Citat:
Ursprungligen postat av ickerokare
tänker lite samma sak och faktum är att regel 1.06 verkar användas som ett svepskäl för att göra sig av med oönskade medlemmar. varna dem lite och sedan banna för 1.06. detta verkar gälla främst i sektioner med homogen befolkning och där även de aktiva moddarna är partiska.
Det är ju svårt för mig att bevisa frånvaron av något, men vi kan ju försöka vara lite logiska och se var vi hamnar.
Vi har i skrivande stund 118 moderatorer aktiva. Vi har haft totalt 368 moderatorer genom tiderna. Dessa kan se allting som sker i modereringen och alla omröstningar, varningar och avstängningar sker i ett för alla moderatorer transparent system. Allt som sker loggas med vem och när. Detta kan du enkelt kolla själv genom att fråga en moderator något om en åtgärd en annan moderator gjort, t ex en varning du eventuellt fått.
Alla dessa 368 moderatorerna har engagerat sig i detta för att de tror på det Flashback står för, och de har gjort det oavlönat. Det tillkommer moderatorer hela tiden och andra slutar, i ungefär samma takt. Skulle det inte vara tämligen otroligt om vi lyckades ha en maktgalen konspiration med
alla dessa 368 moderatorer inblandade som går ut på att jävlas med användare vars åsikter vi inte gillar? Dessutom så lyckas vi sälja in denna konspirationen till
alla nya moderatorer.
Jag är ganska övertygad om att ifall det skulle finnas en sådan konspiration eller agenda så skulle det läcka ut tämligen fort. Samma sak med det jag skriver just nu; skulle något av det vara osant borde ju någon av alla dessa 368 personer reagera.
Det kan ju faktiskt vara så enkelt att vi gör detta för att vi tror på det vi står för och att det faktiskt går till precis som vi påstår och att det är du som har fel. Vilket är rimligast tycker du?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv
admin4