2013-09-25, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mdrkakaa
Alla dessa personer med dyselexi alltså. Jag kan inte se någon tidigare tala för att G skulle vara ett änglabarn som aldrig gjorde fel. Kan du se det ? Tidigare talare likaså mig själv berättar att G var en otroligt omtänksam o snäll person emot sina vänner och folk som betydde mycket för honom vilket leder till att dem likaså ja inte kan komma på något tillfälle då han varit en sämre
Person än vad du och jag är ? Vad som pratats om gällande postbudet har inte handlat om att G inte skulle varit idiot nog att delta i det utan att han till 100% inte varit varken inblandad eller på plats under båda tillfällena .

Den här tråden börjar starkt spåra ur . Det handlar inte om att massa annat konstigt folk skall svartmåla G utan att vi tillsammans få fram vem den skyldiga/de skyldiga är .

Det har under senaste 10 sidorna handlat om G o vad han gjort o inte gjort , villa hans syskon är o vad dom gjort o inte gjort, vilket förtillfället är helt oväsentligt då de inte riktigt är så att tråden skapats för att analysera fram ifall hans syskon är svarta eller vita eller ifall G var en bra kompis eller inte. Den handlar som tidigare nämnt att få fram vem / vilka som har gjort det här .

Är det du eller är det vi som sätter agendan om vad inläggen ska handla om? Det är fritt av varje användare att välja vad man vill ignorera eller kommentera. Det är många inlägg som är ointressanta för mig men som för andra kan vara väldigt intressant (lite av poängen med ett forum) Om du nu menar att det spårat ur så lämna då tråden och ägna dig åt andra forum som inte är så radikala som här på FB. Om du är så känslig för vad andra tycker och menar så är du jävligt naiv om du nu trodde att alla som går in på tråden skulle lämna uppgifter som kan leda till den/de som mördtat G.

Det är ingen som tvingar dig att läsa våra inlägg!
Citera
2013-09-25, 09:30
Medlem
MrFolds avatar
Det hör ju liksom till dessa trådar där kriminella själva på något vis blivit offer för brott att deras kompisar skriver snyftinlägg i tråden om vilken god och fin person vederbörande är/var. Nu är ju människor så beskaffade att de kan vara BÅDE snälla, trevliga och omtänksamma och känslolösa svin. Allt beroende på situationen och sällskapet. Vi får väl tro er på orden att Gabriel hade såna egenskaper också. Men ni får lov att förstå att när man ser honom utifrån så är det inte nån särskilt trevlig person man ser. Ser man ekvationen Gabriel mot resten av mänskligheten så låg han nog på ett kraftigt minus.

Då detta som flera andra sagt förmodligen har en eller annan betydelse för varför någon hade ihjäl honom så är det solklart OnTopic i tråden att diskutera det och är det någon som kommer att bli anmäld och varnad för att inte hålla sig till ämnet så lär det snarare vara ni om ni fortsätter att spamma tråden med patetiska försök till nån slags postum äreräddning av mordoffret.
Citera
2013-09-25, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det hör ju liksom till dessa trådar där kriminella själva på något vis blivit offer för brott att deras kompisar skriver snyftinlägg i tråden om vilken god och fin person vederbörande är/var. Nu är ju människor så beskaffade att de kan vara BÅDE snälla, trevliga och omtänksamma och känslolösa svin. Allt beroende på situationen och sällskapet. Vi får väl tro er på orden att Gabriel hade såna egenskaper också. Men ni får lov att förstå att när man ser honom utifrån så är det inte nån särskilt trevlig person man ser. Ser man ekvationen Gabriel mot resten av mänskligheten så låg han nog på ett kraftigt minus.

Då detta som flera andra sagt förmodligen har en eller annan betydelse för varför någon hade ihjäl honom så är det solklart OnTopic i tråden att diskutera det och är det någon som kommer att bli anmäld och varnad för att inte hålla sig till ämnet så lär det snarare vara ni om ni fortsätter att spamma tråden med patetiska försök till nån slags postum äreräddning av mordoffret.

Självklart kan han ses som en känslolös, otrevlig person, och visst i vissa fall var det så men mot sin familj och sina vänner hade han ett hjärta av guld, men kunde lätt gå från trevlig till otrevlig, om en ny person träffar han kan han va jätte trvlig först för att nån timme senare utnyttja personen
Citera
2013-09-25, 19:05
Medlem
Murmeldjuret94s avatar
Jag tror jag vet vem det var som gjorde det, han bor i lidköpingstrakten.
Om det inte är H så äre defintivt honom.
Citera
2013-09-25, 19:11
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haggans
Givetvis var han en snäll och omtänksam person som bara ville alla väl. T.o.m dom han stal från.

Sen får vi ju inte heller glömma hur du igår så nobelt förklarade för oss alla att han levde efter deviset "att man skall behandla andra som man vill bli behandlad själv". Tror du verkligen på denna idiotin själv?

Givetvis så har hans bakgrund och sätt att leva stor bäring i ett tragiskt fall som detta. Motivet till detta brott kommer med all säkerhet att hittas i de kretsarna av folk som han själv levde med. Alltså andra kriminella/narkomaner. Detta är alltså anledningen till att hans bakgrund är viktig i ett fall som detta.

Så gör dig själv en tjänst och sluta måla upp han som den mönstermedborgare han def. inte var.
Ditt efterblivna kioskmongo. Ingen i tråden har kallat G för mönstermedborgare. Att måla saker svart eller vitt tyder på aspergers. Lider du av det om jag får fråga?
Citera
2013-09-25, 19:12
Medlem
Är det inte märkligt iaf att det fortfarande inte kommit fram speciellt mycket här ang ev GM...

För även om de "närmsta" till BO målar upp densamme så borde dom veta några namn på eventuella GM, annars var dom nog inte så nära honom till slut iaf...

Och till alla som har ont av det som skrivs här på FB:
Vad hade ni förväntat er? Här grävs all skit upp...
Det är ett skvaller/teori/ryktes forum, även om god ton bör hållas och ingen minnesstund
Citera
2013-09-25, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murmeldjuret94
Jag tror jag vet vem det var som gjorde det, han bor i lidköpingstrakten.
Om det inte är H så äre defintivt honom.

Om du nu tror dig veta så upp med lite mer info så det inte blir som med en person tidigare i tråden som vitt och brett mer eller mindre skröt om att hen skulle gå till polisen dagen efter och minsann sätta dit GM... verkar ha gått så där hittills...
Citera
2013-09-25, 19:34
Medlem
Har följt tråden ett tag nu och undrar hur fan folk tänker?? Ja, det är tråkigt att han blivit dödad MEN efter vad jag vet om hans familj och släkt(alla är inte sådana dock utan skötsamma) och med hans leverne är det inte så konstigt att han blivit det inget förvånar mej alls.

Ja, han kanske var snäll osv. mot de han kände men iövrigt så var han väl en blåsare precis som de övriga i den dåliga delen av släkten sen besparar jag mej retarda kommentarer osv. för jag vet vem hans far och mor är samt vem "H" med familj är med.

Enda som är intressant är vem fan har gjort det och min tippning är att det är nåt med droger har med saken att göra.

Sen är det inte konstigt alls att snuten inte säger ett piss de brukar kalla det för spaning vet ni
Senast redigerad av Eldog 2013-09-25 kl. 19:37.
Citera
2013-09-25, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomense
Är det inte märkligt iaf att det fortfarande inte kommit fram speciellt mycket här ang ev GM...

För även om de "närmsta" till BO målar upp densamme så borde dom veta några namn på eventuella GM, annars var dom nog inte så nära honom till slut iaf...

Det är ett skvaller/teori/ryktes forum, även om god ton bör hållas och ingen minnesstund

Är det helt 100% fastställt att någon har tagit livet av G?
Jag tycker mej minnas att polisen gått ut med "att skadorna KAN ha orsakats av någon annan".
Min tolkning av det uttalandet (sen inget mer) är att hela obduktionen inte är klar?

Sen så TROR jag dock att han blivit utsatt för brott, men det får tiden utvisa.
Citera
2013-09-25, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullskridsko
Är det helt 100% fastställt att någon har tagit livet av G?
Jag tycker mej minnas att polisen gått ut med "att skadorna KAN ha orsakats av någon annan".
Min tolkning av det uttalandet (sen inget mer) är att hela obduktionen inte är klar?

Sen så TROR jag dock att han blivit utsatt för brott, men det får tiden utvisa.

http://www.expressen.se/gt/gabriel-holmdahl-20-kan-ha-blivit-mordad/

Håller med om att det är väldigt tyst - inga ledtrådar om vem den skyldige är om det är så?
Citera
2013-09-26, 01:49
Medlem
kiitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomense

Rikskrim är riktigt aktiva, och är till 99% säkra på vem som är GM.

Gissa vem..
Citera
2013-09-26, 01:51
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiity
Rikskrim är riktigt aktiva, och är till 99% säkra på vem som är GM.

Gissa vem..
Mina 50 öre sätter jag på HH. Är vi inne på samma spår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in