2013-09-24, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mdrkakaa
Jag vet till 100% att det inte var G som begick det brottet iallafall. G må ha haft sina problem men han var inte på vägarna så ond som folk här i tråden försöker få det till. Han hadde ett hjärta av guld, brydde sig om sina vänner, släkt och familj och jag tycker personligen att det är fruktansvärt det som har hänt och hoppas av hela mitt hjärta att personen som begått det här straffas ordentligt och att anhöriga och G får den upprättelsen.

no***n ? Vet ej vem personen du menar är

Precis han hade ett hjärta av guld, men han kunde snea och då var det inte roligt för den personen i fråga, han gjorde mycket dumma saker, han var ju inte direkt ond, men han kanske tog handling för mycket ibland?
men självklart är ett mord verkligen inte den rätta vägen, det finns spekulationer om vem det är och dom är många, hoppas han hittas.

förresten, Hörde att Emanuel var väldigt hämndsugen, är det så eller var det ord som kom under loppet när allt kom ut?
Citera
2013-09-24, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
Vafan har rån och misshandel av oskyldiga med rasistiska ord och eget missbruk att göra? Har du svalt pyttehjärnan din?

Råkade sätta din i halsen. Ber så mycket om ursäkt för det.

Ifall du läser tidigare inlägg så säger jag att man inte kan skriva "han förtjänade de här" "han fick smaka sin egen medicin" o vad allt nu med tanke på ifall anhöriga läser här. Det jag menar med det är att INGEN människa förtjänar att bli mördad eller förlora sitt liv. Kan också vara jag som formulerade mig dåligt men var så jag menade och därav jag kommenterade tidigare talare och sedan kom din kommentar.

INGEN förtjänar att bli mördad eller förlora sitt liv pga att man har ett missbruk, snear och kan vara aggresiv.

Det ända enligt mig som vore OK att mörda någon för är pedofil / våldtäkter och sådant då de är människor som medvetet lever med att förstöra människors liv o framtid.
Senast redigerad av mdrkakaa 2013-09-24 kl. 00:41.
Citera
2013-09-24, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3poeng
Precis han hade ett hjärta av guld, men han kunde snea och då var det inte roligt för den personen i fråga, han gjorde mycket dumma saker, han var ju inte direkt ond, men han kanske tog handling för mycket ibland?
men självklart är ett mord verkligen inte den rätta vägen, det finns spekulationer om vem det är och dom är många, hoppas han hittas.

förresten, Hörde att Emanuel var väldigt hämndsugen, är det så eller var det ord som kom under loppet när allt kom ut?

Ifall Emanuel vore hämndsugen har jag inte en aning om faktiskt. Vore väll inte så konstigt ifall det nu var så då det handlar om hans lillebror och ännu mer ifall alla spekulationer stämmer. Men tycker personligen du får ta det med honom då jag inte kan tala för någon i G's familj.

Dock har jag svårt för o tro att han personligen skulle göra någonting då han vad ja förstått har en egen familj.
Senast redigerad av mdrkakaa 2013-09-24 kl. 00:48.
Citera
2013-09-24, 00:47
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Hmm, det är ju inte riktigt vad ja hört ?
Samt tycker du börjat välja dina ord lite fel här i forumet och vad ja förstår funnit någon njutning i att dra en massa ironi om BO , vad han förtjänade, vem han var och inte?
Visst för att du verkar utvecklingsstörd men ifall det sitter anhöriga o läser här så vill dem inte läsa vad du just skrev. Skulle det varit en anhörig till dig som blivit mördad med eller utan droger i bilden så skulle du antagligen uppskattat att inte behöva läsa en massa jävla "Skyll dig själv" "Du förtjänade de" osv.

Så innan du skriver ut dina inlägg i trådarna så tänk på omgivningen en sista gång innan du trycker enter.
Det är ju ganska egalt vad du har hört, för det är ju helt uppenbart att du är släkt/nära vän med BO, och det gör ju "vad du har hört" ganska så jävla ointressant i mina ögon.

Utvecklingsstörd eller inte, jag är i alla fall tillräckligt smart för att veta skillnaden på ditt och mitt, samt att det är mer än lovligt fegt/idiotiskt/grisigt att ge sig på och misshandla ett tidningsbud. Det säger mkt om en person om han bestämmer sig självmant för att begå brott. Du vet, "action says more than words" och hans domar betyder säger givetvis mer om hans person än vad dina rosenröda ord gör.

Om du orkar gå tillbaks och läsa mina tidigare inlägg i tråden, så ser du att jag finner mordet på G väldigt tragiskt. För att inte säga oerhört tragiskt, speciellt med tanke på hans barn. Ingen förtjänar att dö på det viset som han gjorde.

Men jag skulle aldrig falla in i skaran som du tillhör, som helt plötsligt höjer hans person till skyarna, och som ser igenom fingrarna för det det liv med kriminalitet och droger som han själv valde att leva. Han själv och ingen annan gjorde valet att knarka och var kriminell. Framför allt inte hans stackars barn.

Om du till sist inbillar dig att det inte var hans livsstil som ligger till grunden för det brott han utsattes för, så är du naivare än vad jag finner ord för.

Så, lycka till om du försöker att få mig och andra här i tråden att hänfalla in i den skara som höjer han och hans livstil till skyarna. Det kommer inte att hända. Hur gärna du än alltså vill.
Citera
2013-09-24, 00:51
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Råkade sätta din i halsen. Ber så mycket om ursäkt för det.

Ifall du läser tidigare inlägg så säger jag att man inte kan skriva "han förtjänade de här" "han fick smaka sin egen medicin" o vad allt nu med tanke på ifall anhöriga läser här. Det jag menar med det är att INGEN människa förtjänar att bli mördad eller förlora sitt liv. Kan också vara jag som formulerade mig dåligt men var så jag menade och därav jag kommenterade tidigare talare och sedan kom din kommentar.

INGEN förtjänar att bli mördad eller förlora sitt liv pga att man har ett missbruk, snear och kan vara aggresiv.

Det ända enligt mig som vore OK att mörda någon för är pedofil / våldtäkter och sådant då de är människor som medvetet lever med att förstöra människors liv o framtid.
Jag tycker många människor inte förtjänar leva. Speciellt de som medvetet orsakat andra oskyldiga människor lidande. Sen kan jag inte alls uttala mig kring detta fallet då jag inte ens är speciellt intresserad eller påläst, men snubben verkade inte vara någon ängel. Men stämmer det som han vart dömd, så borde anhöriga, speciellt föräldrar borde tvingas vara obetalda betjänter under överskådlig tid för åt brottsoffer för skit som deras icketillräckligtuppfostrade genetiska slaskhögar orsakat.
Citera
2013-09-24, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haggans
Det är ju ganska egalt vad du har hört, för det är ju helt uppenbart att du är släkt/nära vän med BO, och det gör ju "vad du har hört" ganska så jävla ointressant i mina ögon.

Utvecklingsstörd eller inte, jag är i alla fall tillräckligt smart för att veta skillnaden på ditt och mitt, samt att det är mer än lovligt fegt/idiotiskt/grisigt att ge sig på och misshandla ett tidningsbud. Det säger mkt om en person om han bestämmer sig självmant för att begå brott. Du vet, "action says more than words" och hans domar betyder säger givetvis mer om hans person än vad dina rosenröda ord gör.

Om du orkar gå tillbaks och läsa mina tidigare inlägg i tråden, så ser du att jag finner mordet på G väldigt tragiskt. För att inte säga oerhört tragiskt, speciellt med tanke på hans barn. Ingen förtjänar att dö på det viset som han gjorde.

Men jag skulle aldrig falla in i skaran som du tillhör, som helt plötsligt höjer hans person till skyarna, och som ser igenom fingrarna för det det liv med kriminalitet och droger som han själv valde att leva. Han själv och ingen annan gjorde valet att knarka och var kriminell. Framför allt inte hans stackars barn.

Om du till sist inbillar dig att det inte var hans livsstil som ligger till grunden för det brott han utsattes för, så är du naivare än vad jag finner ord för.

Så, lycka till om du försöker att få mig och andra här i tråden att hänfalla in i den skara som höjer han och hans livstil till skyarna. Det kommer inte att hända. Hur gärna du än alltså vill.

Jag har träffat G vid flertal tillfällen. Både då han vart helt utan missbruk och även då han varit i det. Killen har alltid varit en lojal, schysst och trevlig person mot mig och därav kan jag inte göra annat än o se honom som den person ja kände honom som. Men det sitter ju också väldigt många människor här ( Som dig Själv ) och nappar upp första bästa ryktet och sedan gör sig en egen historia utav det. G var ingen ängel vilket jag tidigare nämnt och han hadde vissa problem som många andra människor. Men träffade man honom så gjorde han ett väldigt gott intryck och framstod då faktiskt som den personen ja precis beskrev.

" Behandla andra som du själv vill bli behandlad " är väll ett ganska logiskt tänke varesig man är missbrukare eller inte, behandlar någon dig illa så känner du inte någon anledning till att krusa eller behandla den människan som en ängel. Behandlade någon G illa så kände väll inte han för att behandla den människan som en ängel heller? Det är iallafall min åsikt och min tanke då jag inte har något negativt att säga om honom förutom att han som många andra hadde "missbruket" som sitt problem och det kunde väll väcka väsen men aldrig på vägarna att det skulle gå så långt så en människa tog han ifrån sina anhöriga, sin son och sin flickvän.
Citera
2013-09-24, 01:16
Medlem
Citat:
Det är ju inte riktigt som du skriver det här då jag vet och hört om fallet du precis skriver om.
Du har även tagit fel på G och en annan person som begått de här handlingarna.
Visst ja nekar inte att han befann sig på platsen men vill heller inte säga att han var personen som begick brottet.

Jag menar att folk som skriver ut information i "klartext" men ändå inte har en jävla aning om det är tomma rykten, hur det gick till, vad som hänt eller inte hänt . De här personerna borde ta reda på fakta innan dem kläcker ur sig en massa saker.

Har du läst domen? BO:s tidigare liv inte relevant egentligen, men håll dej till fakta.
Mest intressant är väl att få fram vem som är skyldig - ingen förtjänar att dö på det där sättet...
Citera
2013-09-24, 01:57
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Jag har träffat G vid flertal tillfällen. Både då han vart helt utan missbruk och även då han varit i det. Killen har alltid varit en lojal, schysst och trevlig person mot mig och därav kan jag inte göra annat än o se honom som den person ja kände honom som. Men det sitter ju också väldigt många människor här ( Som dig Själv ) och nappar upp första bästa ryktet och sedan gör sig en egen historia utav det. G var ingen ängel vilket jag tidigare nämnt och han hadde vissa problem som många andra människor. Men träffade man honom så gjorde han ett väldigt gott intryck och framstod då faktiskt som den personen ja precis beskrev.

" Behandla andra som du själv vill bli behandlad " är väll ett ganska logiskt tänke varesig man är missbrukare eller inte, behandlar någon dig illa så känner du inte någon anledning till att krusa eller behandla den människan som en ängel. Behandlade någon G illa så kände väll inte han för att behandla den människan som en ängel heller? Det är iallafall min åsikt och min tanke då jag inte har något negativt att säga om honom förutom att han som många andra hadde "missbruket" som sitt problem och det kunde väll väcka väsen men aldrig på vägarna att det skulle gå så långt så en människa tog han ifrån sina anhöriga, sin son och sin flickvän.
"Behandla andra som du själv vill bli behandlad" skriver du. Hur tror du personerna han stal ifrån kände det? Hur tror du tidningsbudet kände det när han vart misshandlad? Hade alla dessa människor alltså utsatt G för dessa saker innan G bestämde sig för att göra dem till brottsoffer? Tror inte det va. G gjorde själv valen att utföra dessa gärningar.

Hur vet du att det hemska som G utsattes för var förplanerat? Finns chansen att det var en misshandel som kukade ur rejält? Det vet vi givetvis inte än, men (om än liten) så finns ju dock chansen att det var så det gick till. Vad är det som säger att det inte kunnat ha gått lika illa för tidningsbudet i så fall? Gränsen mellan att en misshandel går över till dråp är ju verkligen hårfin ibland.

Så kom inte och påstå att G levde efter deviset att man skall behandla andra som man vill bli behandlad själv. För det är ju bara ren o skär lögn.
Citera
2013-09-24, 07:16
Medlem
Vet-ikkes avatar
Jag vill varna för en av de mycket aktiva på denna tråden.. har fått hint om att denna skickar PM med frågor som, vem är du..? det stannar mellan oss osv..

Vad det ska ha för intresse för denna typ, som etter eget utsago inte ens känner/kände G.. gör mig mycket misstänksam!

Jag har mina misstankar, om att någon försöker göra polisens arbete här.. om det nu är för att försvåra utredningen, eller om denna är 'tattar polisen' som ska på egen hand utplåna alla som kanske har med dette att göra, låter jag vara osagt.. men som sagt, jag har mina misstankar..

PS: du kan ge fan i att PM'a mig igen, för jag har klurat ut dig, och ger dig inte ett skit att gå på!
Citera
2013-09-24, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vet-ikke
Jag vill varna för en av de mycket aktiva på denna tråden.. har fått hint om att denna skickar PM med frågor som, vem är du..? det stannar mellan oss osv..

Vad det ska ha för intresse för denna typ, som etter eget utsago inte ens känner/kände G.. gör mig mycket misstänksam!

Jag har mina misstankar, om att någon försöker göra polisens arbete här.. om det nu är för att försvåra utredningen, eller om denna är 'tattar polisen' som ska på egen hand utplåna alla som kanske har med dette att göra, låter jag vara osagt.. men som sagt, jag har mina misstankar..

PS: du kan ge fan i att PM'a mig igen, för jag har klurat ut dig, och ger dig inte ett skit att gå på!

Kanon bra skrivet.

Jag hoppas att alla människor med information vänder sig
med det till polisen . Även ifall det är rykten / skvaller o annat. Minsta lilla informationen
Kan vara värdefull. Jag hoppas att G och anhöriga får sin upprättelse inom kort .

Hoppas att G och anhöriga snart får sin upprättelse.
Citera
2013-09-24, 08:32
Medlem
Det är väl alltid så att anhöriga håller sina kära om ryggen. Men inte kan dom blunda för all skit som G gjort, då är dom ju korkade. Inte ett ljud man hör om detta, eller läser i media, står polisen och stampar ännu tro. Ger inte mycket för svenska poliskåren när det gäller att utreda grova brott, ta fortkörare o bötfälla folk är väl nivån på vad dom klarar av..
Citera
2013-09-24, 09:10
Medlem
Vet-ikkes avatar
Citat:
Kanon bra skrivet.

Jag hoppas att alla människor med information vänder sig
med det till polisen . Även ifall det är rykten / skvaller o annat. Minsta lilla informationen
Kan vara värdefull. Jag hoppas att G och anhöriga får sin upprättelse inom kort .

Hoppas att G och anhöriga snart får sin upprättelse.
Upprättelse??!! vad lägger du i det? att misstänkt GM ska styckats och sänkas i havet..? Att Hen ska bli slagen ihjäl? vad??

Jag sätter 10000 på att du är 'resande' som G.. ni har ju eran egen lilla 'polis etat' och att hämd är det enda som driver dig framåt..

Ni har INGEN respekt för livet överhuvudtaget..! Inte att undra på ni är fruktat vart än ni rör er
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in