Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-09-20, 20:34
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockarring
Skitburgare i sann Skellefteåanda, dvs torr scanpuck indränkt i dressing. Ät den inte om ni tror att ni ska få en riktig burgare.

Skellefteå är för övrigt Sveriges mest underutvecklade matstad.

Som skelleftebo kan jag inte annat än hålla med. Förra veckan var det några matstånd på omöjligheternas torg där dom sålde paella, gyros, burgare, piroger m.m. och folk gick helt bananas, det kunde stå 50 pers i kö mitt på dagen för att köpa en vanlig jävla gyros, så svältfödda är skelleftebornanär det kommer till "exotisk mat".

Dock så skulle jag säga att Max är en av de bättre snabbmatskedjorna när det gäller burgare, vilket i.o.f.s. inte säger särskilt mycket. De bästa burgarna kommer däremot från min grill, 50% nötfärs och 50% färs av älgrevben/kinder med hemmagjorda bröd är den rätta vägen.
Citera
2013-09-29, 20:07
Medlem
MrWalross avatar
Vegabaren
Citera
2013-09-29, 22:21
Medlem
Amazonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porterbiff
Flippin' Burgers är nog det bästa svenska burgarhaket jag besökt. Magiskt kött!

Vet att det finns ganska många bra burgarställen i Stockholms innerstad numera. Har t.ex. hört att Oljebaren ska vara grym, liksom Judith och Bertil. Dessa ska få sig ett besök så småningom.
Glöm Shake Käk (Judith och Bertil). Inte mycket att hänga i grannen där inte. Salta burgare och portionerna är oerhört små. Skulle lätt kunna äta 3-4 st. Oljebaren däremot ska du testa. De är jävligt bra men inte klass med Flippin' men ändå värt ett besök!
Citera
2013-09-30, 16:22
Medlem
Finns det något snabbmatställe i Sverige som matchar five guys? Bra och prisvärt helt enkelt (med Svenska mått så antar jag att det skulle bli märkbart dyrare än i USA... men ändå). Sitter och är sugen på en burgare istället för att laga mat . (Danmark duger också som förslag, men det är tveksamt om det är rätt tråd för det ).

Edit: Föredragnings i Skåne, men om det helt enkelt inte finns något i närheten... finns det något ens i Sverige?

Edit2: Referensburgaren är Bacon Cheeseburger with everything (Kl 04 på morgonen ), kostade inte mycket... grymt prisvärd (testade även samma burgare med färre tillbehör, då också mycket god). Var ett tag sedan jag var i USA och först nu jag blir riktigt sugen på att åka tillbaka .
Senast redigerad av Simcon 2013-09-30 kl. 16:35.
Citera
2013-09-30, 17:56
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simcon
Finns det något snabbmatställe i Sverige som matchar five guys? Bra och prisvärt helt enkelt (med Svenska mått så antar jag att det skulle bli märkbart dyrare än i USA... men ändå). Sitter och är sugen på en burgare istället för att laga mat . (Danmark duger också som förslag, men det är tveksamt om det är rätt tråd för det ).

Edit: Föredragnings i Skåne, men om det helt enkelt inte finns något i närheten... finns det något ens i Sverige?

Edit2: Referensburgaren är Bacon Cheeseburger with everything (Kl 04 på morgonen ), kostade inte mycket... grymt prisvärd (testade även samma burgare med färre tillbehör, då också mycket god). Var ett tag sedan jag var i USA och först nu jag blir riktigt sugen på att åka tillbaka .

Nej det finns det och kommer troligen aldrig finnas heller om inte någon satsar på att franchisa Five Guys här och vågar köra på samma låga priser.
Citera
2013-09-30, 18:46
Medlem
Farsans hemlagade
Annars tripple cheese på max är jävligt god
Citera
2013-10-02, 12:03
Medlem
IndiaPaleAles avatar
Någon som provat Butchers Market i Göteborg än?
Verkar lovande.
Citera
2013-10-02, 19:54
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndiaPaleAle
Någon som provat Butchers Market i Göteborg än?
Verkar lovande.

Funderar på att dra dit imorgon nu när jag kollade upp stället.
Citera
2013-10-03, 11:07
Medlem
ElVagabondos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Nej det finns det och kommer troligen aldrig finnas heller om inte någon satsar på att franchisa Five Guys här och vågar köra på samma låga priser.

Tycker inte att priserna var sååååå fruktansvärt låga på Five Guys med priser på styvt 10 $ för ett meal. Visserligen skapligt när dollarn kostar 6,5 men långt ifrån prisvärdheten hos In n Out där en Double Double med pommes och läsk kostar 6,25 $...... DET är billigt!

Sen är ju In n Out tre ggr godare också och mycket snyggare burgare men smaken är ju som baken och tur är väl det! = )
Citera
2013-10-03, 11:09
Medlem
ElVagabondos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Funderar på att dra dit imorgon nu när jag kollade upp stället.

Du får återkomma om Butchers Market var bra eller inte.
Citera
2013-10-03, 11:11
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simcon

Hardys har goda burgare:

http://www.hardys.nu/
Citera
2013-10-03, 11:15
Bannlyst
Någon som har testa BIG BOY restaurangen? Finns enbart i norra delen av Sverige, men öppnade nyligen en i Stockholm.

Sååå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in