Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-08-29, 10:56
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Får väl pröva detta 2112 och se om det är något o ha, verkar dock vara den typen av hamburgare som är fancy och överkomplicerade. Tryffelmayo t.ex, varför ha det på en hamburgare?

Umami! Skall det väl vara?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Umami
Citera
2013-08-29, 12:50
Medlem
Vickejs avatar
Krysset i Skellefteå (ägs av max). Får ni chansen så far dit och ät ett buremål!!
Citera
2013-08-29, 14:00
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vickej
Krysset i Skellefteå (ägs av max). Får ni chansen så far dit och ät ett buremål!!

Att de ägs av max är ju en utmärkt anledning att inte åka dit!
Citera
2013-08-30, 03:29
Medlem
ruben.crocs avatar
Citat:

Helt klart godast! En dubbel bureburgare tack!
Citera
2013-08-30, 17:13
Medlem
Big Bosss avatar
Åt precis en In flames på 2112 ( ja stället ägs av två av medlemmarna i in flames. )

Hamburgaren var god ungefär lika god som burgersson och väldigt god topping. Nackdelen var väl att man inte kunde äta den med händerna o brödet blev geggigt för snabbt. Väldigt gott kött, sånt som är gott att bara äta som det är. Dyrt dock 190 kr för en hhamburgar med lite ppommes och coleslaw. Men det är ju Sverige så.
Citera
2013-08-30, 22:08
Medlem
Skullheads avatar
Käkade med en vän på Bronx Burger Bar häromdagen, riktigt goda hamburgare, även om jag leddes till att tro deras burgare med chili hit och dit skulle vara stark, något av det mest klena i smakväg jag varit med om(i hetta)

Priset var lite väl, ca 170kr för burgare med pommes, hade kunnat tänka mig äta där om det kostade ca 120 för allt, men bara burgare 129? nej tack.
Citera
2013-09-18, 01:09
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Tänkte nog äta burgare på Casual Street Food i Malmö imorgon, hoppas jag blir nöjd.
Citera
2013-09-18, 14:08
Medlem
ElVagabondos avatar
Har testat ett par "finare" burgarställen sista veckan.

Bronx Burger Bar i Helsingborg.

Schysst kött om än överstekt (välstekt istället för medium som jag beställde) med bra
smak. Brödet ("hembakat") var hårt/kompakt i botten och för mjukt på toppen samtidigt som det var alldeles för litet för burgaren. Schysst bacon/ost och mustard-mayo men alldeles för ojämn för att klassas som en "finburgare". Alldeles för mjölkig milkshake och svindyra dippsåser som bidrog till en nota på drygt 200 var inte bra för helhetsbetyget.

Oljebaren i Sthlm däremot.

Fanns ju en anledning att så många runtomkring käkade deras hamburgertallrik.
Superfint kött i en perfekt rosa puck med lika schysst kvalité på brödet.
Smarrigt salt bacon och Gruyére ost med hemrörd dressing, tomat och sallad var allt som behövdes.
Trippelfriterad bacon med mayo på sidan och hemgjord ketchup var inte heller tokigt.
189 spänn kanske inte var billigt men helt ok efter den middagen. Har i och för sig inte varit på Flippin eller Lilly's men har nog inte ätit en lika bra burgare utanför staterna.
Citera
2013-09-19, 01:07
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Har nu besökt Casual Street Food i Malmö och ja, det var en god cheeseburgare jag åt. Cheeseburgaren låg mellan chipotleketchup och stekt lök. Jag är inget superfan av stekt lök men det funkade ändå bra och chipotleketchupen gav en subtil hetta. Dock tyckte jag de krånglade till cheeseburgaren i onödan.

Brödet var krispigt och fluffigt men blev lite soggigt mot slutet där biffen hade legat. Dessutom var det rätt så mycket köttsaft i pappret. Biffen skulle helt klart vilat lite men den var bra mediumstekt. Annars hade väl folk tidigare klagat på att biffarna var närmäst råa.

Är man i Malmötrakten tycker jag absolut man ska prova Casual. Stället ligger norr om Möllevångstorget så hipstervarning utfärdas (samtliga manliga gäster hade skägg).
Citera
2013-09-19, 20:15
Medlem
Citat:

Skitburgare i sann Skellefteåanda, dvs torr scanpuck indränkt i dressing. Ät den inte om ni tror att ni ska få en riktig burgare.

Skellefteå är för övrigt Sveriges mest underutvecklade matstad.
Citera
2013-09-19, 20:55
Medlem
CygneRouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockarring
Skitburgare i sann Skellefteåanda, dvs torr scanpuck indränkt i dressing.

Är pucken även tillagad på Max & Frasses vis? Dvs utan stekyta och ljummen i mitten?
Citera
2013-09-19, 23:36
Medlem
Flippin' Burgers är nog det bästa svenska burgarhaket jag besökt. Magiskt kött!

Vet att det finns ganska många bra burgarställen i Stockholms innerstad numera. Har t.ex. hört att Oljebaren ska vara grym, liksom Judith och Bertil. Dessa ska få sig ett besök så småningom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in