Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-09-28, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libang666
Men snälla
Navy seals är inte värnpliktiga, om du nu vill jämföra med svenska KJS värnpliktiga om vi ska vara korrekta
men helt korrekt om du jämför FJS/KJS Värnpliktiga med Navy seals
ska vi hålla oss till rätt eller ?
Har aldrig sagt att SEALS är värnpliktiga.

Det finns mängder av myter om hur KJ osv krossat Amerikanska förband under övningar i Sverige, något som då inte stämmer med verkligheten.

Navy SEALS är ett av de absolut bäst tränade och utrustade förbanden i världen.
Citera
2013-09-28, 23:21
Medlem
Citat:
Där kan jag hålla med ,med den teknik och pengar finns det väl inte många som slår dom i "DET"
Men är övertygad om att det finns "andra förband" som är likvärdiga fullt tränade
Därav min fråga en"Robinson tävling"
men vilka länder vill och kan skylta med sina bästa
Fanns inga värnpliktiga svenska förband som matchar amerikanska elitförband.

USA har ett mycket stort antal elitsoldater, enbart Navy SEALs är jämförbart med det antal soldater som vi har aktiva i Sverige.
Citera
2013-09-28, 23:42
Medlem
Citat:
Men herregud e du drogad eller ,jämför du fortfarande värnpliktiga svenskar med Navy Seals?
Men ok vill du jämföra svenska värnpliktiga (på 80-90 talet) med amerikanska värnpliktiga (vilket nu inte är samma sak)
Låt oss prata om elit ,
Du verkar inskränkt i att Us Marines is the best med deras Navy Seals
Har du aldrig funderat över ett land med över 1 miljard människor ,inte skulle kunna ha ett förband som överträffar usa?
Nu verkar du ha noll koll.

Det fanns inga Amerikanska värnpliktiga på 1980-90 talet (där du jämför med Svenska värnpliktiga).
Värnplikten avskaffades i USA 1973.

Navy SEALs har ingenting med USMC att göra, detta då de förstnämnda tillhör flottan och det senare är vapengren - dvs marinkåren.
Citera
2013-09-28, 23:55
Medlem
idiamindadas avatar
Tjat om vilka som är tuffast och bäst.. Alla förband har troligen en liknande uttagning/utbildning så det kommer ner på personnivå vilka/vem som är "bäst".

För övrigt är det alltid ryssar som är hårdast när det kommer till kritan.
Citera
2013-09-29, 00:01
Medlem
Citat:
SUCK*
Läs vad du skriver så förstår nog de flesta att du e drogad ikväll
Du blandar ihop en hel del verkar det som
Peace ...
Knappast jag som blandar ihop sakerna.
Det är du som tror att USA hade värnpliktig personal under 80/90 talet, eller att Navy Seals ingick i USMC.
Citera
2013-09-29, 12:17
Medlem
steffen13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunkeberg
SOG är före detta SSG - och då avsevärt mycket vassare än allt annat på din lista.
Menade självklart inte att SOG skulle vara sämre, bara att dom inte är jägare. SOG är vårat enda renodlade elitförband.
Citera
2013-09-29, 13:04
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
För övrigt är det alltid ryssar som är hårdast när det kommer till kritan.

Motivera gärna! Bara för att vi har högre levnadsstandard och lever i ett samhälle där alla är kränkta betyder inte det att alla svenska förband är sämre än alla ryska.
Citera
2013-09-29, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunkeberg
Nu verkar du ha noll koll.

Det fanns inga Amerikanska värnpliktiga på 1980-90 talet (där du jämför med Svenska värnpliktiga).
Värnplikten avskaffades i USA 1973.

Navy SEALs har ingenting med USMC att göra, detta då de förstnämnda tillhör flottan och det senare är vapengren - dvs marinkåren.

Hurvida United States Marine Corps ar en del av U.S. Navy kan man val debattera:

http://wiki.answers.com/Q/Are_the_US_Marines_a_branch_of_the_US_Navy

Det ar en gren inom flottan, precis som artilleriet ar en gren av armén.

Vad jag inte klykar riktigt ar vad dom gor i en diskussion om elitforband..

Det ar vanligt sketet marin infanteri med begransad special-utbildning.

19-ariga smagrabbar med sand i oronen som sparkar in dorrar i Bagdad och hellre onskar att dom vore hemma pa den lokala Chilli's i Oklahoma City.

Jag fornekar dock inte att dom ar oerhort bra pa vad dom gor, och jag tror inte det finns nagot svenskt forband som kan mata sej.

Anledningen till det ar deras oerhorda stridserfarenhet och att handla pa instinkt nar det galler.

Den formagan finns inte hos nan svensk soldat, oavsett niva.
Citera
2013-09-29, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4PennPlaza

Detta baserar du på?
Citera
2013-09-29, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffmeister
Detta baserar du på?

Las ovan.

Stidserfarenhet och rutin. Och hjarntvatt (som inte ar tillaten i Sverige)

De har grabbarna ar maskiner nar det branner till. Bade dom och deras befal.

Pa gott och ont.
Citera
2013-09-29, 18:42
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4PennPlaza
Hurvida United States Marine Corps ar en del av U.S. Navy kan man val debattera:

http://wiki.answers.com/Q/Are_the_US_Marines_a_branch_of_the_US_Navy

Det ar en gren inom flottan, precis som artilleriet ar en gren av armén.

Vad jag inte klykar riktigt ar vad dom gor i en diskussion om elitforband..

Det ar vanligt sketet marin infanteri med begransad special-utbildning.

19-ariga smagrabbar med sand i oronen som sparkar in dorrar i Bagdad och hellre onskar att dom vore hemma pa den lokala Chilli's i Oklahoma City.

Jag fornekar dock inte att dom ar oerhort bra pa vad dom gor, och jag tror inte det finns nagot svenskt forband som kan mata sej.

Anledningen till det ar deras oerhorda stridserfarenhet och att handla pa instinkt nar det galler.

Där har du helt fel. USMC är en egen vapengren precis som flottan, flygvapnet och armén.

Traditionellt brukar man anse att de är en "elit" eftersom de haft en lite mer krävande uppgift i krig och en lite tuffare grundutbildning pga det. Dock har skillnaden mellan dem och armén i det hänseendet minskat på senare år.
Citera
2013-09-29, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Traditionellt brukar man anse att de är en "elit" eftersom de haft en lite mer krävande uppgift i krig och en lite tuffare grundutbildning pga det. Dock har skillnaden mellan dem och armén i det hänseendet minskat på senare år.

Elaka tungor brukar fråga när de landsteg på en strand senast
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in