2013-08-16, 01:48
Medlem
Ferry31s avatar
Då antar jag att av oss 20 som är med så går de 10 bästa från förra säsongen in i Flashback A och övriga går in i Flashback B. Minns inte hur tabellen såg ut, men det är väl säkert någon som har det sparat.

Jag tycker sedan att de 4 sämsta från Flashback A flyttas ner till nästa säsong och de 4 bästa från Flashback B flyttas upp. Dock är det som sagt bara min åsikt. Tycker presidenten får ta beslutet, men viktigast är att det är bestämt innan vi börjar. Inget vidare om vi håller på och diskuterar saken under säsongen när flera matcher redan har spelats.

Annars har jag inte så mycket mer att tillägga. Undrar bara om vi kan vara redo att köra till nästa helg? I så fall kommer säsongen pågå i totalt 18 omgångar (9 motståndare, alla möter alla två gånger). Det innebär i så fall att säsongen slutar tidigt i januari nästa år. Därefter kan vi börja nästa säsong ungefär 1-3 veckor efter,vilket innebär att vårsäsongen är slut i maj. Hela Serie A säsongen är ju 38 omgångar, så vi kan offra ett par omgångar i januari om vi behöver lite tid att förbereda oss för nästa fantasäsong. Kommer ju vara en ny marknad osv.
2013-08-16, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Hur är poängsystemet för varje spelare. Är det som i andra fantasys att mål, assist, hållna nollor etc är det som är relevant. Någon får gärna länka adressen till hemsidan också.
Ja, det är ungefär så, men inte bara. Spelarna får också poäng som baseras på vad de italienska tidningarna har givit dem i betyg. Så vid en normal insats på planen får backarna kanske runt 6 poäng för en match, men om någon back har varit ett monster i defensiven så blir poängen för denne högre osv. Sedan ger ett mål som är avgörande för matchen mer poäng än bara ett "vanligt" mål.
2013-08-17, 10:41
Medlem
Villons avatar
Okej, nu är det helg, var står vi? Jag känner mig grön och en smula förvirrad. Jag antar att jag måste registrera mig på sidan först, och sen ansluta mig till ligan när den är skapad?
2013-08-17, 11:27
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Okej, nu är det helg, var står vi? Jag känner mig grön och en smula förvirrad. Jag antar att jag måste registrera mig på sidan först, och sen ansluta mig till ligan när den är skapad?

+1 på detta .
2013-08-17, 12:00
Medlem
Villons avatar
Vafan, mitt nick var upptaget.

Jävla italienare att vara kulturellt lagda.

*edit: Eller vad fan, den påstår ju att alla nick är upptagna? Av någon anledning tror jag inte att någon nickar vare sig mitt för och efternamn, Hagamannen eller Lasse Brandeby...

Någon som lyckats registrera sig?
Senast redigerad av Villon 2013-08-17 kl. 12:14.
2013-08-17, 12:08
Medlem
elems avatar
Har gjort en liten sammanställning. Tror jag har fått de flesta lagen rätt, men rätta gärna eventuella fel? Jag var osäker på vem som rattade Livorno ifjol men jag antar att det är någon som just nu är placerad i Flashback B. Annars går den bäst placerade från förra säsongen upp i A.

Flashback A

Con Cuore - 4522
AS Livorno - ?
Red Bull Moggitown - BonhommeDeNeige
SP Preoccupazioni Anali - Jackbob
AC Bosman - elem
Il Tevere - David.
Cazzo Danese - Ernst.Hugo
AC Lavoratori Duri - RossoBiancoVerde
Kasteddu Calcio - Brille68
KFC - L. Jaxxon

Flashback B

Pellebelle
Ferry31
anteri17
Snillet
Gants
Seppo1337
Villon
viwil002
Exakte
Shuyin
il-gol-fantasma
Senast redigerad av elem 2013-08-17 kl. 12:13.
2013-08-17, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Vafan, mitt nick var upptaget.

Jävla italienare att vara kulturellt lagda.

*edit: Eller vad fan, den påstår ju att alla nick är upptagna? Av någon anledning tror jag inte att någon nickar vare sig mitt för och efternamn, Hagamannen eller Lasse Brandeby...

Någon som lyckats registrera sig?
Ta bara någon random sifferkombination som ditt namn, du loggar ändå in med din mail och du anger namn när du registrerar din mail tror jag. Det där användarnamnet är bara för om du skriver på forumet eller något.
2013-08-17, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elem
Har gjort en liten sammanställning. Tror jag har fått de flesta lagen rätt, men rätta gärna eventuella fel? Jag var osäker på vem som rattade Livorno ifjol men jag antar att det är någon som just nu är placerad i Flashback B. Annars går den bäst placerade från förra säsongen upp i A.

Flashback A

Con Cuore - 4522
AS Livorno - ?
AC Bosman - elem
Il Tevere - David.
KFC - L. Jaxxon

Flashback B

Pellebelle
Ferry31
anteri17
Snillet
Gants
Seppo1337
Villon
viwil002
Exakte
Shuyin
il-gol-fantasma
AS Livorno var zzwampens lag, men han har inte anmält intresse, så det är bara att skicka upp mig i Serie A då jag kom på plats 11 i ligan förra säsongen.

Så här då:
Flashback A

Con Cuore - 4522
AC Bosman - elem
Il Tevere - David.
KFC - L. Jaxxon
Lokomotiv PellBell - Pellebelle

Flashback B

Ferry31
anteri17
Snillet
Gants
Seppo1337
Villon
viwil002
Exakte
Shuyin
il-gol-fantasma
Senast redigerad av Pellebelle 2013-08-17 kl. 12:50.
2013-08-17, 14:18
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Ta bara någon random sifferkombination som ditt namn, du loggar ändå in med din mail och du anger namn när du registrerar din mail tror jag. Det där användarnamnet är bara för om du skriver på forumet eller något.
Tror jag lyckades registrera mig nu i alla fall, återstår att se i vilket namn.

Då antar jag att det bara är att vänta på att respektive ligaboss styr upp ligorna?
2013-08-17, 15:26
Medlem
Gantss avatar
Hur fan kan namn som Khaddi15Gants, ChelseaFootballClubz15, AlfonsAlle15 vara använda redan

Edit: Tydligen får man inte ha stora bokstäver i sin "smeknamn"

Edit2: Ska jag skapa en liga för Flashback 2 då?

Edit3: Jag tror jag skippar o skapa liga för Flashback 2 eftersom jag inte vet vad som vara ikryssad...
Senast redigerad av Gants 2013-08-17 kl. 15:32.
2013-08-17, 19:26
Medlem
Vilka är det som går upp från Serie B? Tänker att det kan vara bra att bestämma i förväg så att ingen blir ledsen i slutet av säsongen. Antar att det inte går att fixa kvalspel som i riktiga Serie B.

Jag vill inte ta på mig ansvaret som president för Serie B eftersom jag inte kommer palla med de utredningar och all turbulens som kommer förekomma angående domare som mottagit Rolex-klockor och lyxprostituerade kvinnor efter resultat som gynnat Banda Noantri.
Senast redigerad av viwil002 2013-08-17 kl. 19:31. Anledning: Flaskan.
2013-08-17, 19:28
Medlem
Snillet eller Ferry, kan någon av er agera president för Serie B? Ni var ju med förra säsongen och var aktiva i tråden. Ni har även koll på reglerna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in