Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-09-22, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenss0n
Fy fan vad värdelöst. Den blonda äckliga skådespelaren verkar helt jävla dum i huvudet?.

Det är meningen.
Citera
2013-09-22, 22:11
Bannlyst
oerhört bra pilot på andra säsongen, undrar vart detta leder, för pestgrejen kan man nog inte hålla spännande i nio avsnitt till?
Citera
2013-09-22, 22:15
Medlem
Kände mig lite tveksam i inledningen, Saga fungerar inte utan Martin. Det tycker jag man märkte så snart dom återförenades. Eller så kanske det var Sofia som behövde några scener att "hitta" karaktären igen.

Var lite rörande när Martin sa att Saga var den enda som behandlade honom som vanligt. Hennes säregenhet blir precis vad han behöver just nu.

I sedvanlig bron-stil så har man fler frågor än svar efter avsnittets slut. Som vad grabben skolan har med det hela att göra t.ex. Rosenfeldt kör vidare med samma berättarstil som i ettan, med separata scener med karaktärer vars relevans uppenbarligen först kommer klarna längre fram.

Men helt klart lovande tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Highway
Nu såg jag iof hela första säsongen i ett enda svep så jag gav mig nog aldrig chansen att låta karaktärerna och deras samspel sjunka in. Men oavsett hur lång tid jag kommer ge serien så stör jag mig fortfarande på hur Saga känns som en karikatyr utan att det ens blir roligt.

Första avsnittet av säsong 2 ikväll gjorde mig än mer irriterad på hur dryg hon är. Hade hellre sett henne som en depressiv aspie än en hyperaktiv sådan.

Fast hon är ju inte dryg med flit. Men det är klart att serien och karaktären inte är allas "cup of tea" så att säga; det är helt naturligt.

Jag är nyfiken på vad britterna kommer tycka. Första Bron slog stort där.
Senast redigerad av griffen 2013-09-22 kl. 22:19.
Citera
2013-09-22, 22:16
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Nu såg jag iof hela första säsongen i ett enda svep så jag gav mig nog aldrig chansen att låta karaktärerna och deras samspel sjunka in. Men oavsett hur lång tid jag kommer ge serien så stör jag mig fortfarande på hur Saga känns som en karikatyr utan att det ens blir roligt.

Första avsnittet av säsong 2 ikväll gjorde mig än mer irriterad på hur dryg hon är. Hade hellre sett henne som en depressiv aspie än en hyperaktiv sådan.
Varför inte bara köpa att rollen är skriven som den är?
Citera
2013-09-22, 22:19
Medlem
o-asen2s avatar
Andra säsongen börjar lovande
Ska bli spännande att följa ,så skönt med serier där man inte kan ana vart det kommer att leda
Jag tokgillar Martins och Sagas samspel
Citera
2013-09-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av o-asen2
Andra säsongen börjar lovande
Ska bli spännande att följa ,så skönt med serier där man inte kan ana vart det kommer att leda
Jag tokgillar Martins och Sagas samspel

Håller med. Hennes försök till fejk-skratt var ju helkul
Citera
2013-09-22, 22:26
Bannlyst
jag kommer ihåg första avsnittet tre år sen, då tryckte jag inte alls om Saga, men mer och mer växte hon, framför allt med martin i samma scener
Citera
2013-09-22, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Håller med. Hennes försök till fejk-skratt var ju helkul
Håller så med! Saga is back!
Citera
2013-09-22, 22:31
Medlem
Ja, andra säsongens första avsnitt lovade att andra säsongen skulle bli ungefär lika stark som första. Saga är ju så tydlig, inget kallprat i onödan. Direkt på det nya fallet när hon träffar Martin, trots att han är nedbruten. Trodde hon hade blivit sambo med Anton från första säsongen, men hon hade träffat en annan man alltså. Det fick man klart för sig om man såg glimten från första avsnittet som fanns i förväg. Som i första säsongen en massa trådar som går åt olika håll och blir intressant att se vad som händer med risken för epidemi.
Citera
2013-09-22, 22:32
Medlem
Lost-Highways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Kände mig lite tveksam i inledningen, Saga fungerar inte utan Martin. Det tycker jag man märkte så snart dom återförenades. Eller så kanske det var Sofia som behövde några scener att "hitta" karaktären igen.

Jag upplever det också så - Saga, för mig, är i större behov av Martin för att bli intressant (och överhuvudtaget för att jag ska kunna stå ut med henne, men alla har inte det problemet) än var Martin är av henne; tillsammans fungerar hon som karaktär, i varje fall någorlunda.

Därför är jag lite orolig inför nästa avsnitt - hur länge ska de vara i karantän och ifrån varandra? Jag hoppas det inte blir alltför länge.

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Varför inte bara köpa att rollen är skriven som den är?

För jag bryr mig väldigt sällan om en konstnärs ambitioner och "syfte" eller "mening" - både med verket som helhet och inom verket, mellan karaktärerna och så. Jag är mer intresserad av både mitt och andras förhållande till verket - inte till upphovsmakaren och dennes idéer om hur det ligger till.
http://www.tbook.constantvzw.org/wp-content/death_authorbarthes.pdf
Och i det här fallet så blir det ett glitch mellan mig och Saga, Det funkar inte. Jag har inget problem med en vulcan som mordutredare men då hade jag hellre haft en nedstämd, destruktiv, sådan istället för stereotyper som kan ses lite här och var - i I rymden finns inga känslor exempelvis.
Senast redigerad av Lost-Highway 2013-09-22 kl. 22:39.
Citera
2013-09-22, 22:41
Medlem
Citat:
Jag upplever det också så - Saga, för mig, är i större behov av Martin för att bli intressant (och överhuvudtaget för att jag ska kunna stå ut med henne, men alla har inte det problemet) än var Martin är av henne; tillsammans fungerar hon som karaktär, i varje fall någorlunda.

Därför är jag lite orolig inför nästa avsnitt - hur länge ska de vara i karantän och ifrån varandra? Jag hoppas det inte blir alltför länge.

Jag kan säga så här: Martin är lite underskattad. Många på de forum jag besökt älskar Saga, inte minst engelsmännen. Men jag tror att dom behöver ge Martin mer credit, det är samspelet med honom som tar fram det bästa hos Saga, inte minst det som skapar humorn i dom scenerna.
Citera
2013-09-22, 23:22
Medlem
eastdulwichs avatar
Bron är tillbaka och nio söndagar är räddade!
Ska bli intressant hur de väver ihop allt till slut.......

För att få reda på vad nästa veckas avsnitt kommer att handla om se spoiler,

Spännande!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in