2013-09-26, 01:58
Medlem
sinfons avatar
Jag fattar inte vad det är för "läsare" som Berny menar att hon fått råd från kring Theus promenader. Jag hittar inga kommentarer på senare tid som rör detta på hennes blogg, utan det är ju främst här på flashback som misskötseln av hunden har påpekats. Nu är vi väl också hennes läsare på ett sätt, men hon kan ju lika bra stå för att hon följer tråden och inte få det att låta som om hon har en gigantisk fanbase som hon "faktiskt" kan sänka sig till att lyssna på ibland. Börjar det redan glida lite med sanningarna?
Citera
2013-09-26, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Jag fattar inte vad det är för "läsare" som Berny menar att hon fått råd från kring Theus promenader. Jag hittar inga kommentarer på senare tid som rör detta på hennes blogg, utan det är ju främst här på flashback som misskötseln av hunden har påpekats. Nu är vi väl också hennes läsare på ett sätt, men hon kan ju lika bra stå för att hon följer tråden och inte få det att låta som om hon har en gigantisk fanbase som hon "faktiskt" kan sänka sig till att lyssna på ibland. Börjar det redan glida lite med sanningarna?

Givetvis är det Berny som förstorar upp det hela. I hennes värld är vi här inne naturligtvis hennes fans också, vi törs bara inte stå för det för vi tillhör den grå massan och vi är så avundsjuka....

Jag vill minnas att jag dock sett några kommentarer om hennes hund på hennes blogg, det har då gällt att nån frågat varför hon inte borstar igenom pälsen ordentligt och nån som tyckte Emmas chihuahua var lite väl mager.... Vad jag kan påminna mig har det inte varit nåt om just specifikt promenader. Det kan ju varit nån kommentar givetvis, men Berny får det att låta som om det är, precis som du sa, en "gigantisk fanbase"...

Fast som jag fattar det så publicerar hon bara de kommentarer hon själv vill. Har det kommit en massa kommentarer om promenaderna kan hon ju tolkat det som "påhopp" just då och skitit i att publicera. Sen svänger hjärnhalvorna runt i hennes huvud och hon tar helt plötsligt "till sig av vad läsarna tycker"!
Citera
2013-09-26, 07:12
Medlem
På bloggen sitter berny och "snöar in på inredningskataloger och drömmer om att göra fint hemma"....

Var ju inte länge sen hon skröt om alla nya, fina möbler hon köpt... Är de inte "fina" längre nu då?Som hon köpte och fick levererade för pengar många undrade var de kom ifrån.
Givetvis är det fullt tillåtet och högst normalt att bara kolla i kataloger. Men jag kan sätta en arm på att hon snart kommer med ett nytt inlägg om alla nya "möbler och prylar" hon "behöver" och "förtjänar"....
Citera
2013-09-26, 08:40
Medlem
shittingbrickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
På bloggen sitter berny och "snöar in på inredningskataloger och drömmer om att göra fint hemma"....

Var ju inte länge sen hon skröt om alla nya, fina möbler hon köpt... Är de inte "fina" längre nu då?Som hon köpte och fick levererade för pengar många undrade var de kom ifrån.
Givetvis är det fullt tillåtet och högst normalt att bara kolla i kataloger. Men jag kan sätta en arm på att hon snart kommer med ett nytt inlägg om alla nya "möbler och prylar" hon "behöver" och "förtjänar"....

Där jag kommer ifrån så ger Second Hand-butiker inte ut inredningskataloger.

Vad hände egentligen med hennes nya duktiga approach om att handla begagnade möbler?
Citera
2013-09-26, 08:44
Medlem
shittingbrickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon

Precis som du så letade jag faktiskt efter kommentarer då jag läste det där och tänkte "Men det har väl behandlats på Flashback mer än i hennes blogg eller Facebook?"

I vilket fall som helst, vart hon än läst sina "läsares kommentarer" så är det positiva att hon tar ut hunden på längre promenader (om det nu är sant). Det förtjänar han ju, och kommer bara må bättre av, och förhoppningsvis hon också.
Citera
2013-09-26, 11:16
Medlem
shittingbrickss avatar
Förresten så har skvallerbloggen fått en ny kategori...

Citat:
Berny och djuren

Här diskuteras kring alla Bernys djur, såsom katterna Zeldox och Tuva, hunden Milo och det växande antalet djur som heter Theus.

Länk: bernypalsson.se
Citera
2013-09-26, 20:15
Medlem
Gafflens avatar
Är det bara jag som känner att Berny nu kommer att fortsätta prata om sina goda rutiner, härliga läsdagar, hur underbar Theus är och att hon kommer ordna upp allting.

Sen *BOOM* kommer en ny trasig tjej som Berny har en slags glitterkärlek till?
Citera
2013-09-26, 20:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Är det bara jag som känner att Berny nu kommer att fortsätta prata om sina goda rutiner, härliga läsdagar, hur underbar Theus är och att hon kommer ordna upp allting.

Det är väl knappast något man känner, det är ju ett tydligt mönster som upprepat sig de senaste 10 åren. Fast med olika djur.
Citera
2013-09-26, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen

Hon kommer givetvis att sticka emellan med en man innan hon träffar nästa brud. Mannen kommer vara "äldre" och "mogen" och ge henne den "stabilitet" hon "behöver". Sen kommer han "misshandla", "utnyttja" eller "försöka styra, äga eller kontrollera" henne, varpå det tar slut och hon återigen är "stark" och "självständig". SEN är det läge för ännu ett fantastiskt lesbiskt förhållande som är helt UNIKT!!!
Citera
2013-09-26, 21:18
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
[/b]

Hon kommer givetvis att sticka emellan med en man innan hon träffar nästa brud. Mannen kommer vara "äldre" och "mogen" och ge henne den "stabilitet" hon "behöver". Sen kommer han "misshandla", "utnyttja" eller "försöka styra, äga eller kontrollera" henne, varpå det tar slut och hon återigen är "stark" och "självständig". SEN är det läge för ännu ett fantastiskt lesbiskt förhållande som är helt UNIKT!!!

Pardon, glömde männen som hon har långa och djupa samtal med tills dom frihetsberövar henne på något vis.
Citera
2013-09-26, 21:51
Medlem
För egen del hoppas jag på att Berny ska slå upp alla murar hon kan och bara ta hand om sig själv och Theus. Jag vet inte om det är meningslöst att tänka så, men folk kan förändras och det är det jag hoppas på för hennes skull.
Citera
2013-09-27, 06:44
Medlem
Tror problemet grundar sig i att hon inte vågar vara ensam. Hon kanske tror att hon inte klarar sig själv p.g.a. sina svårigheter. Men istället för att luta sig på en ny partner borde hon passa på att ta hjälp av personalen -Det är ju det de är till för. Ingen skam i det. Bättre bygga upp sig själv till en hel person INNAN man går in i en relation, ofta med förhoppningen att den nya ska "laga" en, det fungerar inte så, man måste laga sig själv genom livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in