Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-09-24, 13:12
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze
Hur kan denna serie hyllas så mycket. Jag tycker att den är helt kass. Jobbigt med den kvinnliga polisen som bara har korta svar på alla frågor och är allmänt retarderad. Helt tom i blicken är hon också.

Hon är ju inte retarderad bara för att hon råkar ha Asperger....Läs på lite så förstår du karaktären och då blir det säkert mer underhållande att se serien.
Citera
2013-09-24, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze
Hur kan denna serie hyllas så mycket. Jag tycker att den är helt kass. Jobbigt med den kvinnliga polisen som bara har korta svar på alla frågor och är allmänt retarderad. Helt tom i blicken är hon också.

Jag gissar att du inte sett första säsongen?

Karaktären ska vara sån, som Cineasten skriver. Tittar man på exempelvis de två sista scenerna mellan Saga och Martin i första säsongen så ser man att hon kan uttrycka enormt mycket känslor, hon bara gör inte det vanligtvis.
Citera
2013-09-24, 23:51
Bannlyst
Jag undrar varför karaktären Saga alltid ska knulla i t-tröja. Hon skulle väl kunna vara naken någon gång så man får se Sofia Helins bröst, eller vill hon kanske inte att de ska bli offentliga? Snart börjar den fransk/brittiska versionen The Tunnel. Den ska också bli intressant att titta på.
Citera
2013-09-25, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -silent-
Finns det att tanka någonstans med svensk text? Antar att det är mycket danska och hittar bara engelsk text.

Första säsongen finns på Netflix.
Citera
2013-09-25, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Kände mig lite tveksam i inledningen, Saga fungerar inte utan Martin. Det tycker jag man märkte så snart dom återförenades. Eller så kanske det var Sofia som behövde några scener att "hitta" karaktären igen.

Var lite rörande när Martin sa att Saga var den enda som behandlade honom som vanligt. Hennes säregenhet blir precis vad han behöver just nu.

I sedvanlig bron-stil så har man fler frågor än svar efter avsnittets slut. Som vad grabben skolan har med det hela att göra t.ex. Rosenfeldt kör vidare med samma berättarstil som i ettan, med separata scener med karaktärer vars relevans uppenbarligen först kommer klarna längre fram.

Men helt klart lovande tycker jag.

Fast hon är ju inte dryg med flit. Men det är klart att serien och karaktären inte är allas "cup of tea" så att säga; det är helt naturligt.
Jag är nyfiken på vad britterna kommer tycka. Första Bron slog stort där.

Grabben i skolan, han brorsa som kom till sjukhuset, var inte det samma person som tog på sig en vit rock o gick in i labbet vid pest-grejen?
Citera
2013-09-26, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullskridsko
Grabben i skolan, han brorsa som kom till sjukhuset, var inte det samma person som tog på sig en vit rock o gick in i labbet vid pest-grejen?

Jo, det var det väl? Fantastisk serie som alltid. Det är helt klart samspelet mellan Martin och Saga som gör serien.
Citera
2013-09-26, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jo, det var det väl? Fantastisk serie som alltid. Det är helt klart samspelet mellan Martin och Saga som gör serien.

Ja, utan varandra är de kassa.
Det tog typ 4 avsnitt innan jag uppskattade Sagas brist på empati o hennes "antingen-eller"-tänk.
Citera
2013-09-26, 13:46
Medlem
NoTruces avatar
Jag är positivt överraskad av första avsnittet. Jävlar i min lilla låda, det är stort att lyckas få en re-cap på hela första säsongen, damma av huvudpersonerna och få tittaren att känna någon sorts empati ganska direkt (tänk på scenen med Bodnia när de kör över bron) och dessutom direkt slänga in en flertrådad intrig på det här sättet. På slutet blev jag faktiskt nästan skrämd på riktigt. Ska bli spännande att se vad de gör med det här nu; är det en fråga om miljö- eller bioterrorism eller vad fan kan det handla om?

Det enda som var lite töntigt var väl scenen när småkidsen snackar om någon fotbollsmatch. "Messi knäckte".
Citera
2013-09-29, 03:09
Medlem
-Alice-s avatar
Bra inledning av andra säsongen.
Det var roligt när Martin grät i bilen och Saga höjde volymen på radion
Citera
2013-09-29, 20:24
Medlem
verificantes avatar
Ok
Citera
2013-09-29, 21:19
Medlem
La någon märke till likheten mellan de mystiska figurerna med masker i Hotline Miami och "terrorligan" i dagens avsnitt av Bron? Som direkt hämtat ur spelet.
Citera
2013-09-29, 21:31
Medlem
janssonkarls avatar
Jävlar vad den lesbiska dottern är fräsch alltså!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in