2013-09-23, 18:35
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelheim
DE tar sig rättigheten att tafsa på MIG utan MIN VILJA.
Det är DE som gör fel och skall ut, inte jag. Jag har all rätt i världen att kunna gå på krogen utan att bli tafsad på!
Men män blir ju också tafsade på på krogen och om dom säger till en vakt så blir dom inte tillsagda att "det är väl inte så stor sak att bråka om". De blir istället utskrattade. En vakt skulle hellre slänga ut en man som blivit tafsad på än den kvinna som tafsat på honom (om hon inte är stupfull). Och om man står och kräver att dom ska göra sitt jobb så blir man mycket riktigt utslängd.

Jag har noll möjlighet att undvika tafsande när jag går ut, så vad fan klagar du över att du i alla fall kan få hjälp om det händer för?
Citera
2013-09-23, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Men män blir ju också tafsade på på krogen och om dom säger till en vakt så blir dom inte tillsagda att "det är väl inte så stor sak att bråka om". De blir istället utskrattade. En vakt skulle hellre slänga ut en man som blivit tafsad på än den kvinna som tafsat på honom (om hon inte är stupfull). Och om man står och kräver att dom ska göra sitt jobb så blir man mycket riktigt utslängd.

Jag har noll möjlighet att undvika tafsande när jag går ut, så vad fan klagar du över att du i alla fall kan få hjälp om det händer för?

I så fall så är det ju något som män bör se som en risk när de går ut på krogen. Säger de till en vakt om att de blir tafsade på så åker du ut. Jag tycker inte att man ska ta den risken som man. Man ska undvika situationer som är obehagliga.

Du får väl klä dig lite fulare så att tjejerna inte tafsar så mycket då. Ett gott råd från tråden.
Citera
2013-09-23, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Har du något ansvar att ta hand om dig själv i det här samhället, med alla jävla blinda människor, och tafsande svin...?

Utveckla gärna, på vilket sätt tar jag inte hand om mig själv?
Citera
2013-09-23, 18:54
Medlem
Citat:

Personen jag svarade ville att jag skulle vidta åtgärder, vilket jag försöker med när jag blir tafsad på.
Det betyder inte att det alltid lyckas.
Så nja, att jag får hjälp stämmer inte. Jag kan säga till vakten, och om det är en "snäll" vakt tar denne en på allvar och slänger ut personen om man har tur.
Men som sagt, de kan lika gärna kolla åt ett annat håll.
Citera
2013-09-23, 18:56
Medlem
Citat:
Utveckla gärna, på vilket sätt tar jag inte hand om mig själv?

Ingen aning, jag känner inte dig.

Frågan var dock huruvida du känner att du har ett ansvar att ta hand om dig själv? Inkl ta hand om dig själv i situationer där folk tafsar...
Citera
2013-09-23, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Ingen aning, jag känner inte dig.

Frågan var dock huruvida du känner att du har ett ansvar att ta hand om dig själv? Inkl ta hand om dig själv i situationer där folk tafsar...

Såklart har jag ett ansvar mot mig själv att ta hand om mig själv.
Och jag tycker att jag tar hand om mig själv på ett bra vis, jag äter nyttigt, tränar, är social och har bra kontakt med vänner och familj.
Men det betyder inte att jag ska behöva stanna hemma för att undvika att bli tafsad på.
Det kan lika gärna hända i mataffären, ska jag sluta handla då eller?
Citera
2013-09-23, 19:04
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Personen jag svarade ville att jag skulle vidta åtgärder, vilket jag försöker med när jag blir tafsad på.
Så nja, att jag får hjälp stämmer inte. Jag kan säga till vakten, och om det är en "snäll" vakt tar denne en på allvar och slänger ut personen om man har tur.

Då kan du förslagsvis ringa till de som äger stället och berätta vilka stolpskott till vakter de har anställt och "hota" med att media kanske kan vara intresserade av veta det. Det hjälper ju föga att sitta här och vara arg och säga att du inte ska behöva anpassa dig efter idioter.
Citera
2013-09-23, 19:05
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
I så fall så är det ju något som män bör se som en risk när de går ut på krogen. Säger de till en vakt om att de blir tafsade på så åker du ut. Jag tycker inte att man ska ta den risken som man. Man ska undvika situationer som är obehagliga.

Du får väl klä dig lite fulare så att tjejerna inte tafsar så mycket då. Ett gott råd från tråden.
Nä, jag slutade bry mig istället. Vilket verkar funka bättre, dom verkar vänta sig att man åtminstone vänder sig om och kollar vad som är på gång. När jag skiter i det så försvinner dom.

Citat:
Som sagt, för tjejer är det så. Du säger till vakten, och om du har "tur" så får du hjälp. Om jag säger till vakten så kommer han att säga åt mig att det är jag som har "tur", varpå han kommer att göra ingenting alls i 100% av fallen jag råkat ut för. Förutom en gång när jag ville att han skulle göra sitt jobb och då åkte jag ut istället.

Har DU blivit utslängd för att du ber om hjälp?
Citera
2013-09-23, 19:08
Medlem
Citat:
Nä, jag slutade bry mig istället. Vilket verkar funka bättre, dom verkar vänta sig att man åtminstone vänder sig om och kollar vad som är på gång. När jag skiter i det så försvinner dom.

Som sagt, för tjejer är det så. Du säger till vakten, och om du har "tur" så får du hjälp. Om jag säger till vakten så kommer han att säga åt mig att det är jag som har "tur", varpå han kommer att göra ingenting alls i 100% av fallen jag råkat ut för. Förutom en gång när jag ville att han skulle göra sitt jobb och då åkte jag ut istället.

Har DU blivit utslängd för att du ber om hjälp?

Jag tycker att du har ansvar för om du blir utslängd. Du vet att det är en risk och bör därför vidtaga åtgärder som gör att du inte hamnar i liknande situationer.
Citera
2013-09-23, 19:10
Medlem
Citat:
Och jag tycker att jag tar hand om mig själv på ett bra vis, jag äter nyttigt, tränar, är social och har bra kontakt med vänner och familj.
Men det betyder inte att jag ska behöva stanna hemma för att undvika att bli tafsad på.

Vem har sagt att du ska stanna hemma?
Citera
2013-09-23, 19:11
Medlem
Citat:

Och det ingår i att "ta hand om sig själv" att bemöta alla risker som man känner till därute, inkl den att bli taffsad på.
Citera
2013-09-23, 19:11
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Jag tycker att du har ansvar för om du blir utslängd. Du vet att det är en risk och bör därför vidtaga åtgärder som gör att du inte hamnar i liknande situationer.
Ja, jag sa ju att ändrade mitt agerande. Läser du inte det du svarar på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in