2013-09-27, 19:39
Medlem
Jag tror, eller rättare sagt vet, att förintelsen är ett grundligt bevisat historiskt faktum bl a på grund av att det finns massor att läsa om det i nedanstående länkar, där man går igenom allt från mängden bevis, debunkar förintelseförnekarvideos m.m.

http://holocaustcontroversies.blogspot.se/2013/09/viewers-guide-to-denierbuds-auschwitz.html

http://holocaustcontroversies.blogspot.se/2012/10/index-of-published-evidence-on.html

http://holocaustcontroversies.blogspot.se/2013/09/revisionist-article-on-hydrogen-cyanide.html
2013-09-27, 21:10
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Det var Van Roden och inte Hoess jag hänvisade till. Fast det kanske du förstod, är inte helt säker.
De som förnekar förintelsen påstår ständigt att samtliga SS vittnen blev torterade till att erkänna (ni har ju inget annat val eftersom de inte vittnade till er fördel) men det enda ni pratar om är Hoess och åter Hoess.

Fast då känner du säkert till att det också var många som INTE erkände något överhuvudtaget. Vad gäller tortyr så kan jag upplysa dig om att det förekommit i alla armeer i alla tider, jag fick själv utbildning i det under militärtjänsten i Sverige.
2013-09-27, 21:16
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plackers
Du lär ha rätt stora problem med att ändra det vetenskapliga faktumet att förintelsen har skett med tidningsartiklar. Var är de vetenskapliga bevisen? Vad hände med de norska judarna som deporterades?

Det finns inget vetenskapligt fastställt med "Förintelsen", det erkände ju t.o.m Förintelseprofeten Jan Van Pelt. Vad gäller tidningsartiklarna från 1869 och framåt om 6 miljoner judar så kommer man osökt in på den gamle kloke romaren Cicero som alltid ställde frågan "cui bono", vem tjänar på det, där hittar man i regel lögnaren!
2013-09-28, 23:27
Medlem
Nationell.nu upplyser om "Förintelse" lögnen.
http://www.nationell.nu/2013/09/28/d...a-forintelsen/

Finns en kommentar som radar upp 66 punkter om den största lögnen som någonsin fabricerats.
"66 Questions and Answers on the ”Holocaust”By The Institute for Historical Review"
2013-09-29, 01:01
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Fast då känner du säkert till att det också var många som INTE erkände något överhuvudtaget. Vad gäller tortyr så kan jag upplysa dig om att det förekommit i alla armeer i alla tider, jag fick själv utbildning i det under militärtjänsten i Sverige.
Utbildning i tortyr?
Det tror man knappast på, men det beror måhända lite på vad det är du definierar som tortyr.

Vad var det du fick lära dig?
Vilket förband?

/VV
2013-09-29, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spetz
Nationell.nu upplyser om "Förintelse" lögnen.
http://www.nationell.nu/2013/09/28/d...a-forintelsen/

Finns en kommentar som radar upp 66 punkter om den största lögnen som någonsin fabricerats.
"66 Questions and Answers on the ”Holocaust”By The Institute for Historical Review"

Jag fattar dock inte riktigt vad det är ni revisionister inte tror på. Att miljontals människor bara "försvann" under en kort tid är ju inte påhittat - familjer decimerades, många har överlevt och berättat sina historier, och under rättegångarna fanns oodles and oodles med bevis. Därmed inte sagt att ALLT skedde precis som det sägs - och därav min fråga: vad är ert syfte egentligen? Ni kan inte bevisa att Förintelsen inte skedde i NÅGON slags form - och varför vill man ens göra det?
2013-09-29, 02:49
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EG
Jag fattar dock inte riktigt vad det är ni revisionister inte tror på. Att miljontals människor bara "försvann" under en kort tid är ju inte påhittat - familjer decimerades, många har överlevt och berättat sina historier, och under rättegångarna fanns oodles and oodles med bevis. Därmed inte sagt att ALLT skedde precis som det sägs - och därav min fråga: vad är ert syfte egentligen? Ni kan inte bevisa att Förintelsen inte skedde i NÅGON slags form - och varför vill man ens göra det?

En lögn kan man aldrig bygga något bra på. Det försvann inga miljoner judar under andra världskriget, finns ingen befolkningsstatistik som stödjer det, men däremot emigrerade miljoner judar från Europa till främst USA och Israel både innan och efter WWII.
2013-09-29, 03:48
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Jag fattar dock inte riktigt vad det är ni revisionister inte tror på.
Det handlar om belägg. Vad som kan bevisas. De flesta människor är helt ointresserade av verifierbara fakta och vad som egentligen hände innan, under och efter Andra världskriget. Folk sitter med gråten i halsen och tittar på den hollywoodproducerade dramafiktionen Schindlers List och tror sen att dom är historieexperter. Några andra efterforskningar behövs inte för att bekänna sig till den mytologiska förintelsereligionen.
Citat:
Att miljontals människor bara "försvann" under en kort tid är ju inte påhittat - familjer decimerades, många har överlevt och berättat sina historier, och under rättegångarna fanns oodles and oodles med bevis. Därmed inte sagt att ALLT skedde precis som det sägs - och därav min fråga: vad är ert syfte egentligen?
Det anfördes inga forensiska eller juridiska bevis i dom politiska skenrättegångarna som hölls av motståndarna i kriget och inte av en oberoende tribunal. Några rabiat tyskhatande judar drog ett gäng fantasmagoriska rövarhistorier som strider mot fysikens lagar. Till följd av det massavrättades tyskar varav flera inte ens var verksamma varken i den tyska regeringen eller i armén. Bland andra hängdes journalisten Julius Streicher.
Citat:
JNi kan inte bevisa att Förintelsen inte skedde i NÅGON slags form - och varför vill man ens göra det?
Varken rättsstaten eller vetenskapen fungerar så, du förespråkar juridisk omvänd bevisbörda och vetenskapligt nonsens. Går du ofta runt och försöker bevisa ickeexisterande fenomen och kräver att folk ska motbevisa dina ickebevis? Det var den situation dom torterade och åtalade tyskarna befann sig i. Ett judiskt kafkaspektakel och diaboliska justitiemord, i dubbel bemärkelse.
2013-09-29, 08:13
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
En lögn kan man aldrig bygga något bra på. Det försvann inga miljoner judar under andra världskriget, finns ingen befolkningsstatistik som stödjer det, men däremot emigrerade miljoner judar från Europa till främst USA och Israel både innan och efter WWII.

Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Det handlar om belägg. Vad som kan bevisas. De flesta människor är helt ointresserade av verifierbara fakta och vad som egentligen hände innan, under och efter Andra världskriget. Folk sitter med gråten i halsen och tittar på den hollywoodproducerade dramafiktionen Schindlers List och tror sen att dom är historieexperter. Några andra efterforskningar behövs inte för att bekänna sig till den mytologiska förintelsereligionen.
Det anfördes inga forensiska eller juridiska bevis i dom politiska skenrättegångarna som hölls av motståndarna i kriget och inte av en oberoende tribunal. Några rabiat tyskhatande judar drog ett gäng fantasmagoriska rövarhistorier som strider mot fysikens lagar. Till följd av det massavrättades tyskar varav flera inte ens var verksamma varken i den tyska regeringen eller i armén. Bland andra hängdes journalisten Julius Streicher.
Varken rättsstaten eller vetenskapen fungerar så, du förespråkar juridisk omvänd bevisbörda och vetenskapligt nonsens. Går du ofta runt och försöker bevisa ickeexisterande fenomen och kräver att folk ska motbevisa dina ickebevis? Det var den situation dom torterade och åtalade tyskarna befann sig i. Ett judiskt kafkaspektakel och diaboliska justitiemord, i dubbel bemärkelse.

Konstigt om de bara flydde så skulle alla miljoner som saknade sin far eller mor eller annan nära släkting kunnat hitta varandra, eller de som sakna sin arbetskamrat,dans kavalajer, sin frisör,läkare med mera.... var tog de vägen i så fall. ??? Det borde inte så svårt hitta varandra igen efter kriget.

Sedan om de bara flyttade , var alla judar från KIEV? Ingen har kunna plocka fram en transportlista, eller förflyttningsorder på judarna som bodde i kiev. Inga judar har hittats efter kriget som bodde där, vad jag vet. Var är de??? De var ändå ca 130 000 st...
2013-09-29, 12:39
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Konstigt om de bara flydde så skulle alla miljoner som saknade sin far eller mor eller annan nära släkting kunnat hitta varandra, eller de som sakna sin arbetskamrat,dans kavalajer, sin frisör,läkare med mera.... var tog de vägen i så fall. ??? Det borde inte så svårt hitta varandra igen efter kriget.

Sedan om de bara flyttade , var alla judar från KIEV? Ingen har kunna plocka fram en transportlista, eller förflyttningsorder på judarna som bodde i kiev. Inga judar har hittats efter kriget som bodde där, vad jag vet. Var är de??? De var ändå ca 130 000 st...

Eller också kan det vara så här:

"For 50 years, Holocaust survivors Ernest Hollander and his brother Alex thought that their older brother, Zoltan, had been executed by the Germans in 1944. And for half a century, Zoltan thought that both his two brothers had been killed by the Germans during the war. But thanks to Ernest Hollander's appearance with revisionists Mark Weber and David Cole on the Montel Williams Show, the long-lost brothers were reunited several months later in San Francisco".

http://www.ihr.org/jhr/v13/v13n1p45_Weber.html
2013-09-29, 15:33
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Eller också kan det vara så här:

"For 50 years, Holocaust survivors Ernest Hollander and his brother Alex thought that their older brother, Zoltan, had been executed by the Germans in 1944. And for half a century, Zoltan thought that both his two brothers had been killed by the Germans during the war. But thanks to Ernest Hollander's appearance with revisionists Mark Weber and David Cole on the Montel Williams Show, the long-lost brothers were reunited several months later in San Francisco".

http://www.ihr.org/jhr/v13/v13n1p45_Weber.html

För så många ????? som beräknad är på 5,7 miljoner enligt visa

Du får gärna visa ett livstecken från judar som var bosatta i KIEV, som är puts väck, beräknat till ungefär 130 000 st
2013-09-29, 18:46
Medlem
Citat:
Jag skulle vilja se alla de miljoner av eftersökningar av sina släktingar. Sen hur skiljer det sig från många flyktingar som befinner sig i Sverige idag, de skulle kunna hävda att en stor förintelse ägt rum...för de saknar många av sina närmaste släktingar.

"Det borde inte så svårt hitta varandra igen efter kriget. " Nae precis, alla hade ju Facebook då... Folk bytte ju namn kors och tvärs, flyttade över hela jorden kors och tvärs. Sen finns det fortfarande inga som helst bevis på att det är miljoner...ifall det nu var miljoner borde det ju finnas minst 10 miljoner eftersökningar i tidningar etc. Om man i genomsnitt sätter in tio annonser per "överlevare" som söker efter en bekant/släkting. (enligt dig var det ju miljoner av judar som saknade närstående)
Citat:
Vart har du folkbokföringen på dessa 130 000 judar? Varför skulle man uppföra en transportlista på samtliga av dessa judar? Vem har gjort räkningen över judar efteråt? Sen som det var sagt innan, många judar flyttade till USA och Israel. Det ju klart att det omkom en hel del judar, men de flesta av offren är fortfarande slaver och germaner.
Senast redigerad av Spetz 2013-09-29 kl. 18:48.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in