2013-09-27, 15:50
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Här är iaf lite bilder på skon. En Arran i dark brown grain med grönt foder och dubbel dainite på lästen MH71.

http://imgur.com/a/vMfng

Ja det var grejer det! Men det är nog ett typexempel på en känga som kommer till sin rätt först när den är på foten, det blir en väldigt stor obruten yta mörkt grain-skin för ögat att smälta när de står där i sin ensamhet. Behövs nästan ett par byxben som delvis döljer, skapar kontrast och piggar upp.

Alltid läckert med små detaljer som det gröna fodret.

De ser väldigt mörka ut på bild, nu är det säkert medtaget i beräkningarna, men du är inte rädd att de blir för mörka med tiden?
Citera
2013-09-27, 15:54
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrillyMcFrill
Tycker Skofascisterna att man bör undvika vårdprodukter med minkolja i? Läste att minkolja kunde "lösa upp" lädret(?!)

Mvh

Somliga i den här tråden tror det, samtidigt som de rekommenderar t.ex. Saphir Renovateur som innehåller just minkolja.

Man ska använda fett - minkolja eller annat - med stor måtta. Jag brukar ha det som grund på skor för vinterhalvåret. Denna grund behöver inte förnyas mer än kanske vartannat år. Problem med saltfläckar är mig främmande.
Citera
2013-09-27, 16:40
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Jag har blivit mer och mer sugen på en chukka på sistone och de två senaste bidragen har inte precis minskat min önskan.

Båda två är helt fantastiska men Kopparstadens är något i hästväg. Det är en MTO, va?
Jag längtar till examen och en trippling av det månatliga skoköparkapitalet. Bara tre år kvar..

Köp ett par Bonafé från SkoAB. Ska ju komma ett par i mocka snart. Ganska lika G&G Arran faktiskt.

Jag har oväntat bra ekonomi för att vara student med dyr hyra. Kan bero på tre extrajobb.
Citera
2013-09-27, 16:43
Medlem
Mr.Kekes avatar
Hej!

Jag är helt ny på fb, så jag ber om ursäkt i förväg om jag har hamnat i fel tråd/forum etc.

Är det någon som har erfarenhet av Alfred Sargent Exclusive?

Jag är väldigt intresserad av Alfred Sargent Moore. Dock hittar jag inte någonstans att köpa/pröva i min hemstad. Dock har jag spanat in http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=55&shoeid=6903 men är lite osäker på storlekarna. Jag frågade kundservice som sa att jag borde kunna ta min vanliga storlek medan Gentleman's Gazette anser att man bör gå ner en storlek.

I dagsläget har jag 8,5 i båda mina C&J. Någon som vet hur storlekarna hos AS är gentemot storlekarna på C&J?

Tacksam för svar!
Citera
2013-09-27, 16:54
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Riktigt häftiga chukkas! Bra jobbat, Koppar. Mustigt grainskinn - nästan så att det får en att tänka på rockaskinn.

Jag fortsätter på chukkaspåret och bjuder på dagens skobild: Vass London Chukka, F-läst, Antique Cognac
http://imgur.com/a/wNiOd

Tack så mycket. Dina chukkas var riktigt snygga de också.

Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Brööööl!
Jag gillar egentligen inte den sortens grain leather (vad det nu kan tänkas heta på svenska) men det hindrar ju inte att man för stunden sitter och dreglar ner i tangentbordet. Väldigt vackra skor.

Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av bleu
Helt stört snygga skor!

Haha, jag håller med Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Jag har blivit mer och mer sugen på en chukka på sistone och de två senaste bidragen har inte precis minskat min önskan.

Båda två är helt fantastiska men Kopparstadens är något i hästväg. Det är en MTO, va?
Jag längtar till examen och en trippling av det månatliga skoköparkapitalet. Bara tre år kvar..

Ja, en MTO. Nick från Bespoke England körde en drive med att erbjuda två skor varje månad där man slapp MTO-avgiften och jag mejlade och föreslog att han skulle ha med Arran i grain. Då erbjöd han en med dubbel lädersula på TG73 så jag mejlade och sa att det var synd eftersom jag ville MH71 och Dainite. Eftersom det var mitt förslag med skon så fick jag beställa utan MTO-avgift...

Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Grymma chukkas! Gillar kontrasten mellan den eleganta lästen och det grova grain-lädret. Och skoblocken är fantastiska bara dem, vad kostar lästade boots-block från G&G?

Sedan får du så klart berätta vad det är för nyheter han berättade om? Har man sagt A får man säga B..

Man måste faktiskt inte säga B, det vet väl du som journalist

Lästade boots-block från G&G kostar 4-5000 kr och kan bara fås vid bespokebeställningar. Dessa är Bespoke Englands egna som görs av Springline fast på G&G:s läster och de kostar 1500 kr. Dock går inte de att få länge då G&G har fått synpunkter från sina bespokekunder som undrar varför blocken kostar så mkt mindre hos en återförsäljare. G&G har då "bett" Nick att sluta sälja dessa och det har han gjort sen i somras. Mina block han aldrig göras innan tillverkningen slutade så Nick gav mig ett par från sina egna skor, vi har samma strl som tur är.
Citera
2013-09-27, 16:58
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
http://www.bespoke-england.co.uk/blogs/news/2413542-our-new-shop-show-room-is-open

Har du varit där eller haft kontakt med dem på annat sätt?

Jag hade mejlkontakt innan beställningen och sen träffade jag Nick som driver butiken i London för nån vecka sedan. Har inte varit i butiken tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Ja det var grejer det! Men det är nog ett typexempel på en känga som kommer till sin rätt först när den är på foten, det blir en väldigt stor obruten yta mörkt grain-skin för ögat att smälta när de står där i sin ensamhet. Behövs nästan ett par byxben som delvis döljer, skapar kontrast och piggar upp.

Alltid läckert med små detaljer som det gröna fodret.

De ser väldigt mörka ut på bild, nu är det säkert medtaget i beräkningarna, men du är inte rädd att de blir för mörka med tiden?

Då tycker vi nog lite olika. Jag tycker de kommer till sin rätt helt på egen hand

Jag är inte rädd för att de ska bli för mörka utan ville ha dem precis i den nyansen de är. Är tänkt att vara en höst/vinter/vår-sko.
Citera
2013-09-27, 17:17
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Keke
Hej!

Jag är helt ny på fb, så jag ber om ursäkt i förväg om jag har hamnat i fel tråd/forum etc.

Är det någon som har erfarenhet av Alfred Sargent Exclusive?

Jag är väldigt intresserad av Alfred Sargent Moore. Dock hittar jag inte någonstans att köpa/pröva i min hemstad. Dock har jag spanat in http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=55&shoeid=6903 men är lite osäker på storlekarna. Jag frågade kundservice som sa att jag borde kunna ta min vanliga storlek medan Gentleman's Gazette anser att man bör gå ner en storlek.

I dagsläget har jag 8,5 i båda mina C&J. Någon som vet hur storlekarna hos AS är gentemot storlekarna på C&J?

Tacksam för svar!

De är jämförbara med C&J storleksmässigt. Dessutom klart vassare än C&J Benchgrade, snudd på Handgrade nivå.
Citera
2013-09-27, 17:27
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleFC
De är jämförbara med C&J storleksmässigt. Dessutom klart vassare än C&J Benchgrade, snudd på Handgrade nivå.

Tack för snabbt svar! Jag har ett par Handgrade som sitter som en avsugning på fötterna. Lägger in en beställning direkt.
Citera
2013-09-27, 18:24
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleFC

AS Moore är grymt fina. De kommer nästan upp i samma klass som G&G St James...lägger man in priset i ekvationen är de nog mer prisvärda
Citera
2013-09-27, 18:29
Medlem
Kopparstadens avatar
Passar väl på att lägga upp mer bilder när jag ändå är igång.

Första bilden är på de G&G jag äger och andra bilden är en jämförelse mellan hur de olika lästerna ser ut.

Skorna är från v - h:

- Canterbury, enkel lädersula, vintage rioja, DG70.
- Arran, dubbel dainite, dark brown grain, MH71.
- Gable, enkel lädersula, vintage cedar, TG73.

http://imgur.com/a/81sNb
Senast redigerad av Kopparstaden 2013-09-27 kl. 18:29. Anledning: glömde länken
Citera
2013-09-27, 18:39
Medlem
doughies avatar
Citat:

Första bilden är på de G&G jag äger och andra bilden är en jämförelse mellan hur de olika lästerna ser ut.

Skorna är från v - h:

En grym trippel! Tre riktigt riktigt snygga skor.
Citera
2013-09-27, 18:40
Medlem
Citat:

Skorna är från v - h:

Gable var inte vacker Den "spexiga" cap-toen gör att skon får en vagabond-look. Canterbury är magnifik däremot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in