2013-09-27, 14:16
Medlem
KickAss-1337s avatar
Ikväll blir det till att smaka Dugges Hopblack Black IPA, någon som testat denna och kan ge ett utlåtande?
Citera
2013-09-27, 15:13
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Ingen aning om hur ovan 2 nämnde öl smakar men varför inte köpa de öl som går att köpa styckvis istället?

Du har Boon Oude Kriek i fasta sortimentet

Sedan släpps det lite öl på tisdag med bär.

Thornbridge & S:t Eriks Raspberry Imperial Stout
Hanverksbryggeriet Alkemisten
Liefmans Goudenband
Lost Abbey Cuvée de Tomme

För just kreik har jag druckit förut, de andra skall jag kolla upp. Men jag har fått tips om att kolla upp de här ölen, men vill ha lite mer kött på benen.
Citera
2013-09-27, 15:59
Medlem
meinhoonkauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Ikväll blir det till att smaka Dugges Hopblack Black IPA, någon som testat denna och kan ge ett utlåtande?
Mycket välhumlad med smak av både citrus och kåda, rostade toner och torr avslutning, medelstor kropp. Jag är inget stort fan av konstiga hybridstilar och har tidigare druckit ett antal svarta IPA som inte fallit mig i smaken, men denna var faktiskt helt OK, passade bra till kokt fläsklägg och rotmos.
Citera
2013-09-27, 18:20
Medlem
Bakteriens avatar
Till denna fredag köpte jag 6st olika "vanliga öl". Brukar köpa dyrare öl.
Druckit en Kung och en sån där silvrig burk starköl, helvette det går knappt och dricka skitet. Vilken skillnad det är genemot öl som kostar 20-30kr+ per flaska/burk. Dessa smakar otorkad röv i jämförelse, och det är inte en överdrift.

Är det bara jag eller känner ni också en sådan brutal skillnad mellan billig och dyrare öl?
Citera
2013-09-27, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakterien
Till denna fredag köpte jag 6st olika "vanliga öl". Brukar köpa dyrare öl.
Druckit en Kung och en sån där silvrig burk starköl, helvette det går knappt och dricka skitet. Vilken skillnad det är genemot öl som kostar 20-30kr+ per flaska/burk. Dessa smakar otorkad röv i jämförelse, och det är inte en överdrift.

Är det bara jag eller känner ni också en sådan brutal skillnad mellan billig och dyrare öl?

Om en öl som kostar 10kr smakar likadant som en som kostar 30kr hade denna tråden inte existerat....
Citera
2013-09-27, 20:36
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meinhoonkaun
Mycket välhumlad med smak av både citrus och kåda, rostade toner och torr avslutning, medelstor kropp. Jag är inget stort fan av konstiga hybridstilar och har tidigare druckit ett antal svarta IPA som inte fallit mig i smaken, men denna var faktiskt helt OK, passade bra till kokt fläsklägg och rotmos.

Dricker den i detta nu, måste säga att jag gillar den! Har druckit en handfull black IPAs och problemet med dem har varit att de antingen inte smakar humle alls eller bara smakar som en välhumlad stout. Här framträder dock humlen i bra balans med de övriga smakerna, mycket beska och rostade toner tillsammans med tallbarr, knäckebröd mm. Kan tipsa er alla om att testa!
Citera
2013-09-27, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Nu har jag blivit fundersam kring det här med fruktöler, jag vet att vissa människor tycker det är pest och pina, men jag kan uppskatta vissa av dem. Men för att kunna dricka dem måste jag beställa hela kollin och är nyfiken på vad flashback tycker och tänker ängående.

Midtfyns Bryghus Wheat Honey Raspberry & Lime
&
Samuel Smith's Organic Raspberry

Arketyp från Nynäshamns Bryggeri.

http://www.dogfish.com/community/blogfish/members/justin-williams/dogfish-heads-ancient-ale-kvasir-revives-hybrid-scandinavian-grog.htm

Denna drack jag för ca en månad sen. Smakade mer som fruktvin än öl men en riktigt häftig upplevelse. Priset är dock nästan 300kr litern. Vet inte hur många som finns kvar på bolaget men denna kommer definitivt vidga dina öl-vyer.
Citera
2013-09-27, 20:46
Medlem
Disco-Mannens avatar
I veckan drack jag Ichtegems Grand Cru årgång 2010. Smaken är fruktig och annigens för söt för min smak, däremot så är den syrliga körsbärstoner i smaken vilket är trevligt.
Citera
2013-09-27, 21:27
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco-Mannen
I veckan drack jag Ichtegems Grand Cru årgång 2010. Smaken är fruktig och annigens för söt för min smak, däremot så är den syrliga körsbärstoner i smaken vilket är trevligt.
Hur tycker du den utvecklats? Jag har en 2007 stående i källaren, kanske är dags att skörda den nu?
Citera
2013-09-27, 21:34
Medlem
brutefishs avatar
WOWOOOWOWOWOOWOWOOOO
stockholm beer imorgon.

edit: laddar med en vanilla shake ikväll.
Citera
2013-09-27, 22:03
Medlem
Disco-Mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Hur tycker du den utvecklats? Jag har en 2007 stående i källaren, kanske är dags att skörda den nu?

Kan tyvärr inte uttala mig om hur den har utvecklats genom årgångarna har endast druckit den en gång och det var årgång 2010. Jag köpte den på systemet i somras

Däremot så känner jag folk som har druckit årgång 2005 och dom har noterat att den hade en väldigt fatlagrad syrlig smak av körsbär. Nu börjar det bli lite väl nördigt
Citera
2013-09-27, 22:25
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco-Mannen
Kan tyvärr inte uttala mig om hur den har utvecklats genom årgångarna har endast druckit den en gång och det var årgång 2010. Jag köpte den på systemet i somras

Däremot så känner jag folk som har druckit årgång 2005 och dom har noterat att den hade en väldigt fatlagrad syrlig smak av körsbär. Nu börjar det bli lite väl nördigt
Ja? Är det ett problem?
Får väl ta och knäcka Grand Crun snart. Återkommer med rapport då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in