2013-09-24, 13:27
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Det står att man kan välja "registered" inom EU. Men jag har ingen aning eftersom jag inte handlat där tidigare.

Såg också att SL var billiga. Nu finns visserligen ingen av de två jag vill ha där, men till det priset känns ju ett blindköp lite spännande . Även Etro och Etat Libre d'Orange får det att rycka lite i fingret .

Mina vax-prover från SL hjälpte inte heller då mina prover var på helt andra dofter...suck...
Är bara Chergui som jag testat innan där och den är jag inte speciellt sugen på. Tror inte jag skulle våga blindköpa en SL. BAH! varför kunde inte rean även gällt Amouage, då hade ju Epic varit ett solklart köp nu på studs!
Citera
2013-09-24, 13:39
Medlem
Nic78s avatar
Det verkar ju faktiskt som de har ändrat sina villkor för frakt. Provade att logga in på mitt konto och lade en produkt i varukorgen och då kan man välja standarfrakt för 4,95 £. Det här var ju en bra nyhet (fast kanske inte för plånboken) för jag satt för bara 1-2 veckor sedan och kollade på rean och då hade de fortfarande det dyrare fraktalternativet och då tyckte jag inte det var värt att beställa. Då blir det nog kanske en order ändå.
Citera
2013-09-24, 14:25
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Mina vax-prover från SL hjälpte inte heller då mina prover var på helt andra dofter...suck...
Är bara Chergui som jag testat innan där och den är jag inte speciellt sugen på. Tror inte jag skulle våga blindköpa en SL. BAH! varför kunde inte rean även gällt Amouage, då hade ju Epic varit ett solklart köp nu på studs!
Jag fick i pricip alla vax-prover UTOM dom jag var intresserade av. Hittade dock två st som stack ut bland alla och som jag lätt skulle kunna köpa. Dessvärre verkar dom endast finnas i Palais Royal collection.
Citera
2013-09-24, 14:27
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Jag fick i pricip alla vax-prover UTOM dom jag var intresserade av. Hittade dock två st som stack ut bland alla och som jag lätt skulle kunna köpa. Dessvärre verkar dom endast finnas i Palais Royal collection.
Vilka var det? Själv älskade jag Encens et Lavande.
Citera
2013-09-24, 14:52
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Vilka var det? Själv älskade jag Encens et Lavande.
Fumerie turque och Vetiver Oriental. Har hört lite blandade meningar om att beställa från den serien. Finns väl tex ingen spray mm.

edit: eller menade du dom jag saknade prover på?
Citera
2013-09-24, 16:22
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Fumerie turque och Vetiver Oriental. Har hört lite blandade meningar om att beställa från den serien. Finns väl tex ingen spray mm.

Gillade också vaxprovet på Vetiver Oriental. Har inte flaskorna i den där Palais Royal-serien sprayfunktion?
Citera
2013-09-24, 17:18
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Har inte flaskorna i den där Palais Royal-serien sprayfunktion?

Nope, det är glaskupor utan sprayfunktion. Ser ut så här.
Riktigt läckra enligt mig, men lite drygt att behöva dekantera till annan behållare med sprayer.
Citera
2013-09-24, 17:28
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Riktigt läckra enligt mig, men lite drygt att behöva dekantera till annan behållare med sprayer.
Dekantera går väl bra men jag har läst att det bara är en "glaskork" så man undrar ju hur den klarar frakten.
Citera
2013-09-24, 17:30
Medlem
irrblosss avatar
Citat:

Nej jag menade av de du hade vaxprover av. Fumerie Turque gillar jag också, fast jag tycker Back to Black påminner en del om den, så det får nog räcka.

Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Perfekt att ha i en Kilian-travelsprayflaska ju .
Citera
2013-09-24, 17:57
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Dekantera går väl bra men jag har läst att det bara är en "glaskork" så man undrar ju hur den klarar frakten.

Ja det är en bra fråga, men eftersom de går att beställa online så jag antar att de har löst det på något sätt. Gaffatejp kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Perfekt att ha i en Kilian-travelsprayflaska ju .

Ja det skulle funka rätt bra om man hade en till övers.
Citera
2013-09-24, 18:02
Medlem
irrblosss avatar
Idag bar jag Back to Black för övrigt, bästa gången hittills. Kände inte mycket av hallon och honung idag, utan det var mest piptobak. Satt på jobbet och myste medan höstrusket höll på utanför fönstret . Blev även lite påmind om Bogart PH som jag var tvungen att ha på nu när jag kommit hem. Riktigt bra doft det också. Var det inte någon här som blindköpte den? Vad tycker du/ni om den i så fall? Jag har nog inte hittat någon som är mer piptobak än just Bogart PH.
Citera
2013-09-24, 18:28
Medlem
Etro finns för övrigt nu tillgängligt hos Åhlens City för er som inte visste!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in