2013-09-26, 16:23
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
I vilket inlägg finns dessa "svar på samtliga frågor"?
1. Du vet inte om det är samma, eller olika, personer bakom dessa konton.

2. Även om du skulle veta det av det enkla skälet att du känner personerna leder det till en omöjlighet att tillämpa regelverket. Då skulle man krasst sett kunna offra en smurf och koppla ihop konto efter konto till man blir avstängd och då vet man att man träffat rätt. Nu blir alla avstängda och det tar bort den möjligheten.

3. Säkert mer som jag inte kommer på nu.
Citera
2013-09-26, 16:23
Medlem
2wires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vi har metoder för 1.07. Vilka metoder eller verktyg har man som användare tillgång för att säkerställa att två konton tillhör samma person?
Menar du att IP är tillräckligt för att fastställa det? Flera personer kan ju dela samma IP.

Sen kan man ju fråga sig varför man inte får ha flera användarnamn? Det kan ju finnas helt legitima skäl till det, behöver inte vara någon trollvarning!
Senast redigerad av 2wire 2013-09-26 kl. 16:26.
Citera
2013-09-26, 16:24
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2wire
Menar du att IP är tillräckligt för att fastställa det? Flera personer kan ju dela samma IP.
Som jag tidigare skrev så svarar vi inte på hur vi gör.
Citera
2013-09-26, 16:28
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Det har jag full förståelse för! Och det är inte okej om man då kan identifiera någon genom att nämna personens användarnamn på ett annat forum! Men det är stor skillnad om man nämner någons FB-användarnamn på FB, då har man INTE outat någon. Man är inte mer outad för att man refererar till någon som langaocb eller bcoagnal.

Vad är skillnaden mellan en annan användare här och på ett annat forum? Med användare 1 är jag inte särskilt anonym men med användare 2 är jag det. Sammankopplingen kan leda till outning, en diskussion om vilka användare som är samma person är en diskussion om en annan användares identitet och det är förbjudet.
Citera
2013-09-26, 16:31
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

Sen kan man ju fråga sig varför man inte får ha flera användarnamn? Det kan ju finnas helt legitima skäl till det, behöver inte vara någon trollvarning!
Varifrån har du fått den uppfattningen?
Citera
2013-09-26, 16:33
Medlem
2wires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Varifrån har du fått den uppfattningen?
Vad åsyftar du?
Citera
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
I vilket inlägg finns dessa "svar på samtliga frågor"?
Det hela är väldigt enkelt. Du ska ge fan i att koppla ihop konton, vare sig det är uppenbart eller inte för dig att det är samma person bakom. Vem som är självoutad eller ej är inte något som medlemmarna avgör eller har något som helst att säga till om. Den beslutanderätten ligger hos administrationen.

Misstänker du missbruk* av multipla konton så RP:ar du för 1.07. Du kan fritt lämna information i PM till en moderator eller admin. Börjar du däremot yra om det jag skrev ovan i en tråd (eller i PM till personen du är nyfiken på) så åker du garanterat på en reprimand form av en varning eller avstängning.

*Missbruk kan t.ex. vara en person som backar upp sig själv med flera konton i en tråd eller en avstängd/bannlyst användare som skriver på forumet.
Citera
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Vad åsyftar du?
Det fetstilta.
Citera
2013-09-26, 16:34
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Nu sa jag ju av förklarliga skäl vilka metoder vi använder.

Det är klart att man får ha flera användarnamn men man får till exempel inte vara inloggad med Konto B om ens Konto A är avstängt.
Citera
2013-09-26, 16:35
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
2. Även om du skulle veta det av det enkla skälet att du känner personerna leder det till en omöjlighet att tillämpa regelverket. Då skulle man krasst sett kunna offra en smurf och koppla ihop konto efter konto till man blir avstängd och då vet man att man träffat rätt. Nu blir alla avstängda och det tar bort den möjligheten.
DET är ett sorts svar på min fråga!
Det förklarar varför man kan bli bestraffad för outning även när man inte outar någon.

Men det satt långt inne...
Citera
2013-09-26, 16:37
Medlem
2wires avatar
Citat:
Det fetstilta.
Det var ju en Mod som skrev att man inte får ha det. Menar du att alternativa konton bara är förbjudet att nyttja under avstängningsperioden? Men annars tillåtet?
Citera
2013-09-26, 16:39
Medlem
Hestapos avatar
Citat:

Om man följer upp in och utloggning, jämför skrivteknik och ser ett mönster av korspostning i olika trådar kan ju vara en del av tekniken.

Flera användare är nog tillåtet men att debattera med sig själv är enligt reglerna förbjudet.

Regeln är bra skriven för alla men tål att diskutera, heder åt Carl Hamilton som håller stilen och argumenterar istället för att vara respektlös och låsa tråden så fort det hettar till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in