. Men det konstiga de hittar inget som ger tecken på det. Men däremot finns tecken på massakern ägde rum.
Nordfront.se kom nyligen ut med ett dagens datum gällande Babij Jar, massmord eller propagandalögn?.

Vad finns det för tecken på att massakern ägt rum? Det "kodade" SS-dokumentet där man skrivit om en förflyttning av fångar till öst? Att bevisa att någonting inte har hänt, det är som att bevisa att det inte finns en gud. Bevisbördan ligger på de som lägger fram påståendet att något existerat/inträffat, det är alltså du som ska lägga fram fakta. Detta klarar du dock inte av, eftersom det inte finns något.

Såg även en kommentar som länkade vidare till http://forum.codoh.com/viewtopic.php?f=2&t=41 (när vi ändå är inne på Kiev) Många lögner som helt saknar substans...

Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Men hojta till när du träffar på en akademiskt erkänd historiker som inte erkänner förintelsen...
Har inte sett någon än
David John Cawdell Irving
Costas Plevris

Någon får gärna fylla på med fler, båda två har fått fängelsestraff på grund av deras åsikter. Socialt stigmatiserade, förlorat arbete, etc. Det kanske har något att göra med att historiker inte ifrågasätter?
Senast redigerad av Spetz 2013-09-30 kl. 21:58.
2013-09-30, 22:43
Medlem
Ingen av dem fyller kriterierna, tyvärr.

Dessutom är jag gammal nog att ha haft en pappa som tog emot de vita ambulanserna från lägren när de kom hit till Sverige. Så Bull.
2013-09-30, 22:53
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Ingen av dem fyller kriterierna, tyvärr.

Dessutom är jag gammal nog att ha haft en pappa som tog emot de vita ambulanserna från lägren när de kom hit till Sverige. Så Bull.

Vilka kriterier ska uppfyllas om man får fråga?
2013-10-01, 07:28
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...]
"Ferencz, who today is 85 and lives in New York, cautions against making sweeping armchair moral judgments. "Someone who was not there could never really grasp how unreal the situation was," he says. "I once saw DPs beat an SS man and then strap him to the steel gurney of a crematorium. They slid him in the oven, turned on the heat and took him back out. Beat him again, and put him back in until he was burnt alive. I did nothing to stop it. I suppose I could have brandished my weapon or shot in the air, but I was not inclined to do so. Does that make me an accomplice to murder?"
[...]
Vilket erkännande renderade denna behandling om jag får fråga?

Tilläggas kan att jag under de omständigheterna (i lägren som befriades) förmodligen hade agerat på ungefär samma sätt. Frågan är om jag i själva verket inte hade agerat som en av dessa DP's (vad det nu är)?
2013-10-01, 08:00
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Vilket erkännande renderade denna behandling om jag får fråga?

Tilläggas kan att jag under de omständigheterna (i lägren som befriades) förmodligen hade agerat på ungefär samma sätt. Frågan är om jag i själva verket inte hade agerat som en av dessa DP's (vad det nu är)?

Det är väl en sak att reagera på ett visst sätt, men det blir ju svårt att tillerkänna "bekännelser" någon trovärdighet under såna omständigheter. Jag tror de allra flesta skulle erkänna vadhelst för att slippa utsättas för dylikt.
2013-10-01, 10:56
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Det är väl en sak att reagera på ett visst sätt, men det blir ju svårt att tillerkänna "bekännelser" någon trovärdighet under såna omständigheter. Jag tror de allra flesta skulle erkänna vadhelst för att slippa utsättas för dylikt.
Han, SS-mannen, som utsattes för detta "dylika"... I vilken rättegång vittnade han??
2013-10-01, 17:24
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spetz
JA PRECIS....varför finns det inte miljoners av annonser i tidningar som söker efter sina försvunna judesläktingar?
Vad skriver du om? Var skrev jag något i den stilen?
Precis ovanför skrev du, varför finns det inte miljoners av annonser i tidningar som söker efter sina försvunna judesläktingar?

Citat:
Nordfront.se kom nyligen ut med ett dagens datum gällande Babij Jar, massmord eller propagandalögn?.

Vad finns det för tecken på att massakern ägt rum? Det "kodade" SS-dokumentet där man skrivit om en förflyttning av fångar till öst? Att bevisa att någonting inte har hänt, det är som att bevisa att det inte finns en gud. Bevisbördan ligger på de som lägger fram påståendet att något existerat/inträffat, det är alltså du som ska lägga fram fakta. Detta klarar du dock inte av, eftersom det inte finns något.
Allt har du i tråden: https://www.flashback.org/t1578007 , där blide ovanligt tyst av de andra förnekare, som ansåg att det inte har hänt....

Citat:
Såg även en kommentar som länkade vidare till http://forum.codoh.com/viewtopic.php?f=2&t=41 (när vi ändå är inne på Kiev) Många lögner som helt saknar substans...

David John Cawdell Irving
Costas Plevris

Någon får gärna fylla på med fler, båda två har fått fängelsestraff på grund av deras åsikter. Socialt stigmatiserade, förlorat arbete, etc. Det kanske har något att göra med att historiker inte ifrågasätter?
....
2013-10-01, 20:58
Medlem
Jag frågade vad du menade med -
Citat:
Så du ska inbilla mig om några barn saknar sin föräldrar, så kommer de inte försöka hitta dem.
Citat:
Men överallt på andra ställen det har varit krig, så efterlyser man sina släktingar och anhöriga. Varför skulle de vara skillnad på II värkskriget??
Det var just det jag säger att de borde ha gjort i en jävligt stor utsträckning. Måste finnas miljontals annonser, detta vore intressant att se närmare på IFALL det finns.
Citat:
Allt har du i tråden: https://www.flashback.org/t1578007 , där blide ovanligt tyst av de andra förnekare, som ansåg att det inte har hänt....

Vad bevisar den här filmen? http://www.youtube.com/watch?v=L4AAgaa5f9w&feature=related
Kortet på flickorna som sitter är fortfarande inte klarlagt vart det kommer ifrån, det har använts på andra ställen än Babij Jar.

Tycker du har fått gott om svar i den tråden. Ifall man nu är en förintelsedyrkare, då måste man ju anse att tyskarna var helt övermänskliga...inte nog med att de brände alla kroppar för att röja spåren, utan malde även ner benen...
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag har själv sett den kvarn som användes för att mala benen från offren i ett annat läger, Yaniv, den står idag på krigsmuséet i Kiev. Såhär ser den ut: http://www.warmuseum.kiev.ua/img/z7_1.jpg

Knochenmühle som den kallas på tyska. Ett exempel på tysk industriell effektivitet i mördandet. En liten transportör förde sedan benmjölet till smidig förpackning i säckar och så kan man gödsla åkermark med mjölet."http://www.warmuseum.kiev.ua/img/z7_1.jpg
Vem fan går på något sånt här?
Förstår att man studerar denna religion i högstadiet, ingen annan än korkade tonåringar skulle kunna tro att detta var sant. Judisk propaganda.
2013-10-01, 21:37
Medlem
plackerss avatar
Citat:
Den frågan bör du ställa till dig själv istället, t.o.m "Förintelseprofeten " Jan Van Pelt tillstod ju att det till 99% saknas fysiska bevis för "holocoust", så jämförelsen med Blåkullafärderna är relevant för även där fanns mängder av vittnesmål. Faktum är att flera av vittnesmålen till Blåkullafärderna har högre trovärdighet än somliga "Holocoust" vittnesmål.

Vilket då är taget ur sitt sammanhang. Det finns massor av bevis. Deportationslistor, folkbokföring, vittnesmål. Man vet till och med vad judarna fick betala för biljetten till förintelselägren, man vet närtågen gick, när de kom fram.

Man vet vilken kravspec som frans på krematorieugnarna och så kan vi hålla på...

Sen är inte alla vitten trovärdiga, men det är som att hävda att Carl XII inte dog, i varje fall inte när han gjorde det, för att vittnesmålen pekar åt lite olika håll.

För att förintelsen ska sluta vara en vetenskaplig sanning... kan ni ju börja med att förklara vad som hände med de norska judarna.
2013-10-01, 21:43
Medlem
plackerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spetz
:

Tja, förmodligen för att det inte är effektivt. Kanske för att det finns en databaser som är lättare att söka i?
2013-10-01, 21:49
Medlem
Och tack och lov lever ett fåtal ännu.
Inskriptionen i Auschwitz är ganska talande DE som inte kommer ihåg det förflutna är dömda att upprepa det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in