2013-09-24, 18:29
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Nope, det är glaskupor utan sprayfunktion. Ser ut så här.
Riktigt läckra enligt mig, men lite drygt att behöva dekantera till annan behållare med sprayer.

Snygga men utan spray går bort för egen del. Konstigt att dom inte säljer alla dofter i den mindre flaskan med spray.

Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Idag bar jag Back to Black för övrigt, bästa gången hittills. Kände inte mycket av hallon och honung idag, utan det var mest piptobak. Satt på jobbet och myste medan höstrusket höll på utanför fönstret . Blev även lite påmind om Bogart PH som jag var tvungen att ha på nu när jag kommit hem. Riktigt bra doft det också. Var det inte någon här som blindköpte den? Vad tycker du/ni om den i så fall? Jag har nog inte hittat någon som är mer piptobak än just Bogart PH.

Jag beställde BPH från nån okänd arab-sida, har inte dykt upp än. Gissar på att den inte kommer dyka upp heller. Tur att den bara kostade 16$.
Citera
2013-09-24, 18:31
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Etro finns för övrigt nu tillgängligt hos Åhlens City för er som inte visste!
De har ju funnits ett bra tag på NK. Tyvärr har jag bara hittat en som jag gillar och det är Messe de Minuit.
Citera
2013-09-24, 18:38
Medlem
Hej!

Är det någon som vet var man kan få tag på någon av dessa parfymer? Helst i butik så man kan prova! Bor i Stockholm.

Boellis - Panama 1924

Histoires de Parfumes – 1740 Maquis de Sade
Citera
2013-09-24, 19:07
Medlem
3rds avatar
Citat:
Etro finns för övrigt nu tillgängligt hos Åhlens City för er som inte visste!
Åfan, i sthlm? Då blir det en runda dit imorgon i så fall
Citera
2013-09-24, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Åfan, i sthlm? Då blir det en runda dit imorgon i så fall
Yes!
Citera
2013-09-24, 19:37
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Snygga men utan spray går bort för egen del. Konstigt att dom inte säljer alla dofter i den mindre flaskan med spray.

De tillhör Serge Lutens egna lyxkollektion Palais Royal som tidigare bara fanns för köp i den egna butiken i Paris. Det är väl meningen att de ska vara lite exklusiva och pråliga. Kostar nästan dubbelt så mycket som en vanlig flaska i vissa fall med, trots att man bara får lite mer juice (75ml kontra 50ml).
Citera
2013-09-24, 20:38
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
De har ju funnits ett bra tag på NK. Tyvärr har jag bara hittat en som jag gillar och det är Messe de Minuit.
Det är den och Ambra jag är intresserad av.
Citera
2013-09-24, 21:40
Medlem
Den ända Etro jag skulle kunna tänka mig köpa är Heliotrope, en riktigt fin doft! Påminner väldigt mycket om punchrullar, eller "dammsugare" som dom ibland heter Det ända dåliga är hållbarheten och projektion, precis som med nästan alla andra Etro dofter :/
Citera
2013-09-24, 21:53
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Den ända Etro jag skulle kunna tänka mig köpa är Heliotrope, en riktigt fin doft! Påminner väldigt mycket om punchrullar, eller "dammsugare" som dom ibland heter Det ända dåliga är hållbarheten och projektion, precis som med nästan alla andra Etro dofter :/
Shaal Nur som jag äger, som är ett slags blindköp, är nästan omöjlig att skrubba av sig. Det är nog mitt sämsta parfymköp någonsin. Läste så mycket gott om den på Basenotes, sedan var jag fysiskt på NK och doftade på den och tänkte "nja... inte så bra... men skit samma... Basenotes-användarna hyllar den... jag köper den!". Har testat lite då och då men det slutar alltid med att jag vill skrubba bort den.
Citera
2013-09-25, 16:19
Medlem
pocahontas väns avatar
Det är mycket diskussioner om herrparfymer men vilka är era favoritparfymer för tjejer? Nisch- och märkesparfymer.
Citera
2013-09-25, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän
Det är mycket diskussioner om herrparfymer men vilka är era favoritparfymer för tjejer? Nisch- och märkesparfymer.

Mina favoriter är DKNY, dem med äppelformad parfymflaska t.ex. be delicious, red delicious
Citera
2013-09-25, 19:06
Medlem
LaCucarachas avatar
Var förbi NK en sväng idag och kollade om det kommit nåt nytt. Såg att dom numera höjt priset på Versace Oud Noir till närmare 1300:-.....man kanske skulle slagit till när dom hade den för nästan halva priset tidigare
Testade även Byredos Black Saffron, VÄLDIGT lik Tom Ford's Tuscan Leather. Skillnaden var mest att Byredon inte var lika rökig, något mer feminin och inte lika kraftig som TL. Värt ett test om man är intresserad av Tuscan Leather iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän

Tog hem ett sample på Amouage Memoir till tjejen för ganska länge sen, den är riktigt trevlig måste jag säga. Blommig chypre-typ, inte direkt söt. Inte för fem öre lik Memoir för herrar iaf. Känns som jag måste tvinga henne att köpa den faktiskt.
Annars har jag ganska dålig koll på tjejdofter. Jag har för mig jag luktade lite snabbt på Chanel Coco Noir och den kändes ganska sofistikerad om jag inte minns fel. Inget sött skräp likt Angel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in