2013-09-24, 22:13
Medlem
-benito-s avatar
Astronauter, piloter, poliser, militärer det finns många trovärdiga personer som är vittnen till UFO. Men radom fjortis vet ju precis hur det ligger till! "Öööh d finns inga UFO s de e bara folliehattar som tror på dom öööh" håll bara käften ni luktar kiss!

Det finns dessutom bilder och filmer som inte har manipulerats. Men hur fan skall jag kunna svära på att det är en rymdfarkost?!
Citera
2013-09-24, 22:21
Medlem
Pattcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cbatbh
Även om det är otroligt att de skulle komma hit så är nog regeringarna ganska snabba med att dölja det.

Bull. Varför skulle regeringar vilja dölja någonting sånt? Det finns inget syfte. Tvärtom skulle det finnas oerhörda summor pengar att tjäna på att vara först med att kunna visa upp en tvättäkta utomjording.

Om det ligger mörkläggningar bakom funna UFO:n så gör regeringar ett beundransvärt arbete på att hålla det hemligt.

Har vi haft besök av utomjordingar så hade vi vetat om det.
Citera
2013-09-24, 22:28
Medlem
Customizes avatar
Fortfarande tycker jag det är rätt kul när folk skriver:

"Det finns inga utomjordingar eller ufo:s, jävlar vad dum man måste va om man tror på sånt"

Men har ni tänkt på att VI finns på en planet ute i universum som är stoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo oooooooooooort.

Vi utforskar rymden i rymdfärjor, besöker planeter som vi går på, skickar upp satelliter, sonder m.m.

Så varför, säg mig varför skulle det inte finnas andra likvärdiga som har tagit teknologin längre än oss?

Vi sitter ju här på en planet med en utveckling som går framåt, klart det kan finnas fler där ute.
Citera
2013-09-24, 22:31
Medlem
nicedeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Astronauter, piloter, poliser, militärer det finns många trovärdiga personer som är vittnen till UFO. Men radom fjortis vet ju precis hur det ligger till! "Öööh d finns inga UFO s de e bara folliehattar som tror på dom öööh" håll bara käften ni luktar kiss!

Det finns dessutom bilder och filmer som inte har manipulerats. Men hur fan skall jag kunna svära på att det är en rymdfarkost?!

Kan du koncentrera huvudet kring tanken att det finns absolut ingen varken bild eller film fortfarande idag som skulle kunna bevisa i rätten det dessa astronauter, piloter, poliser, militärer säger? Det finns fortfarande inget som helst konkret bevis för intelligent utomjordiskt liv..
Citera
2013-09-24, 22:32
Medlem
Alvanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Customize
"Det finns inga utomjordingar eller ufo:s, jävlar vad dum man måste va om man tror på sånt"
Men har ni tänkt på att VI finns på en planet ute i universum som är stoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo oooooooooooort.
Vi utforskar rymden i rymdfärjor, besöker planeter som vi går på, skickar upp satelliter, sonder m.m.
Så varför, säg mig varför skulle det inte finnas andra likvärdiga som har tagit teknologin längre än oss?
Vi sitter ju här på en planet med en utveckling som går framåt, klart det kan finnas fler där ute.

Exakt! Om rymden är oändlig och det finns oändligt med stjärnor och runt en av dem utvecklades vi, så är det ju garanterat att det oxå hänt nån annanstans.
Citera
2013-09-24, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamas
Påstår inte att det existerar. Men det är jävligt svårt att knäppa ett bra kort på något som befinner sig högt upp i luften, samtidigt som det rör på sig. Alla springer ju inte runt med en svindyr systemkamera, och även om man gjorde det så är det nog inte så lätt att få till en bra bild.
Sant, men är det inte lite konstigt att ingen någonsin får till en bra bild? Det är inte så lätt att få till bra bilder på när blixten slår ner heller, men det händer då och då.

Citat:
Håller inte med, tycker det är såna som avfärdar precis allt udda som skitsnack som är de största idioterna. Har släktingar som tror på vättar, vet du varför de gör det? För att de har sett dom med egna ögon. Dröm eller ej, hur kan du kalla folk för idioter när de har sett något med sina egna ögon? Lika korkat som att kalla dig efterbliven för du ser en grön bil, ungefär.
Det är ganska lätt att kalla dem idioter eftersom den rimliga slutsatsen är att man sett i syne. Det är inte jämförbart med gröna bilar.
Citera
2013-09-24, 22:48
Medlem
Customizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvana
Exakt! Om rymden är oändlig och det finns oändligt med stjärnor och runt en av dem utvecklades vi, så är det ju garanterat att det oxå hänt nån annanstans.

Helt klart, det tror jag.

Att det bara skulle vara interlligent liv på en planet av alla dessa galaxer, stjärnor, planeter m.m känns faktiskt inte troligt.

Men att bli dumförklarad för det känns inte rätt då folk faktiskt får tänka på att vi lever och finns i samma universum som miljarder planeter, varför skulle vi vara ensamma.
Citera
2013-09-24, 22:50
Bannlyst
Citat:

Ja, kanske men varför finns det inga bilder av en enda ufo? Ingen ifrågasätter liv på en annan planet. Utan om det inte finns bilder på ett Ufo
Citera
2013-09-24, 22:54
Medlem
Citat:

Det beror nog lite på vad man menar.

Att liv finns där ute är mycket troligt. Även intelligent liv skulle jag säga. Men att de besökt vår planet är inte inte alls lika troligt. Att annat liv ens känner till oss är inte heller ännu så troligt.

Sannolikheten för att utomjordiskt liv finns där ute är sannolikt just på grund av storleken. Men den längd vi människor har lämnat spår är ännu ganska "kort". Se här en bild på bara vår galax:
https://planetary.s3.amazonaws.com/assets/images/universe/20130115_radio_broadcasts.jpg

(Då får minst halvera avståndet om du ska räkna med att utomjordingar kan färdas med ljusets hastighet till vår jord direkt efter att de mottagit signalerna)

Att de besökt vår planet är inte heller troligt inte minst för att det inte finns några belägg för det. Men visst är det en kul tanke!
Tror inte på det som brukar betraktas som utomjordingar, men visst är det kul att fundera på det.
Senast redigerad av Daudodidi 2013-09-24 kl. 23:05.
Citera
2013-09-24, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Sant, men är det inte lite konstigt att ingen någonsin får till en bra bild? Det är inte så lätt att få till bra bilder på när blixten slår ner heller, men det händer då och då.

Vi kanske inte blir besökta regelbundet, och när vi väl blir det så kanske de håller sig högt upp i luften.
Personligen så tror jag inte på att vi har fått besök från andra planeter, åtminstone inte i nutid. Men ja, det är konstigt att det aldrig är någon som får en bra bild, om det nu skulle finnas här. Men en grej till som kan tänka på är att om man ser något sånt nära, så blir man nog jävligt rädd/paralyserad och har antagligen inte en tanke på att ta fram kameran.
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Det är ganska lätt att kalla dem idioter eftersom den rimliga slutsatsen är att man sett i syne. Det är inte jämförbart med gröna bilar.

Nja, när man ser dom på nära avstånd, samtidigt som de gör ifrån sig ljud, plus alla historier från andra som påstår att de har sett samma grej, så tycker jag inte man kan kalla dom för idioter.

Sen varför skulle det inte kunna finnas konstiga varelser här på jorden? Det finns ju redan en hel del menar jag, många som är bra mycket mer likt ett sagoväsen än en vätte. Klart man kan tro på det man ser, om man nu anser sig vara fullt frisk.
Senast redigerad av Shamas 2013-09-24 kl. 22:59.
Citera
2013-09-24, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medelhavet
Ja, kanske men varför finns det inga bilder av en enda ufo? Ingen ifrågasätter liv på en annan planet. Utan om det inte finns bilder på ett Ufo

Testa att fota en fågel som flyger högt upp i luften, inte alltid så lätt. Testa att få hela din världsbild omvänd genom att se ett utomjordiskt UFO, testa sen att självsäkert slänga fram din dyra systemkamera, som du släpat med dig i just rätt tillfälle, och knäpp sen en bildserie med perfekt fokus.
Citera
2013-09-24, 23:00
Medlem
Jag skulle rekommendera att du tittar på ett par dokumentärer om rymden.

Det är helt oförståeligt hur stort det är, men det är också oförståeligt hur vi kan se så långt som vi kan. Det är helt sjuka distanser vi pratar om.
Jag tror inte för en sekund att det funnits UFO:n på besök på jorden. Men jag är helt övertygad om att det finns utomjordingar. Folk som tror att vi är ensamma i rymden är ju helt efterblivna.

Rymden är oändlig och konstant expanderande. Chansen att utomjordiskt liv inte finns är lika med noll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in