2013-09-25, 18:29
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Källa?
Här är de övre våningarna:
http://911research.wtc7.net/cache/pentagon/official/pubsasce_pentagonreport_files/0203feat2.jpg

Här är bottenvåningen:
http://911research.wtc7.net/cache/pentagon/official/pubsasce_pentagonreport_files/0203feat3.jpg

Du kan läsa mer här:
http://www.911myths.com/html/pentagon_rings_and_the_exit_ho.html
http://911research.wtc7.net/cache/pentagon/official/pubsasce_pentagonreport.html
Citera
2013-09-25, 18:33
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Haha!
Är inte speciellt intresserad av sandlådan just nu. Du kan kanske fråga TODCDFWB eller Silverax om de vill leka...
Varför yttrar du dig då? Svara gärna på min enkla fråga: Varför anser du att den officiella versionen inte håller? Lägg gärna fram några exempel på vad som inte håller.
Citera
2013-09-25, 19:17
Medlem
Citat:
Diskutera vad? Jag skrev att jag inte sätt någon bra kritik mot Dimitri Khalezov. Kom med något, eller det finns inte.
Detektiven ManManne vill inte diskutera slutledningsprocessen som tar "ingen version håller" till "insiderjobb".

Du kan väl förklara hur det kan saknas bra kritik mot Khalezov när du själv har konstaterat att "Enskilda nämnda alternativa versioner håller inte heller." Och när du ändå håller på kan du kanske förklara hur källarvåningar i tvillingtornen kunde stå kvar om atombomber detonerade under dem.
Citera
2013-09-25, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Och när du ändå håller på kan du kanske förklara hur källarvåningar i tvillingtornen kunde stå kvar om atombomber detonerade under dem.

I fall två atombomber sprängde tvillingtornen stod inte källarvåningar kvar såklart. Verkar orimligt. Ja!
Källa?
Citera
2013-09-26, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Faktum är att man hittar sådan kritik i Veterans Today!
Om du läser http://www.veteranstoday.com/2013/09/19/busting-911-myths-nanothermite-big-nukes-and-dews/ så skall du finna att skribenterna ("Don Fox (with Jim Fetzer)") "hyvlar av" flera idéer och deras upphovspersoner inklusive Khalezov.
F.ö. fascinerande läsning!...

/T

Ja, fascinerande läsning! (http://www.veteranstoday.com/2013/09/02/nuclear-demolition-of-the-world-trade-center-damage-to-bathtub/)

Alla detaljer är nog svåra att få på plats...
Citera
2013-09-26, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Då kan du väl förklara hur ingen hållbar version leder till slutsatsen att det var ett insiderjobb.

Man ville troligen säkra bevis till utredningen.

Och hur länge ska den utredningen pågå,tro?Jag menar ,när dom är klara kanske inspelningarna borde återlämnas till ägarna, om det nu inte finns nåt att dölja förstås.

Du glömde visst att nämna de andra filmerna från Pentagonkraschen som har släppts.

Vilka filmer pratar du om? Ett inte alltför vågat antagande är att dom i vilket fall som helst inte visar nåt passagerarflygplan.

Hur stort skulle hålet ha varit, och vad ligger till grund för din åsikt eller dina beräkningar?

Jämför hålen i tornen,nåt liknande borde väl anses rimligt.

Hur många skrotrester och kroppsspår borde man ha hittat, och vad ligger till grund för din åsikt eller dina beräkningar?

Om man jämför dessa krascher med andra dito så är det ju en uppenbar skillnad vad gäller rester av skrot och likdelar(inga alls) som syns på fotgrafier tagna hyfsat direkt efter krascherna.I Shanksville så har resterna spritts över ett åtta km stort område.Troligt?
Jag ser fram emot dina svar.
Jag ser fram emot dina svar.
Citera
2013-09-26, 16:40
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaeligo
I Shanksville så har resterna spritts över ett åtta km stort område.Troligt?
Lär dig citera, sen kan du sluta ljuga. Resterna var inte alls spridda över ett åtta km stort område i Shanksville. Missförståndet med Indian Lake är det som ofta tas upp, så jag antar att du syftar på det. Om inte, säg till.

Citat:
Wallace Miller, Somerset County coroner, tells PM no body parts were found in Indian Lake. Human remains were confined to a 70-acre area directly surrounding the crash site. Paper and tiny scraps of sheetmetal, however, did land in the lake. "Very light debris will fly into the air, because of the concussion," says former National Transportation Safety Board investigator Matthew McCormick. Indian Lake is less than 1.5 miles southeast of the impact crater—not 6 miles—easily within range of debris blasted skyward by the heat of the explosion from the crash. And the wind that day was northwesterly, at 9 to 12 mph, which means it was blowing from the northwest—toward Indian Lake.
Källa: http://www.popularmechanics.com/technology/military/news/debunking-911-myths-flight-93

Jag förstår verkligen inte hur det kan vara så svårt för er truthers att ta reda på fakta.
Senast redigerad av TODCDFWB 2013-09-26 kl. 16:45.
Citera
2013-09-26, 16:56
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Faktum är att man hittar sådan kritik i Veterans Today!
Om du läser http://www.veteranstoday.com/2013/09/19/busting-911-myths-nanothermite-big-nukes-and-dews/ så skall du finna att skribenterna ("Don Fox (with Jim Fetzer)") "hyvlar av" flera idéer och deras upphovspersoner inklusive Khalezov.
F.ö. fascinerande läsning!...

/T
Imponerande! Redan i inledningen lyckas man klämma in ett antal faktafel och missledande påståenden...

"The Official Conspiracy Theory (OCT) put forth by NIST and the 9/11 Commission posits that 19 hijackers (5 of whom turned up alive AFTER 9/11) flew commercial planes in to the Twin Towers and the damage from the impacts of the planes and resulting fires caused the Towers to collapse at free fall speed.

These magical planes also caused a third skyscraper (Building 7) to collapse at free fall speed in a vacuum some 25 minutes after the BBC had announced that it had collapsed even though no plane had hit it.
"
Citera
2013-09-26, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Imponerande! Redan i inledningen lyckas man klämma in ett antal faktafel och missledande påståenden...

Ett avsnitt som jag undrar en del över är detta: "1/3 of the Twin Towers and a thousand bystanders were completely vaporized."

Jag kan inte fatta annat än att man påstår att ett tusental åskådare förbränts.
Om det verkligen sprängts kärnvapen som man ju påstår, ja då vore det en logisk följd, men jag känner inte till några rapporter om något tusental dödsfall bland åskådare på gatorna runt WTC...
Faktum är att jag har inte läst om något enda sådant fall, men jag kanske missat det?

/T
Citera
2013-09-26, 18:55
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Ett avsnitt som jag undrar en del över är detta: "1/3 of the Twin Towers and a thousand bystanders were completely vaporized."

Jag kan inte fatta annat än att man påstår att ett tusental åskådare förbränts.
Om det verkligen sprängts kärnvapen som man ju påstår, ja då vore det en logisk följd, men jag känner inte till några rapporter om något tusental dödsfall bland åskådare på gatorna runt WTC...
Faktum är att jag har inte läst om något enda sådant fall, men jag kanske missat det?

/T
Det kanske finns någon "nuke-truther" i tråden som kan förklara den delen.

Jag reagerade lite på att artikeln postades den 19 september i år. Jim Fetzer använder alltså skrattretande faktafel för att backa upp sina teorier än idag, 12 år efter attackerna. Hur är det ens möjligt?!
Citera
2013-09-27, 09:56
Medlem
Visst kan man spekulera om hur många bomber som användes, exakt var de stod, hur stora de var osv, men hur intressant är det egentligen?
En del tror ju på fullt allvar att aluminium-plan av terrorister skulle vara anledningen. Hur i hela friden kan mänskligheten vara så korkad och svälja sånt?

Graden av dumhet är väl ungefär jämförbar med att tro på flygande elefanter bara för att man inte hittat den felande länken ännu, eller så.
Senast redigerad av ManManne 2013-09-27 kl. 10:04.
Citera
2013-09-27, 16:52
Medlem
Citat:
Visst kan man spekulera om hur många bomber som användes, exakt var de stod, hur stora de var osv, men hur intressant är det egentligen?

Om man från truther-håll vill övertyga några större mängder personer om något annat än den "officiella teorin" så tror jag det är tämligen nödvändigt att man presenterar både detaljerade och trovärdiga alternativ, och någon annan lär ju inte göra det åt er...

Var står du själv? (mini-nuke/big-nuke/termit/??)?

/T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in