Citat:
Ursprungligen postat av
Carl Hamilton
Det är en foliehattsteori.
Men okej då. Vi säger att det är jag som startar omröstningen mot dig och att jag väljer att ta bort viktig och friande information från det PM du skickar till mig och du blir avstängd. Du blir skitförbannad och letar upp random moderator och skickar samma PM till denne och frågar om all information verkligen kom med. Då ska du ha sån otur att den moderator du letar upp är med i samma konspiration och väljer att hålla mig bakom ryggen istället för att bli förbannad och starta en tråd i Outlaw som går ut på; "vad fan håller du på med, Carl Hamilton?"
Det är mycket enkelt. Jag har varit moderator i snart fem år nu och under hela den tiden - och faktiskt medan jag skriver detta - pågår det diskussioner kring regler och tolkningar av dessa i Outlaw. Det du pratar om är sannolikt varningar för exempelvis 0.03 men även dessa varningar (om du får för många) leder till en omröstning för ohörsamhet och där har samtliga mods möjlighet att ge sin syn på om varningarna är för hårda samt att rösta efter det. Givetvis tror du mig inte, men så är det.
För det första, hur ska jag kunna veta vilka som deltagit i omröstningen? Var finns den informationen? Annars är det helt omöjligt att jag ska kunna fråga dessa. Och om jag nu blivit avstängd då måste jag vänta in slutet av den perioden för att kunna undersöka om mina förklaringar vidarebefordrats till andra Mods som fattat beslut i ärendet. Och om det då visar sig att jag hade rätt, då har jag till trots fått vara avstängd under den aktuella perioden och straffats felaktigt. Rättssäkerhetsmässigt är det förkastligt.
Och att säga Mods inte agerar godtyckligt det är fullständigt nonsens. Har själv pratat avsides med en FB-Mod om detta, som sa att det sker hela tiden, och att det är ofrånkomligt. Det borde du också förstå om du nu varit Mod i 5 år!
Har själv varit Mod och grundare av andra forum så jag vet vad jag pratar om.