2013-09-24, 21:14
Medlem
nicedeals avatar
Med över en miljard kameror idag, så har vi fortfarande ingen klar och jag menar klar bild på ett UFO, eller vad jag rättare sagt menar, är en farkost som tydligt visar att den inte kan härstamma från denna planet.

Och jag vet att det finns en mängd filmer och bilder på just "UFO" men inte en enda bild eller film som skulle kunna stå i rätten som bevismaterial på att utomjordisk intelligens har varit här. Med tanke på detta, så ska man väl konstatera att det bara handlar om, för oss, om okända fenomen på jorden och inget annat. Säger dock inte att vi är de enda levande i universum, utan att ingen har besökt oss från yttre rymden. Även om det skulle vara spännande att tro på det.
Citera
2013-09-24, 21:18
Medlem
Alvanas avatar
Ingen har faktiskt fångat något på bild, allt är redigerat/retuscherat tror jag.
Citera
2013-09-24, 21:24
Medlem
cbatbhs avatar
Även om det är otroligt att de skulle komma hit så är nog regeringarna ganska snabba med att dölja det.
Citera
2013-09-24, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cbatbh
Även om det är otroligt att de skulle komma hit så är nog regeringarna ganska snabba med att dölja det.
Men om en privatperson tog ett foto och skickade ut det på nätet hade det varit helt omöjligt för regeringarna att dölja det.
Citera
2013-09-24, 21:33
Medlem
nicedeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvana
Ingen har faktiskt fångat något på bild, allt är redigerat/retuscherat tror jag.

Ja precis, bortsett från vissa outforskade väderfenomen så är majoriteten av bilderna och filmerna också fake, folk inser inte att det finns människor som kan tänka sig att lägga en hel del resurser på att göra en "bra" fejk UFO video för skojs skull, även om detta innebär att övertala dussintals människor att peka mot himlen och skrika UFO. Man skojar faktiskt en hel del på universitetet mellan studierna
Citera
2013-09-24, 21:33
Medlem
En förutsättning för att UFOn ska kunna fångas på bild är ju att ett UFOn ska ha besökt jorden.
Citera
2013-09-24, 21:46
Medlem
Påstår inte att det existerar. Men det är jävligt svårt att knäppa ett bra kort på något som befinner sig högt upp i luften, samtidigt som det rör på sig. Alla springer ju inte runt med en svindyr systemkamera, och även om man gjorde det så är det nog inte så lätt att få till en bra bild.
Citat:
Ursprungligen postat av Gosainacken
Folk som tror på utomjordingar i flygande tefat som besöker oss och kidnappar människor är lika pantade som människorna som trodde på vättar och väsen förr i tiden.

Håller inte med, tycker det är såna som avfärdar precis allt udda som skitsnack som är de största idioterna. Har släktingar som tror på vättar, vet du varför de gör det? För att de har sett dom med egna ögon. Dröm eller ej, hur kan du kalla folk för idioter när de har sett något med sina egna ögon? Lika korkat som att kalla dig efterbliven för du ser en grön bil, ungefär.
Senast redigerad av Shamas 2013-09-24 kl. 21:51.
Citera
2013-09-24, 22:00
Medlem
Gosainackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamas
Påstår inte att det existerar. Men det är jävligt svårt att knäppa ett bra kort på något som befinner sig högt upp i luften, samtidigt som det rör på sig. Alla springer ju inte runt med en svindyr systemkamera, och även om man gjorde det så är det nog inte så lätt att få till en bra bild.

Håller inte med, tycker det är såna som avfärdar precis allt udda som skitsnack som är de största idioterna. Har släktingar som tror på vättar, vet du varför de gör det? För att de har sett dom med egna ögon. Dröm eller ej, hur kan du kalla folk för idioter när de har sett något med sina egna ögon? Lika korkat som att kalla dig efterbliven för du ser en grön bil, ungefär.

När man är rädd så kan man se vad man vill se i mörkret. En kompis till mig såg en flygande igelkott.
Citera
2013-09-24, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamas
...
Jag tror att det enda som gör att folk kan uttala sin tro på utomjordingar utan att bli totalt dumförklarande är att vi inte har möjlighet att utforska rymden tillräckligt för att kunna konstatera det ena eller det andra. Däremot har människan satt sin fot på i princip varenda liten bit land över hela jorden och har än så länge inte sett några troll eller sjöjungfrur.
Citera
2013-09-24, 22:02
Bannlyst
För att flygande objekt från en annan planet kanske inte existera, eller aldrig har kommit till Tellus?

Idioter!
Citera
2013-09-24, 22:08
Medlem
Alvanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaz
Jag tror att det enda som gör att folk kan uttala sin tro på utomjordingar utan att bli totalt dumförklarande är att vi inte har möjlighet att utforska rymden tillräckligt för att kunna konstatera det ena eller det andra. Däremot har människan satt sin fot på i princip varenda liten bit land över hela jorden och har än så länge inte sett några troll eller sjöjungfrur.

Sjöjungfrur hittar du nog inte på land.. Men jag vill rätta dig lite där för man hittar fortfarande nya djurarter på både land och i vatten.. Vi har utforskat vår planet väldigt lite..

Citat:
Ursprungligen postat av Medelhavet
För att flygande objekt från en annan planet kanske inte existera, eller aldrig har kommit till Tellus?

Idioter!

Existerar gör dom nog, men de kanske inte kommit hit än.. Eller inte visat sig.. Åkt förbi min granne massor av gånger men ser han inte min bil betyder det ju inte att jag inte åkt förbi?
Citera
2013-09-24, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosainacken
När man är rädd så kan man se vad man vill se i mörkret. En kompis till mig såg en flygande igelkott.

Det skedde på dagen. Men visst kan det varit någon form av synvilla, det är ju vad jag tror också. Men jag tycker inte man ska dumförklara folk för det, och sen tycker jag inte man ska utesluta att sånt kan existera, eller att det kan ha gjort det en gång i tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av hoaz

Så sant, men angående troll och sån skit så finns det ju folk som säger sig ha sett olika former av väsen, historier om det har ju funnits i flera tusen år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in