2013-09-24, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vet-ikke
Upprättelse??!! vad lägger du i det? att misstänkt GM ska styckats och sänkas i havet..? Att Hen ska bli slagen ihjäl? vad??

Jag sätter 10000 på att du är 'resande' som G.. ni har ju eran egen lilla 'polis etat' och att hämd är det enda som driver dig framåt..

Ni har INGEN respekt för livet överhuvudtaget..! Inte att undra på ni är fruktat vart än ni rör er

Det är ju du som tolkar upprättelse i detta fallet som att ha ihjäl GM? Med upprättelse kan ju likagärna menas med att personen som gjorde detta ska åka fast & få sitt straff.

Att sedan ha respekt för liv är en sak, men hade GM respekt när det gällde BO's liv? Om GM nu är den tidigare omtalade H så vore det ju inte första gången han trodde sig ha rätten att ta någon annans liv..
Citera
2013-09-24, 09:42
Medlem
Vet-ikkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GLIFE
Det är ju du som tolkar upprättelse i detta fallet som att ha ihjäl GM? Med upprättelse kan ju likagärna menas med att personen som gjorde detta ska åka fast & få sitt straff.

Att sedan ha respekt för liv är en sak, men hade GM respekt när det gällde BO's liv? Om GM nu är den tidigare omtalade H så vore det ju inte första gången han trodde sig ha rätten att ta någon annans liv..
Exakt! 'resande' har ingen respekt för liv..
Citera
2013-09-24, 10:22
Medlem
Ganjaman91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GLIFE
Du verkar tro att du har koll? Men enligt säkra uppgifter så vet jag att G blandas ihop med en annan kille i dessa 2 fall? Dina källor verkar inte så säkra som du vill tro.
Då spräcker vi din bubbla där, det stämmer till hundra procent. Dom var 3st då de skedde och G va med, men vilka som gjorde vad vet jag inte.
Blir så jävla arg & ledsen. Varför sitter alla och försöker svartmåla g till tusen och få han framstå som djävulen själv!? Visst han var inte guds bästa barn, de är inte du heller, och inte heller jag!
Tyckrr vi hjälps åt att få fram FAKTA så GM kan svartmålas o ställas inför rätta!
Sluta blicka och gräva bakåt så kör vi framåt istället!
Senast redigerad av Ganjaman91 2013-09-24 kl. 10:36.
Citera
2013-09-24, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vet-ikke
Upprättelse??!! vad lägger du i det? att misstänkt GM ska styckats och sänkas i havet..? Att Hen ska bli slagen ihjäl? vad??

Jag sätter 10000 på att du är 'resande' som G.. ni har ju eran egen lilla 'polis etat' och att hämd är det enda som driver dig framåt..

Ni har INGEN respekt för livet överhuvudtaget..! Inte att undra på ni är fruktat vart än ni rör er

Jag funderar på vad du har innanför ditt pannben istället
för en hjärna ?

Anhöriga och G får sin upprättelse igenom att polisen finner den skyldiga , bestraffar personen med flertals års fängelse så att folk vet att det INTE är okey att mörda någon utan att straffas för det? Ingen har sagt något om att sänka t botten , stycka och annat det är du som säger det .
Citera
2013-09-24, 15:41
Medlem
Zizzla163s avatar
Ingen som sitter anhållen?
Citera
2013-09-24, 16:51
Medlem
Ganjaman91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzla163
Ingen som sitter anhållen?
Nej, inte vad jag vet.
Men tycker att polisen har varit väldigt tysta ang arbetet i utredningen. Får hoppas att tystnaden från polisens sida bådar på att dom har spår att gå på/misstänkta etc som dom inte vill riskera att röjja.
Citera
2013-09-24, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganjaman91
Nej, inte vad jag vet.
Men tycker att polisen har varit väldigt tysta ang arbetet i utredningen. Får hoppas att tystnaden från polisens sida bådar på att dom har spår att gå på/misstänkta etc som dom inte vill riskera att röjja.
känns som dom håller på att avlyssnar folk kartläger kollar upp tips , men som sagt snart borde de ske nått gripande om dom inte fullständigt famlar i mörkret .
Citera
2013-09-24, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haggans
"Behandla andra som du själv vill bli behandlad" skriver du. Hur tror du personerna han stal ifrån kände det? Hur tror du tidningsbudet kände det när han vart misshandlad? Hade alla dessa människor alltså utsatt G för dessa saker innan G bestämde sig för att göra dem till brottsoffer? Tror inte det va. G gjorde själv valen att utföra dessa gärningar.

Hur vet du att det hemska som G utsattes för var förplanerat? Finns chansen att det var en misshandel som kukade ur rejält? Det vet vi givetvis inte än, men (om än liten) så finns ju dock chansen att det var så det gick till. Vad är det som säger att det inte kunnat ha gått lika illa för tidningsbudet i så fall? Gränsen mellan att en misshandel går över till dråp är ju verkligen hårfin ibland.

Så kom inte och påstå att G levde efter deviset att man skall behandla andra som man vill bli behandlad själv. För det är ju bara ren o skär lögn.

Tack för att det finns någon på denna tråd (Haggans) som har ett väl fungerande ordförråd och med sakliga argument tydligt klargör att G inte var någon Messias. Vet mycket väl vem grabben var och jag stör mig på vissa här som menar att han hade gott hjärta osv.

Att han inte var med på själva rånet mot postbudet är rent skitsnack och vad G utfört för handling under rånet skiter jag i för hela poängen är ju att han inte stoppade själva rånet. Vart var hans goda hjärta vid rånet?
Vad hade hänt om postbudet gjort motstånd, det kanske hade slutat i dödlig utgång för postbudet.

Lever man ett liv som G gjorde så möter man en vacker dag sin överman. Vad är det som motsäger att att hans död inte skett genom något "utpekat offer" som denna gång vände på steken och gjorde rejält med motstånd. Tyvärr med dödlig utgång!
Citera
2013-09-25, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witchhunt
Tack för att det finns någon på denna tråd (Haggans) som har ett väl fungerande ordförråd och med sakliga argument tydligt klargör att G inte var någon Messias. Vet mycket väl vem grabben var och jag stör mig på vissa här som menar att han hade gott hjärta osv.

Att han inte var med på själva rånet mot postbudet är rent skitsnack och vad G utfört för handling under rånet skiter jag i för hela poängen är ju att han inte stoppade själva rånet. Vart var hans goda hjärta vid rånet?
Vad hade hänt om postbudet gjort motstånd, det kanske hade slutat i dödlig utgång för postbudet.

Lever man ett liv som G gjorde så möter man en vacker dag sin överman. Vad är det som motsäger att att hans död inte skett genom något "utpekat offer" som denna gång vände på steken och gjorde rejält med motstånd. Tyvärr med dödlig utgång!

Alla dessa personer med dyselexi alltså. Jag kan inte se någon tidigare tala för att G skulle vara ett änglabarn som aldrig gjorde fel. Kan du se det ? Tidigare talare likaså mig själv berättar att G var en otroligt omtänksam o snäll person emot sina vänner och folk som betydde mycket för honom vilket leder till att dem likaså ja inte kan komma på något tillfälle då han varit en sämre
Person än vad du och jag är ? Vad som pratats om gällande postbudet har inte handlat om att G inte skulle varit idiot nog att delta i det utan att han till 100% inte varit varken inblandad eller på plats under båda tillfällena .

Den här tråden börjar starkt spåra ur . Det handlar inte om att massa annat konstigt folk skall svartmåla G utan att vi tillsammans få fram vem den skyldiga/de skyldiga är .

Det har under senaste 10 sidorna handlat om G o vad han gjort o inte gjort , villa hans syskon är o vad dom gjort o inte gjort, vilket förtillfället är helt oväsentligt då de inte riktigt är så att tråden skapats för att analysera fram ifall hans syskon är svarta eller vita eller ifall G var en bra kompis eller inte. Den handlar som tidigare nämnt att få fram vem / vilka som har gjort det här .
Citera
2013-09-25, 03:05
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mdrkakaa
Alla dessa personer med dyselexi alltså. Jag kan inte se någon tidigare tala för att G skulle vara ett änglabarn som aldrig gjorde fel. Kan du se det ? Tidigare talare likaså mig själv berättar att G var en otroligt omtänksam o snäll person emot sina vänner och folk som betydde mycket för honom vilket leder till att dem likaså ja inte kan komma på något tillfälle då han varit en sämre
Person än vad du och jag är ? Vad som pratats om gällande postbudet har inte handlat om att G inte skulle varit idiot nog att delta i det utan att han till 100% inte varit varken inblandad eller på plats under båda tillfällena .

Den här tråden börjar starkt spåra ur . Det handlar inte om att massa annat konstigt folk skall svartmåla G utan att vi tillsammans få fram vem den skyldiga/de skyldiga är .

Det har under senaste 10 sidorna handlat om G o vad han gjort o inte gjort , villa hans syskon är o vad dom gjort o inte gjort, vilket förtillfället är helt oväsentligt då de inte riktigt är så att tråden skapats för att analysera fram ifall hans syskon är svarta eller vita eller ifall G var en bra kompis eller inte. Den handlar som tidigare nämnt att få fram vem / vilka som har gjort det här .
Givetvis var han en snäll och omtänksam person som bara ville alla väl. T.o.m dom han stal från.

Sen får vi ju inte heller glömma hur du igår så nobelt förklarade för oss alla att han levde efter deviset "att man skall behandla andra som man vill bli behandlad själv". Tror du verkligen på denna idiotin själv?

Givetvis så har hans bakgrund och sätt att leva stor bäring i ett tragiskt fall som detta. Motivet till detta brott kommer med all säkerhet att hittas i de kretsarna av folk som han själv levde med. Alltså andra kriminella/narkomaner. Detta är alltså anledningen till att hans bakgrund är viktig i ett fall som detta.

Så gör dig själv en tjänst och sluta måla upp han som den mönstermedborgare han def. inte var.
Citera
2013-09-25, 03:09
Medlem
PeterNosters avatar
mdrkakaa:
Från början har man ju bara ett brottsoffer. Då måste man ju börja kartlägga personens bekantskapskrets och leverne så man kan reducera alternativ gärningsman.

Edit:
Oops, det var en som tänkte likadant ungefär samtidigt.
Senast redigerad av PeterNoster 2013-09-25 kl. 03:12.
Citera
2013-09-25, 06:53
Medlem
Vet-ikkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mdrkakaa
Jag funderar på vad du har innanför ditt pannben istället
för en hjärna ?

Anhöriga och G får sin upprättelse igenom att polisen finner den skyldiga , bestraffar personen med flertals års fängelse så att folk vet att det INTE är okey att mörda någon utan att straffas för det? Ingen har sagt något om att sänka t botten , stycka och annat det är du som säger det .
Jag tvekar inte ett sekund på att det är det brukar din tid på..

Nej, det är inte OK att mörda någon.. men det är heller inte OK att heligförklara någon men ett sådant brotts register som G har/hade..

Just detta som gör att jag funderar på om du är ett troll, som gläds över att föra samtalet in på vägar som undergräver evt viktig info som har värde i denna sak, eller är du Rikskrim/polis som får betalt för att analysera 'whatever' det nu är ni analyserar, vid att bete dig som en Neandertalare, för att skapa reaktioner.. Eller är du en anhörig som försöker göra polisens jobb?? Om så är fallet, bör du inrikta dig på vad du själv har bak pannbenet, som försvårar som fan för dom.. men det är kanske meningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in