Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman87
Vad som kan bevisas i en rättegång, och alltför många indicier som gör att man förstår vad som är sant är två skilda saker. Jag tycker det är riktigt fegt av dig att inte ta ansvar för något överhuvudtaget. Det rimmar illa med att påstå sig börja ett nytt liv.
Jag tar ansvar för vapenbrottet och varit noggrann att påpeka det i varje intervju till media och även här på Flashback. Alltså tar jag ansvar för mina handlingar. Det rimmar illa med att ljuga när man vill få det till att någon inte vill ta ansvar för sina handlingar när det är precis just det subjektet ifråga gör.
Jag vet inte hur många gånger jag sagt att jag inte är världens bästa människa och aldrig hävdat annat. Men jag försöker faktiskt ändra på mycket i mitt liv och försökt länge. Men du verkar inte vilja se det varje gång jag säger det ovan, i media, på Flashback och så vidare. Det är som om du är blind och förutbestämt det.
Men du skall veta en sak året
innan jag åkte fast hade jag ett nytt liv, helt annorlunda än det jag hade tidigare. Jag var en helt annan människa. I polisförhör sade jag sorgset att de borde tagit mig för fem år sedan istället då jag förtjänade det (för vad som helst). Men jag var alltid för skicklig innan alkoholismen kom in och amfetaminet.
Men nu är jag drogfri (varit ganska länge) och försöker sluta med alkoholen. Så visst börjar jag ett nytt liv...igen (det gamla är söndertrasat men jag tänkte ändå göra slut med mitt ex så jag börjar gärna om). Jag vet precis vad jag vill och vad jag skall göra.
Jag sammanfattar mig själv bäst med en sång:
http://www.youtube.com/watch?v=Nl4SRVXgGiI
Sedär ett litet musiktips från mig, jag säger ju att jag är snäll.