Citat:
Ursprungligen postat av
hoodog
Riktigt häftiga chukkas! Bra jobbat, Koppar. Mustigt grainskinn - nästan så att det får en att tänka på rockaskinn.
Jag fortsätter på chukkaspåret och bjuder på dagens skobild: Vass London Chukka, F-läst, Antique Cognac
http://imgur.com/a/wNiOd
Tack så mycket. Dina chukkas var riktigt snygga de också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pörr
Brööööl!
Jag gillar egentligen inte den sortens grain leather (vad det nu kan tänkas heta på svenska) men det hindrar ju inte att man för stunden sitter och dreglar ner i tangentbordet. Väldigt vackra skor.
Tack.
Citat:
Ursprungligen postat av
bleu
Helt stört snygga skor!

Haha, jag håller med

Tack.
Citat:
Ursprungligen postat av
Herr gurka
Jag har blivit mer och mer sugen på en chukka på sistone och de två senaste bidragen har inte precis minskat min önskan.
Båda två är helt fantastiska men Kopparstadens är något i hästväg. Det är en MTO, va?
Jag längtar till examen och en trippling av det månatliga skoköparkapitalet. Bara tre år kvar..
Ja, en MTO. Nick från Bespoke England körde en drive med att erbjuda två skor varje månad där man slapp MTO-avgiften och jag mejlade och föreslog att han skulle ha med Arran i grain. Då erbjöd han en med dubbel lädersula på TG73 så jag mejlade och sa att det var synd eftersom jag ville MH71 och Dainite. Eftersom det var mitt förslag med skon så fick jag beställa utan MTO-avgift...
Citat:
Ursprungligen postat av
AlisterG
Grymma chukkas! Gillar kontrasten mellan den eleganta lästen och det grova grain-lädret. Och skoblocken är fantastiska bara dem, vad kostar lästade boots-block från G&G?
Sedan får du så klart berätta vad det är för nyheter han berättade om? Har man sagt A får man säga B..
Man måste faktiskt inte säga B, det vet väl du som journalist
Lästade boots-block från G&G kostar 4-5000 kr och kan bara fås vid bespokebeställningar. Dessa är Bespoke Englands egna som görs av Springline fast på G&G:s läster och de kostar 1500 kr. Dock går inte de att få länge då G&G har fått synpunkter från sina bespokekunder som undrar varför blocken kostar så mkt mindre hos en återförsäljare. G&G har då "bett" Nick att sluta sälja dessa och det har han gjort sen i somras. Mina block han aldrig göras innan tillverkningen slutade så Nick gav mig ett par från sina egna skor, vi har samma strl som tur är.